Nog geen titel [techno]

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.806
Locatie
Velserbroek


In een paar dagen in elkaar geprutst. Doel was nu eens een echte techno track te maken i.p.v. een trance track met een techno vibe in de intro en outtro.

Feedback welkom!
 
Is dit tegenwoordig niet meer progressive achtig?

Klinkt wat betreft mix goed hier maar mis wel iets van een hook melodietje, naast de psy achtige arp. Oftewel de track lijkt naar iets op te bouwen maar levert dan niet echt als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Ik ben niet echt op de hoogte van de labeltjes tegenwoordig.

Hook melodie heb ik expres achterwege gelaten om niet weer op een trance track uit te komen. Maar wellicht dat ik in een volgende iteratie nog iets toevoeg.
 
Soundcloud is niet echt de beste als het gaat om audiokwaliteit, toch lukt het je om dit al behoorlijk te laten klinken. Als het straks helemaal af is, dan beluisteren op goede apparatuur zonder lelijke lossy datacompressie... :okdan:
 
kick is goed, bass is goed, percussie is goed, stabje on 0:30 vind ik vrij kazig, het saw arpje eronder ook, klinken beetje kazig VSTi, zou liever een smerige Overdrive 303 horen
Qua arrangement helemaal goed.
Maar jammer dat hij in die 2 geluidjes blijft hangen, voor een intro of een buildup kan dat wel, maar ik mis een cresendo.
Zou er een dikke 303 opzetten en daar met delay op los gaan.
Maar qua productie techniek helemaal goed!
 
In de kick zit ook erg veel werk. Het is een combi van kick2 en een sample als layer. Er zit een haartje warehouse rumble op maar in de mix hoor je dat nauwelijks, denk dat het er juist wel voor zorgt dat hij zo goed werkt.
 
Een kaasplank op z'n tijd is best lekker toch? :D

Die geluiden zijn samples gelayerd met Sylenth1. Is wel een kaas machine ja. Maar blijft voor mij een sound waar ik lekker op ga.

Meer 303 dus. Dat lijkt me te doen. Ga er mee spelen.
 
Kan je dat geluid dat op 3 minuten erin komt omzetten van een lange klank in korte 16e nootjes?
 
Kan je dat geluid dat op 3 minuten erin komt omzetten van een lange klank in korte 16e nootjes?
Dat is een sample dus dat gaat lastig. Zou misschien met een volume shaper kunnen maar dan verlies je ook veel van de delay die daar al in zit. Maar ik ben inmiddels bezig om de Subsequent37 zich als een 303 te laten gedragen en dat lukt vrij aardig, dus dan wordt het middenstuk voorzien van korte nootjes. :okdan:
 
In het kader van Halloween heeft de Subsequent37 zich verkleed als TB303. De file op Soundcloud is vervangen. Ben benieuwd wat jullie er zo van vinden.

[edit]
Na terugluisteren ben ik nog niet super tevreden over de automation van het filter en het geluid zit ook niet helemaal optimaal in de mix. Kom ik nog een keer op terug met frisse oren.
 
Prima track hoor, als ik in de gashouder sta zou ik het wel kunnen waarderen als men dit draait. Over de productie / technisch geen feedback. Zou willen dat ik op dit niveau kan produceren.
 
Nieuwe versie geupload;
- Sub37 303 wat OTT gegeven voor iets meer duidelijkheid in het hoog
- Filter automation van de Sub37 getweakt
- in de break de zaagtand een stuk zachter gezet zodat hij minder ruziet met de Sub37
- in de break een subtiele pad uit de OBXd toegevoegd
- extra tonal riser toegevoegd voor de break en voor de drop
- diverse minimale mix dingetjes voor de polish

Ik ben eigenlijk wel tevreden zo. 8)
 
Titel is inmiddels bedacht, het wordt "Acid Cloud". De soundcloud link is daarom aangepast dus dan doet de embed hierboven het waarschijnlijk niet meer.

Nieuwe embed voor wie nog (een keer) wil luisteren:

 
Luisterend op laptop speakers kan ik niet veel over de mix zeggen. Dik geluid (scherend bass geluid) wat er bij 0.30sec inkomt. Bouwt lekker op om dan weer even in te zakken naar een wat rustiger stuk (1:30). Voor de rest is het erg techno, dat is voor mij een beetje saai om het zo te luisteren. Denk op een feest, of wanneer ik lekker aan het rijden ben, dit een perfect track is.
 
Back
Top