Gestolen door m’n buren, bedankt DHL! Waldorf Microwave 1

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
997
Ja dit is net echt gebeurd; die rukkers van DHL hebben mijn pakket afgegeven drie huizen verderop... daar wonen probleemjongeren. Pakket weg, en geloof me er hebben alles geprobeerd. Het betreft een Waldorf Microwave 1. De Rev is onduidelijk, het is namelijk een mix van:

- groene letters op zwart scherm
- zwarte behuizing met voeding achterop
- coating frontje was onduidelijk op de foto’s
-originele doos
-nieuwstaat!
-logo ‘Waldorf’ achterzijde lijkt een beetje vervaagd aan de onderzijde.
-serienummer: 2242509

Voordeel van deze mix is dat hij wat makkelijker opvalt!

Ik weet helaas weinig van deze unit omdat ik hem heb gekocht uit een nalatenschap, de verkoper kom me verder geen details geven.

Hierbij deel ik ook even wat foto’s, hij gaat zeker te koop worden aangeboden...

De eerste gouden tip wordt rijkelijk beloond!
 

Attachments

  • 11F83743-EECC-4ECA-A9E6-B825343DABC5.jpeg
    11F83743-EECC-4ECA-A9E6-B825343DABC5.jpeg
    54,5 KB · Bekeken: 280
  • AD4DAC3D-8C7D-4D11-BA12-1A787BF0932F.jpeg
    AD4DAC3D-8C7D-4D11-BA12-1A787BF0932F.jpeg
    54,5 KB · Bekeken: 208
  • 925FA21F-E200-4E61-888E-BC9E116D999B.png
    925FA21F-E200-4E61-888E-BC9E116D999B.png
    406,2 KB · Bekeken: 206
Last edited by a moderator:
Balen. :( Heb je de politie al ingeschakeld? Dit is waarschijnlijk geen diefstal, maar het zou wel verduistering kunnen zijn en dat is ook strafbaar.
 
Is dat niet iets voor de politie? Verkeerd geleverd en mogelijks wordt het pakket ingehouden en niet aan de rechtmatige eigenaar bezorgd. Dit wordt aanzien als diefstal.
 
sowieso redelijk bizar dat een pakket aan iemand anders wordt gegeven als jij daar geen toestemming voor hebt gegeven. Lijkt me dat DHL hier aansprakelijk is.
 
Dit wordt aanzien als diefstal.

Hier in Nederland niet. Voor diefstal moet iemand door eigen handelen een goed verkrijgen, in dit geval werd het goed kennelijk afgegeven door DHL. Maar je mag in redelijkheid aannemen, en dan druk ik me zacht uit, dat degene die het nu heeft heus wel weet dat het niet van hem is en dat het bij iemand anders thuis hoort. Blijft degene weigeren om dit op te lossen, dan is het waarschijnlijk verduistering.
 
Heb je aan de deur ook eventueel fooitje voorgesteld. Zou de lokale pawn shop in de gaten houden.
 
Hier in Nederland niet. Voor diefstal moet iemand door eigen handelen een goed verkrijgen, in dit geval werd het goed kennelijk afgegeven door DHL. Maar je mag in redelijkheid aannemen, en dan druk ik me zacht uit, dat degene die het nu heeft heus wel weet dat het niet van hem is en dat het bij iemand anders thuis hoort. Blijft degene weigeren om dit op te lossen, dan is het waarschijnlijk verduistering.
Ja, dat zou kunnen. Ben niet zo thuis in de Nederlandse wetgeving.
 
Ik weet er niet al te veel van, maar het lijkt me dat de vervoerder verantwoordelijk is voor het goed bezorgen van pakketten.
Normaal gesproken zou dit een probleem moeten zijn van leverancier en vervoerder, maar omdat jouw leverancier een particulier is zal dat wat gecompliceerder liggen.
Maar het kan (volgens mij) niet anders zijn dat de vervoerder hier aansprakelijk is voor het niet juist leveren van jouw pakket en jou schadeloos moet stellen.

 
het enig wat hier aan de hand is is dat je pakket niet is bezorgd bij je. Dus, politieaangifte dat soort dingen is denk ik geeneens nodig. DHL is aansprakelijk en die mag alles gaan uitzoeken en regelen. En jou uiteindelijk schadeloos stellen...
 
als ze het doorverkopen is het heling lijkt me...
Maar inderdaad, de leverancier zijn probleem.
 
Het kan trouwens wel helpen om de politie er bij te halen, maar de vraag is of je dat wil. We hebben zelf ook wel eens te maken gehad met een pakket wat bij buren was bezorgd, daar hadden we ook bericht van gekregen, dus er was bewijs waar het pakket zich bevond. De buren wilden het vervolgens niet aan ons geven, politie er bij gehaald, pakket stond nog in de gang bij hun en toen werden ze gesommeerd om het pakket te overhandigen, wat ze hebben gedaan.

Tsja.. erg vervelend allemaal, zoiets zuigt je er helemaal in en het is alleen maar k#t..
 
het enig wat hier aan de hand is is dat je pakket niet is bezorgd bij je. Dus, politieaangifte dat soort dingen is denk ik geeneens nodig. DHL is aansprakelijk en die mag alles gaan uitzoeken en regelen. En jou uiteindelijk schadeloos stellen...

