Pittsburgh Taiga parafone analoge synth

56EA2B7F-4680-4F35-AC69-CC6AB6895CAC.jpeg


Interessante nieuwe parafone synth. 3 analoge oscs met waveshapers en wavefolders per voice, een dynamics sectie met lowpass gates, uitgebreide patch mogelijkheden en een bbd delay.
 
Ziet er goed uit, wat ik zo uit de YouTube video's opmaak klinkt het ook allemaal erg goed. Deze zou er weleens kunnen komen.
 
Ik zat al een right te zoeken naar een leuke bak met wave folding en een fijn filter… deze volstaat ruimschoots lijkt me. Deze kon er nog wel eens komen👌
 
De officiële prijs vanuit Pittsburgh Modular is 899 euro. Dat lijkt mij wel een acceptabele prijs, als je kijkt naar de concurrentie en de prijzen van (semi)modulair spul in het algemeen. Deze synth kan prima dienen als dé starter voor een eurorack setup. Maar ook als volledig opzichzelfstaand instrument zal dit ding interessant en bruikbaar blijven.
 
Mooi ding, flink wat mogelijkheden voor wavefolding. Ook een interessante twist op de lowpass gate, waardoor je feitelijk een extra resonant filter krijgt.
 
prijs bekend?
Ik zie 825 bij midi amsterdam

Waarom staat er een beer bij, het is toch een taijgah?
:D
Mooi ding, flink wat mogelijkheden voor wavefolding. Ook een interessante twist op de lowpass gate, waardoor je feitelijk een extra resonant filter krijgt.
Ja en lpg’s doen het altijd erg goed om iets “percussive” te maken
 
Volgens mij hebben ze de prijs 100 euro omlaag gedaan vanuit Pittsburgh Modular. Eerst was de prijs echt 899 euro, net zoals bij Thomann nog steeds het geval is. Alleen maar goed hoor. Lijkt mij wel een mooi instrument om lekker mee te knutselen.
 
Dat lijkt mij wel een acceptabele prijs,
Vind ik ook.

Had hem veel duurder verwacht.

Lijkt met echt wel een beer van een synthesizer.

Me like desondanks het kleuren boek
 
Ik ben er ook verliefd op.

Iemand een idee hoe deze zich verhoudt tot een Makenoise 0-Coast? Die heb ik namelijk sinds kort, en ik wil niet al te snel al "vreemdgaan" ;) tenzij die twee elkaar juist mooi aanvullen..

// edit: de specs kan ik natuurlijk zelf vergelijken.. maar benieuwd naar de verhouding "aanvullen:bijten" (zal wel meevallen)
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben er ook verliefd op.

Iemand een idee hoe deze zich verhoudt tot een Makenoise 0-Coast? Die heb ik namelijk sinds kort, en ik wil niet al te snel al "vreemdgaan" ;) tenzij die twee elkaar juist mooi aanvullen..

// edit: de specs kan ik natuurlijk zelf vergelijken.. maar benieuwd naar de verhouding "aanvullen:bijten" (zal wel meevallen)
Ik zit in hetzelfde schuitje, beetje liefde op het eerste gezicht. Uit de demo's denk ik dat er wel overlap is, maar het allebei uniek en goed klinkende instrumenten zijn. Neemt niet weg dat de Taiga natuurlijk veel uitgebreider is en daarmee denk ik ook veel meer kan. Persoonlijk heeft de taiga bij mij vooral punten voor omdat de interface wat conservatiever en begrijpelijker is dan de 0 coast. De 0 coast is prachtig vormgegeven, maar zelf na een klein jaar blijft de labeling op de patchpoints me een beetje raar aankijken. Wat ik denk dat de taiga ook nog wat beter doet dan de 0 coast is zo'n dikke boink! Op de attack voor meer percussieve west coast sounds. Althans als dat ding kan wat de west pest ook kan (ik heb het idee van wel).
Ik denk dat als je de 0 coast naast de taiga hebt, dat je veel lol hebt aan de function generator en random van de 0 coast als input voor de taiga. Je kan natuurlijk ook de sound van je 0 coast door de taiga filter en delay lussen, levert vast wat op.
Ik heb nu geen geld, maar deze komt er denk ik wel.
 
Back
Top