Sr 909 random triggers, half werkende sequencer.

kris renton

New Beat terrorist
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
412
Locatie
Merchtem
Dag allen, ik heb mijn steda 909 gebouwd, maar hij werkt niet zoals verhoopt. Het goede nieuws is dat de tempo knop werkt en ook synct via midi. Ik krijg random patterns van de hihat crash en ride, maar als ik iets wil programmeren of op de instrument knoppen druk krijg ik geen geluid. Via midi lukt het ook niet om geluiden te triggeren. De sr 909 is grotendeels hetzelfde als de tr 909. Iemand die het probleem erkent of me kan verder helpen? Een goede reparateur uit de buurt van Brussel of Antwerpen die het ziet zitten aan gestrande diy projecten te werken mag ook, al is het hopelijk niet nodig.
Alvast bedankt!
 
Hoi Kris , heb je een oscilloscoop? Die ga je alvast nodig hebben lijkt mij. Ken je iets van digitale systemen? Analoge circuits? Weet je je gaat moeten kijken hoever alles werkt en dan moet je toch een beetje je signalen kunnen volgen . Werkt de adresdecoder , hoe zit het met de latches en de trigger uitgangen. Worden de Hihat/Crash/Ride random getriggerd of zit er een fout in hun ROM/adressering/VCA circuits , werkt je switch matrix ... heb je de analoge voices al eens handmatig getriggerd , werken de analoge voices dan ... Het is best een serieus project en fouten maak/heb je altijd.
 
Ik vergeet nog te zeggen dat je eerst moet controleren of je orientatie van al je componenten wel goed is. Echt een paar keer nog eens goed alles overlopen . IC verkeerd of diode? Pinnen omgeplooid van IC's in sockets, gebeurt ook vaak ... spannigen op alle IC's? ... errata in de PCB's ...
 
Back
Top