Gestolen door m’n buren, bedankt DHL! Waldorf Microwave 1

Het blijft natuurlijk vreemd dat de verkoper/verzender verantwoordelijk is terwiijl de fout gemaakt wordt door de bezorgdienst....:?
Die in opdracht van de verkoper werkt. Dus helemaal niet vreemd.

Tenzij de verkoper zegt: versturen op risico van de koper, al vind ik dat ook nogal makkelijk.

Als een winkel je een pakket stuurt en het pakket komt niet aan, bij wie ga je dan klagen? De bezorgdienst? Nee. De winkel.

Wat niet weg neemt dat DHL de fout gemaakt heeft en de klant(en) met de gevolgen opzadelt.
 
Tenzij de verkoper zegt: versturen op risico van de koper, al vind ik dat ook nogal makkelijk.
Volgens mij zegt ook dat niks over de overeenkomst die is aangegaan. Het zou alleen een reden zijn voor de verkoper om geen moeite voor je te doen. Maar de verkoper, en niet de koper, is een overeenkomst aangegaan met DHL, hij is ook de enige die kan reclameren. Als ontvanger ben je eigenlijk geen partij in dat geschil. Het geschil wat de koper heeft is inderdaad met de verkoper. Die zou het geld moeten retourneren en zijn verlies op DHL moeten verhalen. Dat DHL vervolgens niet happig is om uit te betalen is niet verwonderlijk.
 
Wat ongelooflijk zuur. Bah.

Ik zie in dit draadje een aantal keer gevraagd worden naar het serienummer.

@moderators: dat nummer staat in de eerste post, kan dat z.s.m. in een spoiler gezet worden?
 
Wat ongelooflijk zuur. Bah.

Ik zie in dit draadje een aantal keer gevraagd worden naar het serienummer.

@moderators: dat nummer staat in de eerste post, kan dat z.s.m. in een spoiler gezet worden?

net iets te laat voor een edit... excusé, was wat impulsief, misschien heeft een spoiler geen meerwaarde...

veel sterkte, Takegawa.. zal een oogje openhouden
 
Zeer vervelend allemaal. En 't zal niet zeldzaam zijn. Grrr.

Onvergelijkbaar, maar hier gisteren ook weer een zending, pakje goed ontvangen, maar was met 'handtekening vereist' die alvast maar ingevuld was.
't Minste dat we kunnen doen is om te zeggen, nee, laat me zelf tekenen (aldus zo ook gedaan). Maakt voor dit pakje niet uit, maar als iedereen dit gaat doen zouden we de illusie kunnen gaan hebben dat de bezorgers zelf wat minder vaak alvast tekenen.

Andere gedachte die opkomt is dat een (TV-)journalist hier misschien eens een item van moet maken: wat lok-pakketten versturen waarmee het mis gaat, om de laksheid of pure onwil van de DHLlen etc onder de aandacht te brengen.
 
Die zou het geld moeten retourneren en zijn verlies op DHL moeten verhalen.

Dat gaat mij wat te snel. Als er problemen zijn is het redelijk dat betrokken partijen de kans en tijd krijgen om het op te lossen. De koopovereenkomst tussen koper en verkoper is niet onmiddellijk ontbonden als er zo'n probleem ontstaat bij de levering, er moet ruimte zijn om dat probleem op te lossen. Tenzij koper en verkoper vooraf iets anders afspreken, natuurlijk.
 
Dat gaat mij wat te snel. Als er problemen zijn is het redelijk dat betrokken partijen de kans en tijd krijgen om het op te lossen. De koopovereenkomst tussen koper en verkoper is niet onmiddellijk ontbonden als er zo'n probleem ontstaat bij de levering, er moet ruimte zijn om dat probleem op te lossen. Tenzij koper en verkoper vooraf iets anders afspreken, natuurlijk.
Uiteraard, ik zou ook niet direct m'n geld terug gaan vragen maar hopen op een goede afloop. Maar uiteindelijk kan (volgens mij) de koper überhaupt niks met DHL, dat moet de verkoper doen. Ik heb dat zelf ook voorgehad (niet met DHL) als koper. Ik kon geen onderzoek laten starten, dat moest de verkoper initiëren. En dan is het inderdaad hopen op dat de verkoper ook moeite gaat doen voor je. En dan nog is het waarschijnlijk helaas een proces van weken, maanden, voordat er schot in komt is mijn ervaring. Dat was overigens wel bij een vermist pakket, niet bij verkeerde bezorging.
 
Ik heb dat zelf ook voorgehad (niet met DHL) als koper. Ik kon geen onderzoek laten starten, dat moest de verkoper initiëren.

Ik meen me te herinneren dat er plannen zijn om dit te veranderen, zodat de ontvangende partij ook actie kan ondernemen als er problemen zijn. Is al wel een hele tijd geleden, echt snel gaat het dus niet.

Ja, heb het ook 'ns gehad met een vermist pakket verzonden in Zweden. Het kwam tot Helsingborg volgens de radar van DHL en daarna niks meer. De Zweedse verkoper was zeer behulpzaam en bleef DHL "lastigvallen" om het op te lossen. Het ging allemaal langzaam, maar een week of drie later zag ik plotseling dat het pakket in beweging was en een dag later had ik het in huis.
 
Als de verkoper niet (afdoende) reageert, zou ik niet te lang wachten met het formeel (via een aangetekende brief) aansprakelijk stellen van de verkoper voor het niet (laten) afleveren van een overeengekomen transactie: geld terug of alsnog een geslaagde aflevering regelen. Dat is niet alleen nodig als er later stappen genomen worden (zoals een rechtszaak) maar geeft de verkoper ook een prikkel om actie richting DHL te ondernemen; dat heeft hij nu immers niet, want zijn geld al binnen.
Alternatief is voorstellen samen op te treden richting DHL door allebei (via een aangetekende brief) stappen aan te kondigen.
 
Sowieso aangifte doen, mocht de synth ergens opduiken dan kan je met de aangifte aantonen dat jij de rechtmatige eigenaar bent.
(Niet heel het verhaal gelezen), maar dan moet je wel over het serienummer kunnen beschikken om dit aan te tonen.En moet deze ook vermeld staan in een proces-verbaal.
 
(Niet heel het verhaal gelezen), maar dan moet je wel over het serienummer kunnen beschikken om dit aan te tonen.En moet deze ook vermeld staan in een proces-verbaal.
Jij zou heel goed de uitvinder van het zwarte garen kunnen zijn geweest; een jaar of vijf nadat het witte garen uitgevonden was.
 
Back
Top