Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Hmm, die FedEx ook al niet best...

Hier leek het met DHL sowieso 'the first mile'... nou, eigenlijk de eerste paar meters zelfs al grof te worden:

... ik heb het apparaat bij een DHL-punt ingeleverd en dat was toevallig vlak voordat het DHL-busje daar de pakketten kwam ophalen. Ik was het pand aan het verlaten en heb toen zelf gezien dat de DHL-medewerkster deze doos het busje in gooide, terwijl dat ook anders had gekund.
Deels grappend, maar voornamelijk ernstig heb ik toen nog geroepen: "Hej, niet mee gooien!!"
Het deels grappende, maar dus ook deels op waarheid berustende antwoord was: "Dan moet je het maar niet met DHL versturen." Lollig ja, toen nog...
 
Het deels grappende, maar dus ook deels op waarheid berustende antwoord was: "Dan moet je het maar niet met DHL versturen." Lollig ja, toen nog...

Niet best, maar ik vrees dat dit bij alle pakketdiensten speelt. Wat @Nap al aangeeft over 'the last mile', ik denk dat je gewoon geluk moet hebben wie met z'n vingers aan je pakket zit, en dan gedurende het hele transport. Zo goed mogelijk, oversized doos-in-doos, met veel opvulmateriaal de boel verpakken, meer kun je zelf er niet aan doen.
 
Niet best, maar ik vrees dat dit bij alle pakketdiensten speelt. Wat @Nap al aangeeft over 'the last mile', ik denk dat je gewoon geluk moet hebben wie met z'n vingers aan je pakket zit, en dan gedurende het hele transport. Zo goed mogelijk, oversized doos-in-doos, met veel opvulmateriaal de boel verpakken, meer kun je zelf er niet aan doen.
Ja idd, nog maar eens een extra laag aan verpakkingsmateriaal er omheen dan. (Ze mogen de maxmale doosafmetingen dan wel eens aanpassen, als de verzender het zelfs triple-hufterproof moet maken 8) )

't Is wonderlijk: wat 'als defect' verkochte meetapparatuur die ik naar knutselaars stuurde kwam prima ongeschonden aan,
maar de vlekkeloos werkende studio-apparatuur wordt door de vervoerder (DHL in dit geval) g-e-s-l-o-o-p-t :o:
 
Ja idd, nog maar eens een extra laag aan verpakkingsmateriaal er omheen dan. (Ze mogen de maxmale doosafmetingen dan wel eens aanpassen, als de verzender het zelfs triple-hufterproof moet maken 8) )

Ivm. een andere hobby verstuur ik wel 'ns dingen die glas bevatten. Soms zijn het kleine, maar prijzige dingetjes. Ik heb 'ns iets doos-in-doos-in-doos verzonden, het eerste doosje met het artikel was maar iets van 15x15x15 centimeter, dat in een grotere doos en goed opvullen, die doos weer in een grote verhuisdoos met opvulling. Het overleefde de reis naar België met PostNL en een voor mij en de ontvanger onbekende vervoerder.
 
Ik heb al vaak gehad dat verzending met een "lokale partner in het land van bestemming" gebeurt, zoals dat dan met dure woorden heet. :)

Maar goed, even los daarvan: UPS of DHL of beiden even...goed...?
 
Even slecht? :D Als je iets nieuws koopt bij Thomann maakt het niet veel uit, gaat het mis dan moet Thomann dat gewoon oplossen.

In mijn ervaring is UPS veel slechter dan DHL.

Bij DHL komt het wel eens voor dat ik niet thuis ben, dan krijg ik een bericht dat ik het pakket af kan halen bij een van hun ophaalpunten.

UPS zet het pakketje gewoon op de stoep als ik niet thuis ben. Dan krijg ik bericht dat het 'afgeleverd' is. Is meerdere keren gebeurd, en ging tot nu toe steeds goed.

Als ik kan kiezen, dan altijd DHL. Maar goed, bij iemand anders kan het net andersom zijn.
 
Als ik kan kiezen, dan altijd DHL. Maar goed, bij iemand anders kan het net andersom zijn.

Mijn ervaringen met DHL zijn tot nu toe ook vrij goed. Er was eens een zending verdwenen, maar die kwam na een tijdje zoeken door DHL ook weer boven water. Maar ervaringen kunnen enorm verschillen, zie het verhaal van @clintrubber hierboven.
 
