Disrupted Echo's

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.283
Locatie
't Gelders Eiland
Onlangs ben ik gestopt met optreden. Dus ik heb mijn zooi uit de case getrokken en gedacht om een nieuwe insteek te maken. Techno gecombineerd met video, of gewoon een ouderwetse videoclip😎

Ik gebriuk nu een hybride setup met Analog 4, Rytm en de Digitakt via overbridge. Daarmee heb ik hands on control, maar ook alle voordelen van Ableton om na te bewerken, te sculpten en shit toe te voegen... Waar ik eerder in de live situatie ging voor rauw en gericht op grote speakers, wilde ik nu een meer gepolijste track maken. Ik ben benieuwd wat jullie van bijgaande productie vinden. Ik ben nog wat ervaring aan het opdoen in het afmixen e.d. dus feedback is welkom!
 

Attachments

  • Disrupted Echos MP3.mp3
    15,5 MB
Vind 'm persoonlijk niet zo donker, maar flink stevig is 'ie wel!

Dikke track man.

Geen aanmerkingen op de mix, klinkt netjes.


Waar ik eerder in de live situatie ging voor rauw en gericht op grote speakers, wilde ik nu een meer gepolijste track maken.

Gepolijst is zeker gelukt. Bijna glad, zelfs. Er vliegt in elk geval niets (bijna) uit de bocht. Dat kan ook kritiek zijn, 't is maar net wat je zou willen.

De drive zit er hoe dan ook goed in. En da's een beetje vreemd, gezien je inleiding. :)

Je zet "gericht op grote speakers" tegenover "gepolijst", alsof dat tegenpolen zijn.. dat zou ik heroverwegen.. misschien es een track maken met minder drive en meer chill-factor.. als je graag iets voor de stoel of sofa zou willen maken, bedoel ik dan.

En deze gewoon naar labels sturen. Of in elk geval toch wél op grote speakers laten knallen. Sorry haha :D
 
Laatst gewijzigd:
Dark Techno. Pittige drive
Thx! Dit gaat niet de donkerste worden de komende tijd...

Wow, lekkere drive. Zo donker als de onderwereld maar kan zijn.
Ik hou normaal van melodielijnen maar dit pakt me wel.👍👍👍
Ah nice, dankjewel! Ik maakte de afgelopen jaren voornamelijk melodic techno, dus snap de liefde voor melodie wel... Dus wat mij betreft mag er in ieder geval iets van verloop in tonen zitten. Alleen maar ritmische techno wordt na verloop van tijd wat eentonig vind ik.

Vind 'm persoonlijk niet zo donker, maar flink stevig is 'ie wel!

Dikke track man.

Geen aanmerkingen op de mix, klinkt netjes.




Gepolijst is zeker gelukt. Bijna glad, zelfs. Er vliegt in elk geval niets (bijna) uit de bocht. Dat kan ook kritiek zijn, 't is maar net wat je zou willen.

De drive zit er hoe dan ook goed in. En da's een beetje vreemd, gezien je inleiding. :)

Je zet "gericht op grote speakers" tegenover "gepolijst", alsof dat tegenpolen zijn.. dat zou ik heroverwegen.. misschien es een track maken met minder drive en meer chill-factor.. als je graag iets voor de stoel of sofa zou willen maken, bedoel ik dan.

En deze gewoon naar labels sturen. Of in elk geval toch wél op grote speakers laten knallen. Sorry haha :D


Hahaha, ik denk dat hier iets van een spraakverwarring is ontstaan... Bij live techno met analoge bakken zit er zóveel dynamiek in de geluiden en klinkt het zoveel rauwer, dat is gewoon op een andere manier muziek maken. Dan is er geen EQ of eindeloze compressie, je moet ruimte maken voor geluiden. Er is gewoon wat minder ruimte voor veel en subtielere geluiden, dat moet je gewoon rekening mee houden op grote speakers.

Dat wil niet zeggen dat een gepolijste track niet goed zou kunnen werken op een groot systeem, als het goed is juist wel 😎 Misschien was mijn verwoording wat kort door de bocht.... Ik ga nog een paar kleine details aanpassen en dan ga ik voor het eerst een track laten masteren. Dat lijkt me wel een keer vet! Misschien daarna naar een label? Geen ideee, nooit echt over nagedacht.
 
helemaal top! Enig ding wat ik zelf anders zou doen is het lead pluk geluidje iets meer reverb oid op zetten, deze klinkt nu wat droog hier tov de rest.

Das mooie inhoudelijke feedback, ik zal er eens naar kijken. Dankjewel.
 
Een bijgewerkte versie van de mix... er zat naar mijn gevoel net even teveel plok in en iets te weinig warm sub. Dat heb ik met een toefje EQ en wat compressie op het mid aangepast.
ik kan je Joe Farr mastering aanraden. Aardige gast en maakt zelf ook heel toffe muziek
Ah dank je wel! Ik zal eens ff onderzoeken. Een goede vriend van me is erg tevreden over, hij schijnt ook wel wat gote namen te doen.
 

Attachments

  • Disrupted Echos Final mix with comp.mp3
    6,2 MB
Hahaha, ik denk dat hier iets van een spraakverwarring is ontstaan... Bij live techno met analoge bakken zit er zóveel dynamiek in de geluiden en klinkt het zoveel rauwer, dat is gewoon op een andere manier muziek maken. Dan is er geen EQ of eindeloze compressie, je moet ruimte maken voor geluiden. Er is gewoon wat minder ruimte voor veel en subtielere geluiden, dat moet je gewoon rekening mee houden op grote speakers.

Dat wil niet zeggen dat een gepolijste track niet goed zou kunnen werken op een groot systeem, als het goed is juist wel 😎 Misschien was mijn verwoording wat kort door de bocht.... Ik ga nog een paar kleine details aanpassen en dan ga ik voor het eerst een track laten masteren. Dat lijkt me wel een keer vet! Misschien daarna naar een label? Geen ideee, nooit echt over nagedacht.


Ah zo.

Haha..

Thanks! Mooi inzicht in analoge gear op het podium.

(Benieuwd naar de nieuwe mix, kan ik nu effe niet checken..)
 
Thanks! Mooi inzicht in analoge gear op het podium.

(Benieuwd naar de nieuwe mix, kan ik nu effe niet checken..)
Het werken met hardware heeft mijn kijk op software compleet veranderd! Nu voeg ik met software dingen toe, die ik met hardware niet kan maken (of niet makkelijk) en verzuip als gevolg niet meer in alle mogelijkheden die software biedt. Ik kan het iedereen aanraden.

Niet mijn stijl maar het begint lekker. Fijne klanken die je subtiel toevoegt. Met plezier geluisterd.
Tof dat je er 'doorheen' kon luisteren. Bedankt voor je vriendelijke woorden.

Klinkt stukken dikker dit! Luister hem nu op de studio speakers inclusief sub... heel vette track!
Dankjewel man! Ik heb vanmiddag de laatste puntjes op de i gezet en hij is naar de mastering service. Bedankt nog voor je tip btw. Ik heb nu naar Cid Inc gestuurd, een mastering engineer waar een goede vriend ook fijne ervaring mee heeft gehad. Heeft ook grote namen gedaan van artiesten die ik goed vind. Prijs was ook prima... Nu wachten op het resultaat!
 
Ik vind het altijd wel tof om te horen wat de master doet. Zit hem in details, maar als zelfs je vrouw zegt ‘wow, die rolt veel lekkerder’, weet je dat het het waard was :)
 
Back
Top