Gelukkig Nieuwjaar

Iedereen een goed gezond en muzikaal inspirerend 2023!


MB_NewYear_2023_FB.JPG
 
En wie heeft er al iets gekocht of besteld?🤗
Vandaag een American Vintage II 1961 Stratocaster® Left-Hand besteld 🤦‍♂️

Kon een kortingsbon van 10% krijgen en het vlees is zwak. Nog 14 Bax-weken (dat kan dus alles zijn tussen volgende week en 2024 ofzo) de tijd om me te bedenken, want hij is niet op voorraad...
 
Laatst gewijzigd:
Vandaag een American Vintage II 1961 Stratocaster® Left-Hand besteld 🤦‍♂️

Kon een kortingsbon van 10% krijgen en het vlees is zwak. Nog 14 Bax-weken de tijd om me te bedenken, want hij is niet op voorraad...
Ik wil geen feestjes bederven en ik heb tot 10 geteld voordat ik dit typte... , maar ik hoop dat het geen overeenkomst gaat hebben met mijn horror-dossier... vorig jaar ook in jan met -10% een gitaar besteld bij Bax... duurde eeuwig, uiteindelijk kwam er na maanden eentje met een produktiefout.... lang verhaal kort, diverse bijna beschikbaar boodschappen, onee, o toch weer niet, ojawel, onee, extra vertraging... oja, lang verhaal kort, na de zoveelste bizarre wending toen eind okt 2022 het Bax-dossier bij het oud papier gedaan, en via MusicStore.de binnen no time een goede gitaar van het bedoelde type in huis. 'k Heb in 2022 fiks plezier & bezigheids-therapie gehad met die effing Bax-korting van ze 8o)

Uiteraard geldt dit alles niet voor leftie gitaren, die zullen een stuk makkelijker beschikbaar zijn en exactere beschikbaarheids-data hebben :mega:

Succes/Sterkte ! (Omdenken: veel mogelijkheden tot lange voorpret)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja, ik heb ook wat ervaring met Bax levertijden, maar dit is wel een hele goede deal zo en ik vermaak me intussen wel met de gitaren die ik al heb. Ik betaal ook pas als hij er is natuurlijk en haal hem op en check hem in de winkel voor ik afreken. Maar wel zuur als je lang wacht en er ook nog iets mee is en je het niet zelf op kan lossen. Had een probleem met mijn Telecaster (ook bij Bax gekocht) waar het chroom los kwam van het plaatje waar de knoppen op zitten, maar dat heb ik toen zelf opgelost met een vervangend onderdeel dat Fender me heeft opgestuurd nadat ik mijn beklag had gedaan. Ik wacht in spanning af. Of lefty gitaren beter beschikbaar zijn betwijfel ik, want ze worden ongetwijfeld in veel kleinere oplagen geproduceerd.
 
Laatst gewijzigd:
'k Vermoed dat dit een four-digits geprijsde gitaar is, kan me voorstellen dat je die niet al meteen wilt betalen. Mijn geval betrof het toen een three-digit prijskaartje, met toen de keuze om die niet ter plekke te testen - 'k weet zo even niet of er de mogelijkheid was om later te betalen - mocht ik ooit nog eens shoppen bij ze ga ik dit dan wel in de gaten houden. Met name omdat het nog een behoorlijk gedoe was uiteindelijk om die refund daadwerkelijk te ontvangen, daar ging ook nog e.e.a. mis.

Dat van die lefty & levertijden was nog een extra druppeltje zuur/ironie, skip dat ;)

Dat van die produktiefout van het ontvangen exemplaar had Bax zelf mogelijk wel kunnen spotten, maar dan moet je wel de doos openmaken.
De check-service + certificaat van MusicStore.de is tegelijk ook weer niet heilig - zij maken de doos (desgevraagd) wel open voor een quick check/adjust, maar ook daar bleek er iets doorheen te zijn geslipt (1 vd 2 PU's die extreem dof was en niet naar de potmeterstand luisterde, kennelijk dat niet getest door hen, gelukkig zelf snel te fixen). En mooi in jouw tele-geval dat Fender nazorg heeft geregeld.

OK, nogmaals voorpret en we duimen mee voor minimal Bax-hassle.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Dat van die produktiefout van het ontvangen exemplaar had Bax zelf mogelijk wel kunnen spotten, maar dan moet je wel de doos openmaken.
De check-service + certificaat van MusicStore.de is tegelijk ook weer niet heilig - zij maken de doos (desgevraagd) wel open voor een quick check/adjust, maar ook daar bleek er iets doorheen te zijn geslipt (1 vd 2 PU's die extreem dof was en niet naar de potmeterstand luisterde, kennelijk dat niet getest door hen, gelukkig zelf snel te fixen).
ik heb een slechte ervaring met Thomann met gitaren. Daar een Ibanez roadcore rc520 gekocht.
Heb toen helemaal zelf de intonatie moeten doen, de tuners moeten fixen en de nek goed vast zetten en de humbuckers om hoogte zetten.
Soort ikea pakket.... pffff ik vond dat nogal slecht.
Vreemd genoeg was die gitaar een jaar later al uit productie.
Fijn ding nu die goed is afgestelt en ik er andere humbuckers op heb gedaan.
Wellicht alleen nog high end locking tuners kopen.
Gitaar was 500 euries dus niet een duur ding maar wa basis afstelling is dat teveel gevraagd?
 
ik heb een slechte ervaring met Thomann met gitaren. Daar een Ibanez roadcore rc520 gekocht.
Heb toen helemaal zelf de intonatie moeten doen, de tuners moeten fixen en de nek goed vast zetten en de humbuckers om hoogte zetten.
Soort ikea pakket.... pffff ik vond dat nogal slecht.
Vreemd genoeg was die gitaar een jaar later al uit productie.
Fijn ding nu die goed is afgestelt en ik er andere humbuckers op heb gedaan.
Wellicht alleen nog high end locking tuners kopen.
Gitaar was 500 euries dus niet een duur ding maar wa basis afstelling is dat teveel gevraagd?
Bummer, dat kan inderdaad beter. Geen idee of je bij Thomann ook even expliciet om zo'n quick check moet vragen (net zoals bij MusictoreDE).
't Zou default mogen zijn, want hoe goed de fabrieksafstelling ook is, da's vaak andere kant vd wereld en/of maanden eerder gedaan.
 
Back
Top