Sinds 'n tijdje is DHL een verzendoptie op Marktplaats... had vorige week (eindelijk weer eens) iets gekocht.. en er staat al dagen dat het gesorteerd wordt..
DHL account aangemaakt maar daar kan je niet veel meer op aan de weet komen. MP chat vertelde gisteren dat de verkoper DHL moet contacten.. en nu is het weekend dus is DHL er zeker niet.. Iemand tips hoe contact te krijgen met DHL?? ik zie zelf weinig mogelijkheden op de website.. daar begint de ellende al.

Onderweg.png
 
Sinds 'n tijdje is DHL een verzendoptie op Marktplaats... had vorige week (eindelijk weer eens) iets gekocht.. en er staat al dagen dat het gesorteerd wordt..

Dat het een dag of drie op Sorteren blijft staan is niet uitzonderlijk. Dat gebeurt mij wel vaker. Ik zou mij pas zorgen maken als het pakket daar een week of langer blijft hangen.
 
Dat het een dag of drie op Sorteren blijft staan is niet uitzonderlijk. Dat gebeurt mij wel vaker. Ik zou mij pas zorgen maken als het pakket daar een week of langer blijft hangen.
Ik was misschien iets te geduldig maar maak me dus ook zorgen nu.. Als je pakket 9 dagen bij sortering blijft steken gaat er iets niet goed..
 
Ik ervaar ook al vaker Amerikaanse praktijken met bezorgservice. Laatst een bestelling van DHL gewoon naast de voordeur achtergelaten in plaats van bij buren of terug naar sorteercentrum. Gelukkig bleef het droog die dag.
 
Vandaag gebeld met DHL. Er is me vanmiddag om 14u een mail beloofd om een procedure op te starten. Het viel me op dat ik mijn emailadres niet hoefde te spellen.. toch nog even gedaan.. en zou goed zijn.. maar tot nu toe nog geen mail ontvangen.. ook niet in de spam.

Ik ervaar ook al vaker Amerikaanse praktijken met bezorgservice. Laatst een bestelling van DHL gewoon naast de voordeur achtergelaten in plaats van bij buren of terug naar sorteercentrum. Gelukkig bleef het droog die dag.
wow..

Ja, of er wordt gewoon aangebeld door DHL met een pakket van een ander adres.. Had ik laatst.. kreeg een niet thuisbericht in mijn bus. Volgende dag zou het nogmaals aangeboden worden. Geen idee wat het was.. had niets besteld. Maar toen ik de code een paar dagen later scande was het pakket bezorgd. Ik kon de afzender niet zien omdat mijn postcode niet zou kloppen.. stel nu dat ik thuis wasgeweest en het pakket aan had genomen?? Zelfde trouwens gehad anderhalf jaar terug. Behringer X32 van Bax. Kreeg opeens een bericht dat de mixer was afgeleverd door DHL maar de bel was niet gegaa en ik was gewoon thuis. Was al drifitig een bericht aan het intikken voor Bax tot de bel ging.. was het de buurvrouw aan het eind van de traat.. het pakket was voor de deur gezet en de bezorger was weggelopen.. doos was te groot voor haar om te tillen maar als ze had gewild had ze de mixer dus gewoon kunnen houden, kende haar niet eens..
 
Er is enige tijd terug een onderzoek gestart naar het pakket wat gesorteerd zou worden. Alle details van het pakket (gewicht, uiterlijke kenmerken, etc) verstrekt. Het pakket is niet gevonden. De waarde was gelukkig niet hoog (80 euro + DHL verzending). Dit bericht ontving ik vandaag: Nou, bedankt DHL!!

Bedankt voor het toesturen van de aanvullende informatie betreffende de claim voor zending JVGLOTC0036581486.

Dit hebben we gedaan
Om uw pakket op te sporen, heb ik alle stappen van het verzendproces uitgebreid onderzocht. De zending heeft onderweg geen nieuw label gekregen, is niet gevonden door onze medewerkers op het sorteercentrum en ook niet herkend in onze database van ‘gevonden voorwerpen’. Ik heb het pakket daarom aangemeld als vermist.

Wat nu?
U heeft recht op een vergoeding van €6,80. Dit bedrag storten we binnen 30 werkdagen op uw rekening. Betaling van dit bedrag is ter finale kwijting van DHL jegens alle bij deze vervoerovereenkomst betrokken partijen

Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten vergoeden we op basis van het gewicht. Deze vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en wettelijk vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo.

Onze oprechte excuses voor het zoekraken van uw zending. We doen er alles aan om vermissingen te voorkomen, het spijt me dat dit bij u niet is gelukt.
Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Gözde
Customer Service Advisor


DHL eCommerce
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top