Synthesizer of keyboard met knoppenklavier gezocht (zoals op accordion)

Ja hoor, Elka was er vroeg bij.
Modellen die in productie waren kregen gelijk een update toen midi uitkwam De SYNTHEX is een voorbeeld ervan.
 
Je zou zoiets op de kop moeten kunnen tikken. Ik kwam deze via Pinterest tegen maar kan niet onmiddellijk de advertentie van tweedehands vinden, laat staan dat ie nog te koop is.

Maar lijkt me wel een heel bijzonder toestel 8)


f8fa137b0f697f324354a88416a27646.jpg
 
Er staat ook nog een Elka Concorde 810 op marktplaats, die heeft zeker Midi

Check! :) verzenden vanaf 3.99.. (past ie in een envelop misschien :D)

Geen idee wat zoiets moet kosten maar een bod gedaan zojuist... ik vermaakte me de laatste week trouwens weer op het reguliere toetsenbord en wat studie.. maar dit blijft interessant.
 
Naast een overdosis kaas haal je er trouwens ook wel bruikbare orgel en (string)synth klanken mee in huis. Net geen "space organ" maar toch een behoorlijk uitgebreide bak.

Met Midi in maakt het ook al minder uit dat het een knoporgel is.
 
Naast een overdosis kaas haal je er trouwens ook wel bruikbare orgel en (string)synth klanken mee in huis. Net geen "space organ" maar toch een behoorlijk uitgebreide bak.

Met Midi in maakt het ook al minder uit dat het een knoporgel is.
Smallstone phaser en ping pong delay erop....gaan met die banaan 8~:mega:
 
Heb contact gehad met de verkoper van die Elka.. er moet wel e.e.a. aan gebeuren.. sommige knoppen doen het niet vertelde hij. Verder is het echt een behoorlijk groot en zwaar apparaat wat je niet zomaar even de trap opsleept.. 8D
 
Die heeft geen MIDI en enkel links knoppen (voor de akkoorden dus?)

Voor 50eur wel een leuke bron van analoge strijkertjes en meer, en goed bespeelbaar dankzij normaal klavier.

Elka Concorde 219 als ik het goed heb.
 
Gisteren opgehaald.. wat een ding!! Cheesy as fuck!! Maar met wat sounds via Ableton best leuk.
Ik had niet verwacht dat het ding nog zou syncen met een midiclock maar kennelijk wel dus..

Rechterknoppen klavier gaat best goed al.. maar linkerhand is nog errug wennen..
Blij dat ik niet voor dat orgel ben gegaan.. bij deze Solton is het rechterklavier ook aanslaggevoelig.. Dit is wat ik zocht (en meerr...)
Van de begeleiding kun je de bas en chords via aparte midi kanalen geluiden aan hangen. Best leuk eigenlijk :D

 
Nooit geweten dat die dingen aanslaggevoelig waren! Solton is inderdaad meeeeegakaas, dus lang leve de uitgebreide MIDI op die bak.
Ja.. eigenlijk hebben ze best goede dingen gemaakt. De boxen hierin klinken ook super!! Maar daar heb ik verder weinig aan..

Hij is ook in een goede staat.. weinig op gespeeld.. en alle toetsen / knoppen werken prima. Ik blijf 100 euro voor een keyboard als dit veel te veel vinden maar zo'n klavier schijnt wel behoorlijk waardevol te zijn. Had ook een bod van 50 euro uitgebracht op een ander ding met midi (je moet ergens beginnen) maar koper was behoorlijk verontwaardigd.. :D Hoe moet ik nou weten hoeveel zoiets waard is?? Deze dus voor 100 gekocht.. Mijn bod hierop stond al 'n week bovenaan maar de verkoper was al op het eerste bod ingegaan.. en die ging elke keer weer afzeggen ofzo..

Ik heb van Solton ook die Programmer 24 gehad.. PCM drums en analoge string ensemble, bas en arp sectie.. instant Italo dat ding!! Alles programmeerbaar, alleen die arp was slechts een transpose van wat je had ingespeeld.. dus niet een intelligente arp die nootjes op basis van een akkoord genereert.
Ik geloof dat ik daarna voor een QY700 ben gegaan.. die maakt er met zelf in-geprogrammeerde partijtjes veel meer een feestje van.
Deze Solton kan je geloof ik ook de begeleiding van inprogrammeren.. en dan via dat linker klavier aansturen.. maar eerst vertrouwd raken met dat rechterkeyboard.. ben benieuwd of ik hierop intervallen gemakkelijker pak op gehoor.. zoals op een gitaar. Sommige akkoorden pakken is soms wel behoorlijk crampy.. daarentegen heb je een stuk meer bereik dan op een normaal klavier.. daar houd het met een octaaf op.. of je moet je duim in pink in een spagaat kunnen leggen.. :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Lijkt me erg lastig spelen zoiets.
Zeker wennen.. maar is chromatisch.. net als een gitaar. Als je een interval of akkoord herkend gaat dat vinden op een gitaar een stuk makkelijker dan op een toetsenbord. Ik speel de laatste tijd weer meer gitaar. De Solton heeft even plaats moeten maken voor iets anders was best groot... maar het is zeker leuk.. dat ding uit de video lijkt me wel wat.. is ook MPE trouwens..
 
Back
Top