SYNTHR4, 4-stemmige analoge synthesizer met twee verwisselbare filtermodellen

SYNTHR4-768x511.jpeg

"SYNTHR4 is een analoge synthesizer die parafoon met 4 stemmen of duofoon met 2 stemmen in bi-timbraal kan worden gespeeld.
De synth bestaat uit vier VCO's die zeer diep met elkaar kunnen worden verbonden. VCO 1 en VCO 3 (+ of -2 octaven) bieden verschillende golfvormen (zaag, sinus, driehoek...), maken PWM en frequentiemodulatie (FM) mogelijk, evenals een superzaagoptie in de zaaggolfvorm.

VCO 2 en VCO 4 (+ of – 2 octaven) worden geleverd met verschillende golfvormen, bieden synchronisatie-opties tussen de andere twee oscillatoren, PWM, FM en cross-modulatie.
Er zijn ook twee sub-oscillatoren.
Voor extra timbres krijg je een wit/roze ruisgenerator en een ringmodulator.
Vervolgens stroomt het signaal in een uitgebreide mixer met toegang tot alle signalen, inclusief de subs en de ringmodulator en optie om ze naar de VCA 1 en/of VCA 2 te leiden.

Dan is de filtersectie weer vrij te kiezen, zoals we die kennen van de SYNTR3. De synth heeft twee ingebouwde filters en je kunt tijdens het proces kiezen uit de volgende modellen. Cool, de ontwikkelaar biedt de filters ook later te koop aan, zodat je ze later zelf kunt vervangen.
De modellen zijn multimode (LP/BP/HP), zijn resonant en bieden rijke modulatiemogelijkheden via de LFO's, aftertouch en meer.

De signaalstroom wordt gecompleteerd met een effectenprocessor die bestaat uit 8 verschillende effecten die voor elke stem beschikbaar zijn. Inclusief chorus, flanger, reverb, shimmer reverb, echo, echo shimmer en verschillende vertragingen.
Elk effect kan worden aangepast met twee parameters en het heeft een droog/nat-optie per stem.
Aan de modulatiekant kun je werken met drie ADSR-envelopes met Velocity, Retrigger-optie en Loop-modus.
Alle hebben hands-on controle op de interface. Er zijn ook twee multi-wave LFO's met verschillende frequentiebereiken en trigger-opties, waaronder aftertouch.
SYNTHR4 heeft verschillende afspeelopties.
Je kunt het unisono spelen met 4 stemmen, unisono 2+2 stemmen, parafoon met 4 stemmen, bi-timbraal met 2 stemmen of zelfs met een arpeggiator of sequencer met een songmodus. Ja, er is een sequencer aan boord. Het ondersteunt ook snelheid en aftertouch."

 
mooi ding, maar als je je synths voor zoveel geld verkoopt, is een paar tientjes voor een Engelse vertaler van je website toch geen issue? Alleen franstalig..
 
mooi ding, maar als je je synths voor zoveel geld verkoopt, is een paar tientjes voor een Engelse vertaler van je website toch geen issue? Alleen franstalig..
Misschien bewust voor deze (boetiek) markt?
 
Laatst gewijzigd:
Misschien bewust voor deze (boetiek) markt.

Ja, inderdaad. Als kleine fabrikant moet je natuurlijk voldoende aantallen verkopen om te kunnen bestaan. Maar hou je onder de streep genoeg over voor een boterham met beleg en kun je lekker werken zoals je graag wil, dan zit je misschien helemaal niet te wachten op schaalvergroting met alle veranderingen voor je bedrijfje die dan om de bocht komen kijken.
 
het lijkt me ook niet slim om je met een dure analoge boetieksynth alleen op franstalige landen te richten. dat zijn er nl. niet zo veel. ik kan me niet voorstellen dat je daarmee als bedrijfje uit de kosten komt..er zullen nog welwat europeanen zijn die zoiets leuk en spannend vinden, maar 99% van je potentiele kopers haakt af als ze de specs niet eens behoorlijk kunnen lezen. het is 2022, geen 1977 meer.
 
Ik ben het wel gewend van die Fransen. Het concept lijkt op dat van GRP. Die had in het begin zijn webstek ook alleen maar in zijn eigen taal (Italiaans). De SYNTHR3 was al krachtig maar hier doet de maker er nog een schepje bovenop. Voor muzikanten die niet van geklooi met patchkabels houden maar wel flexibiliteit willen is dit een interessant instrument.
 
maar 99% van je potentiele kopers haakt af als ze de specs niet eens behoorlijk kunnen lezen. het is 2022, geen 1977 meer.

Och, online vertaaldiensten zijn tegenwoordig goed genoeg om voldoende te kunnen begrijpen wat in een andere taal geschreven is. Het is 2022, geen 1977. ;)
 
Och, online vertaaldiensten zijn tegenwoordig goed genoeg om voldoende te kunnen begrijpen wat in een andere taal geschreven is. Het is 2022, geen 1977.
Da's waar maar het getuigt van weinig gevoel voor commercialiteit vind ik, alsof de hele wereld uit Fransen bestaat?
Het is ook een beetje Fransen eigen natuurlijk, veel Fransen doen ook alsof ze gek zijn als je je met school frans een beetje verstaanbaar probeert te maken, het blijven chauvinisten.
Maarre; leuke synthesizer wel alleen wel lastig natuurlijk als je service of garantie nodig hebt en je Frans niet van hoog niveau is.
 
Da's waar maar het getuigt van weinig gevoel voor commercialiteit vind ik, alsof de hele wereld uit Fransen bestaat?

Hij zit om meer commercialiteit waarschijnlijk niet te wachten. Dat hij alleen in het Frans communiceert helpt juist om de vraag wat af te remmen en hij geen orders uit de hele wereld krijgt. Je moet als klein bedrijfje genoeg verkopen om ervan te kunnen leven, uiteraard, maar je moet ook waken dat de vraag niet te groot gaat worden. Als je het niet meer aankunt, dan komt de continuïteit in gevaar, of dat je bedrijfje er zelfs aan kapot gaat.
 
Ik vind het maar een lelijk hok voor dat geld. Kan 'ie niet in een 19" rack ipv zo'n lelijk houten Ikea kastje?
 
Ik vind het maar een lelijk hok voor dat geld. Kan 'ie niet in een 19" rack ipv zo'n lelijk houten Ikea kastje?
Ik vind de retro look juist een v/d redenen om aanschaf te overwegen. Bezoekers aan je huis/studio zien meteen dat je serious business bedoelt met zo'n bak, ha ha. ;)
 
Kon zomaar uit Oisterwijk komen :-) . Mooi ding maar niet echt heel spannend. Er is de afgelopen 50 jaar wel wat meer op synthesegebied gebeurd. Maar dat kan je ook van een Cwejman S1 mk2 zeggen.
 
Back
Top