Synthesizer of keyboard met knoppenklavier gezocht (zoals op accordion)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Na een kennismaking met het chromatische interface op een knoppenaccordion zou ik dit interface verder willen onderzoeken op iets wat midi uitstuurt..
In een verleden weleens een DX11 gezien met knoppen en nog wat dingen..

Heb je iets staan met zo een klavier wat je nu via midi aanstuurt en voor iets met toetsen zou willen omruilen.. of gewoon liever niet dood gevonden mee wil worden?? :D Laat het me weten.. :okdan:
 
Interessant.. Een beetje dezelfde benadering.. chromatisch maar mist de halve noten.. dat zit op een knoppen klavier wel. Maar zeker beter bij intervallen herkennen/treffen op je klavier..

(thanx voor de verhuizing mod(s)! :okdan:)
 
Er is een accordeonversie van de Juno-106 toch?
Zou ook top zijn.. :okdan:

Iemand die hier vanaf wil?? ik ben discreet.. :dubbel:

Ik kwam bij zoeken op SF ook een JX3p tegen trouwens.. weet niet of deze fabrieksaf met dit klavier zijn geleverd..
 
Gisteren na wat zoeken op Chromatic keyboards struikelde ik ineens over een iPad app van het merk Höhner. Ik heb daar al een Clavinet Duo, Gitaar en tig bleus harps van.. maar ze maken ook accordeons natuurlijk. :) ‎Hohner Chromatic MIDI
Heb het geïnstalleerd op een iPad 12.9" en werkt prima met melodietjes noodlen.. :) ok.. je mist het reliëf van de knoppen natuurlijk.. maar glissando's werkt het iig stukken beter. :)
 
Laatst gewijzigd:
Als je op MP of 2dehands zoekt, worden die vaak beschreven als "do vierde rij" enzo, zelden met de woorden "accordeonklavier" of "knoppenklavier" ofzo. Dus in je zoekopdrachten bij keyboards misschien eens op "rij" zoeken?
 
De Elka Concorde 502 is van 1979. dus pre-midi.

Retrofit ? of later bouwjaar model ?
 

 
Bedankt voor de advertentie @Vic .. die Elka ziet er interessant uit.. (als er midi opzit) maar is 41kg!! En Maastricht is me wel een reis..
@j.baars heb jij toevallig ook zoiets van dit merk?? Concordia?? Hou me op de hoogte :mega: En eh.. take care met die verhuizing!!
@Danny haha.. het mag natuurlijk wel wat kosten maar ik hoop in deze ontdekkingsfase de kosten een beetje te beheersen, voor als het toch niks is :) Wil gewoon eens kijken of ik de akkoorden met dit klavier in diverse keys makkelijker kan vinden, iets wat met het normale pianoklavier gewoon rekenwerk verreist (en daarbij de nodige delay/ latency oplevert :D) Of één key aanhouden en telkens transposen.. met als gevolg dat dat kleine beetje exacte gehoor wat ik nu om zeep geholpen wordt.. *D Maar sommige keys (toonsoorten) spelen nu eenmaal lekkerder.. is eigenlijk hetzelfde met sax.. wat dat betreft lijken de sax en piano wel een beetje op elkaar.. Met gitaar kun je gewoon een paar fretjes opschuiven.. en vind ik eigenlijk alle akkoorden vrij eenvoudig.. en dat accordeon principe lijkt daar wel 'n beetje op..
@David Ik heb deze versies ook gezien in mijn zoekresultaten.. en zie nu de prijzen erbij. Oops.. zie wat ik hierboven schreef.. misschien ooit.. of misschien moet ik gewoon alle akkoorden in de verschillende keys 'n keer goed in mijn hoofd stampen.. :geslaagd::eureka:

Ik denk dat ik de komende tijd nog even op mijn virtuele iPad accordeon van Höhner ga doorbrengen en kijken of ik er gevoel bij ontwikkel zoals op gitaar :engel: maar hooke me up als je wat leuks hebt staan.. of misschien is zo'n orgel toch wel een leuke kennismakingsoptie..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top