Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Tjonge... inderdaad vrij waardeloos...
dus verzender dient eigenlijk z'n eigen retour-bedrag-voor-het-geval-dat maar veilig te stellen door pakket met stoeptegels bij te vullen tot aan het maximale gewicht?! :(
Ja.. idd.. ik schreef net even een ander berichtje.. aanvullen tot 20kg met bakstenen.. maar het is echt heel slecht.. het gaat hier om 80 euro maar stel dat je een Elektron kastje gekocht had?? :-(
 
Software komt gewoon via de mail binnen.

Just saying...:okdan:
 
Software komt gewoon via de mail binnen.

Just saying...:okdan:
En je krijgt er zóveel extra (mail aanbiedingen, reclame, spam, etc.) bij! 😁
 
Heb niet deze hele thread doorgelezen dus wellicht staat het al ergend, maar ik heb zojuist iets meegemaakt wat ik wil delen.

Je bestelt een pakket in het buitenland, het komt netjes in NL aan, gaat door de douane en wordt ontvangen door de Post.nl.
Dat zie je ook in de track & trace van diezelfde Post.nl.
Je gaat maar eens bellen met Post.nl. Wat blijkt: de verzender moet Post.nl vragen om de zaak te onderzoeken. Jij als gedupeerde (aspirant) ontvanger kan dat NIET. Alhoewel het probleem dus ligt bij Post.nl kun en mag jij ze niet verzoeken eens te kijken waar zij het spul hebben gelaten.
Ik vind het vreemd maar dat is "de procedure".
:stupid
 
Wat blijkt: de verzender moet Post.nl vragen om de zaak te onderzoeken. Jij als gedupeerde (aspirant) ontvanger kan dat NIET. Alhoewel het probleem dus ligt bij Post.nl kun en mag jij ze niet verzoeken eens te kijken waar zij het spul hebben gelaten.
Ik vind het vreemd maar dat is "de procedure".
:stupid

Ja, dat is vervelend. Er gaan stemmen op om dit te veranderen, zodat je ook als ontvanger meer mogelijkheden krijgt. Dat schijnt juridisch nog niet zo eenvoudig te zijn, het is meestal de verzender die opdracht geeft tot het verzenden van een pakket en die gaat daarmee in formele zin het contract aan met de vervoerder. De ontvanger staat daar buiten. Ben benieuwd of, en hoe, men dat gaat oplossen.
 
Ik heb ook wel iets te mauwen. Namelijk het verdwijnen / verplaatsen van pakketpunten. In de goede oude tijd kon ik van 8.00 tot 21.00u terecht bij onze AH, maar die doet het niet meer. Alle pakketpunten zitten nu bij winkels die alleen open zijn als ik aan het werk of onderweg ben. Dus dat is mooi KØT.
 
Haha.. voor mij mag het buurtpunt aan de overkant van mijn huis wel verdwijnen.. Open vanaf 16-20u.. amper parkeerplaatsen en de auto's worden overal neergezet.
Het enige voordeel is dat ik zelf niet hoef te rijden als ik mijn pakketje heb gemist.. of als er onverhoopt iets voor reparatie of retour opgestuurd moet worden.. wat heb ik het toch slecht.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Bijna twee maanden geleden wat MakeNoise-modules besteld bij MusicStore in Keulen. Pakje is volgende dag verstuurd en daarna... verdwenen.

MusicStore vraagt nog om geduld want ze hebben nog steeds geen bevestiging van DHL dat het pakket kwijt is.

De modules heb ik overigens na twee weken maar opnieuw bij Thomann besteld en drie dagen later in gebruik kunnen nemen.
 
Ach ja, pakket besteld bij Ali en keurig op tijd verzonden.

Door de douane heen en overgedragen aan PostNL waarvan de medewerker blijkbaar geen zin had om moeite te doen want: klant (ik dus) heeft pakket geweigerd en wordt teruggestuurd.

Klantenservice kan pakket niet (meer) onderscheppen (is andere afdeling).

Verzender kan niks doen, PostNL kan niks doen (leuk toch die procedures, lekker klantvriendelijk) en ik kan niks doen (klacht indienen is eigenlijk nutteloos) en het pakket is ‘ergens’
 
Bijna twee maanden geleden wat MakeNoise-modules besteld bij MusicStore in Keulen. Pakje is volgende dag verstuurd en daarna... verdwenen.
MusicStore vraagt nog om geduld want ze hebben nog steeds geen bevestiging van DHL dat het pakket kwijt is.

Voor de volledigheid: vandaag is het betaalde bedrag teruggestort door MusicStore.
 
99 van de 100 keer zelfs denk ik. Bij bestellingen binnen Nederland misschien wel 999 van de 1.000. Alleen als het goed gaat, klaagt er niemand dus hoor je het ook niet.
 
om deze reden laat ik dus altijd bij afhaal punt bezorgen tegenwoordig(wanneer mogelijk) dan gaat er een stuk minder fout, daarvoor moest ik altijd "dreigen" met mijn voordeur camera waar op het gegeven tijdstip niks te zien was...
 
Van alle pakketdiensten heb ik over DHL het minste te klagen, eigenlijk.
Hier ook.

Daarentegen PostNL...prutsers die het 100% van de tijd verkeerd bezorgen.

Volgens mij ligt het nogal aan de bezorgers in je stad/wijk. PostNL was hier goed, totdat er 2 jaar geleden een nieuwe bezorger kwam die er telkens een zooi van maakt.
 
... PostNL...

Het vervelende van PostNL, begonnen tijdens de coronaperiode, dat ze zomaar de bezorgdag en -tijd veranderen. Zie je volgens de track-and-trace dat je pakket tussen, zeg, 12.00 en 14.00 uur aankomt, net voor die tijd veranderen ze dat naar de volgende dag. Of de dag daarna. Of wanneer het hen het beste uitkomt...

Ik snap wel dat tijdens corona er inderdaad een tijd was dat de pakketdiensten het heel druk hadden, maar dat is alweer een tijd geleden. Bij PostNL vonden ze het kennelijk wel handig om zo te werken en hebben het maar zo gehouden?
 
Dat gebeurt bij mij echt maar heel zelden. Misschien personeelstekort in jouw regio?
 
Misschien personeelstekort in jouw regio?

Zou heel goed kunnen. Voor de coronaperiode hadden we altijd dezelfde bezorger, op een uitzondering na. Tegenwoordig zijn het steeds andere gezichten en soms ook bezorging door een ander koeriersbedrijf die PostNL kennelijk inhuurt.
 
Back
Top