Valt ook wel iets voor te zeggen. Maar we weten niet precies wat topic-starter heeft gedaan om het weer terug te krijgen. Als er onmiddellijk actie is ondernomen en het voor de ontvanger dus heel snel duidelijk was dat het pakket echt niet voor hem was, dan is de oplossing dat die ontvanger het gewoon weer teruggeeft in redelijkheid de beste oplossing. Blijft degene weigeren, DHL komt wel in beeld voor de aansprakelijkheid als het goed definitief verdwenen is. Maar dan ook de politie, als degene in de stappen na ontvangst duidelijk is gewezen op de situatie en blijft volharden, het gaat dan m.i. toch richting het strafbare verduistering.
 
De snelste oplossing is open kaart spelen met de probleemjongeren. Aan de deur aangeven dat je weet dat het pakket bij hen is en 3 meijer snel geld bieden voor directe overdracht. Kunnen ze mogelijk niet weerstaan. Die interactie stiekem opnemen natuurlijk.
Dat of dreigen met geweld lol. Maar dat moet je wel kunnen waarmaken mocht het erop aankomen.
 
Als je gelijk 300,- biedt, dan zeggen zij doe maar 400,-

Ik zou er niet aan beginnen. Sowieso is er dan ook gelijk sprake van heling, want je koopt iets wat gestolen is, ook al koop je je eigen spullen (terug)
Juridisch gezien sta je niet sterker als je zoiets doet.
Ik zou eerst de politie bellen, mogelijk woon je in een buurt waar ze geen tijd hebben voor dat soort dingen, waar ik woon staan ze er binnen 30 minuten.
 
Al gaan ze er niet op in, je hebt dan bewijs dat zij de spullen onder zich hebben. Het OM vervolgt niet voor ‘helen’ van je eigen spullen.
 
Ze zullen je niet vervolgen nee, maar ik zou proberen zoveel mogelijk aan de juiste kant van juridische lijn blijven om te voorkomen dat je je glazen eigen glazen ingooit.
Maar dat is een keus die TS zelf moet maken, misschien dat 300 euro bieden inderdaad de beste oplossing is.

Het blijkt in ieder geval te zijn dat de verantwoordelijkheid van de vervoerder eindigt als het pakket is afgeleverd bij de begunstigde of een van de nabij gelegen buren.
Staat in de algemene voorwaarden van zowel DHL als Post NL, wel is de vervoerder dan verplicht om een bericht achter te laten waar het pakket is bezorgd. Dan lijkt het verder dus een zaak te zijn tussen verzender en ontvanger.
De verzender kan ook weinig beginnen, dus, je kan niemand verantwoordelijk stellen. Blijven er inderdaad maar 2 opties over, zelf zien op te lossen met die buren, en anders politie inschakelen.
Als je inderdaad een bevestiging hebt dat het pakket elders is bezorgd dan moet de politie daar wel wat mee kunnen lijkt me.
 
Omdat de verkoper niet heeft geleverd wat is afgesproken zal je hem aansprakelijk moeten stellen, hoe pijnlijk ook. Hij heeft een contractuele afspraak met DHL over het leveren van goederen op een vastgesteld adres, dat duidelijk niet door DHL is nagekomen. Jij hebt geen relatie met DHL, maar met de verkoper. Die zal er of voor moeten zorgen dat het bestelde alsnog volgens afspraak bij je wordt afgeleverd (wat wss niet zal lukken) of je het geld moeten teruggeven (waarbij hij dan zelf DHL aansprakelijk kan stellen).
 
De snelste oplossing is open kaart spelen met de probleemjongeren. Aan de deur aangeven dat je weet dat het pakket bij hen is en 3 meijer snel geld bieden voor directe overdracht. Kunnen ze mogelijk niet weerstaan. Die interactie stiekem opnemen natuurlijk.
Dat of dreigen met geweld lol. Maar dat moet je wel kunnen waarmaken mocht het erop aankomen.
Rare redenering. Als je 100 % weet dat het pakket bij hen verkeerdelijk is geleverd en men weigert de overhandiging aan de rechtmatige eigenaar dan zijn zij zoiezo strafbaar. En dan is er maar 1 oplossing, de politie erbij halen. Uiteindelijk staat er een naam en adres op het label.
 
Laatst gewijzigd:
Omdat de verkoper niet heeft geleverd wat is afgesproken zal je hem aansprakelijk moeten stellen, hoe pijnlijk ook. Hij heeft een contractuele afspraak met DHL over het leveren van goederen op een vastgesteld adres, dat duidelijk niet door DHL is nagekomen. Jij hebt geen relatie met DHL, maar met de verkoper. Die zal er of voor moeten zorgen dat het bestelde alsnog volgens afspraak bij je wordt afgeleverd (wat wss niet zal lukken) of je het geld moeten teruggeven (waarbij hij dan zelf DHL aansprakelijk kan stellen).

Dat is op voorhand niet te zegen, het gaat hier kennelijk om een particuliere verkoper. Bij de verkoop van een bedrijf aan een consument zijn de zaken wat dat betreft duidelijk, in dit geval hangt het ook af van eventuele gemaakte afspraken daarover.
 
Rot situatie.

Maar wat als de addressering op het pakket misschien fout was? Heb hier ook wel eens een tv geleverd gekregen die ik niet had besteld. Herkende de naam ook niet dus winkel gemaild en die hebben het weer terug laten halen. Vervolgens een paar dagen later vraagt iemand in de buurt app “heeft iemand een tv geleverd gekregen via dhl?”. Ja toen viel het kwartje.

Maar goed: verzender had in dit geval het verkeerde adres eropgezet en pakket was afgeleverd. Dus geen briefje in de bus bij voor wie de tv echt was.
 
Back
Top