Gestolen door m’n buren, bedankt DHL! Waldorf Microwave 1

Ik geloof dat ik dat gezien heb bij DHL onlangs. Op de site zelf, waar je je pakket kan tracken.

Bij DHL inmiddels een aantal keer meegemaakt dat er een handtekening was gezet door de bezorger.
Ik kreeg al bericht dat het was bezorgd, compleet met handtekening (Ton, in heel slordig handschrift ;) ).
Een kwartier later stond de bezorger voor de deur om het pakket af te leveren, dus die mazzel had ik in ieder geval wel.
 
Bij DHL inmiddels een aantal keer meegemaakt dat er een handtekening was gezet door de bezorger.
Ik kreeg al bericht dat het was bezorgd, compleet met handtekening (Ton, in heel slordig handschrift ;) ).
Een kwartier later stond de bezorger voor de deur om het pakket af te leveren, dus die mazzel had ik in ieder geval wel.
Weet je hoe ze dit noemen? Valsheid in geschrifte en dat is strafbaar. Raar dat jullie daar allemaal heel vlotjes overgaan...
 
Raar dat jullie daar allemaal heel vlotjes overgaan...

Dat is een wat al te voorbarige conclusie.
Ik denk daar namelijk helemaal niet licht over en heb er dus ook al een aantal keren een formele klacht over ingediend, maar de ervaring leert mij intussen dat je daar geen hoog gespannen verwachtingen over moet hebben.
 
Zo heeft een dhl bezorger bij mij een keer zelf getekend voor ontvangst en pakket afgegeven bij iemand in een andere straat maar hetzelfde huisnummer. Krijg ik op de app een melding afgegeven aan de bewoner. Gelukkig kwam deze persoon het pakje netjes bij mij thuis langsbrengen toen hij er achterkwam dat het niet voor hem was bestemd. Ik had nl geen idee wat er mee was gebeurd.

Super frusterend zoiets. Veel succes gewenst bij de afwikkeling hiervan.
 
De kwaliteit van de bezorgdiensten is enorm achteruit gegaan. Waar ik jaren terug een “vaste en goede” bezorger in de wijk had staat er nu steeds een andere kerel. Gelukkig dat het tot nu toe goed gaat (geen pakketten kwijt of zo). Ik vrees dat dit niet heel makkelijk op te lossen is. In de tijd dat ik nog auto reed ging het veelal zelf halen, Microwave met programmer uit Amsterdam, een JD-800 uit Utrecht, een MS-10 uit Weer enz. (Helaas heb ik geen van die synths meer 😉). Mijn huidige Moog Grandmother heb ik zelf opgehaald met de trein in Amsterdam. Even wat sjouwen maar je kunt er dan zelf zorg voor dragen.
 
Ontzettende sh*tsituatie zeg! Waar woont de verzender? Klopt de adressering? Ik zou toch vooral mijn 'pijlen' op de verzender richten. Die kan zelf waarschijnlijk weinig aan doen dat het mis is gegaan (mits de adressering klopte), maar hij moet nu wel zijn best doen om jou te helpen richting DHL.

Ik weet van anderen dat bezorgers soms ook zelf 'verhaal halen'. Concreet: ze worden aangesproken door de opdrachtgever (DHL) en gaan dan richting het adres waar zij zelf het pakket hebben bezorgd. Voor de bezorger staat er wellicht nog wel meer op het spel en hij/zij is wellicht bereid daarin verder te gaan dan jij (als beschaafde synthnerd :) ).
 
Ontzettende sh*tsituatie zeg! Waar woont de verzender? Klopt de adressering? Ik zou toch vooral mijn 'pijlen' op de verzender richten. Die kan zelf waarschijnlijk weinig aan doen dat het mis is gegaan (mits de adressering klopte), maar hij moet nu wel zijn best doen om jou te helpen richting DHL.

Wat zou de verzender moeten doen? Die heeft correct geadresseerd, verpakt en verstuurd. Die komt met DHL ook niet verder, want het is later in dat proces misgegaan. Enige dat helaas nodig blijkt is naming and shaming via Twitter, dan willen bedrijven nog wel eens in actie komen.
 
Het bijzondere trieste van dit soort dingen is dat het 'van het kastje naar de muur' principe gewoon nog steeds bestaat.

En dat terwijl er in dit geval een slachtoffer is van verduistering,
er een partij is die een misdrijf pleegt, namelijk het verduisteren van goederen,
en er is een partij die zijn werk niet goed doet en zijn verantwoordelijkheid afschuift.

Je kan niet terecht voor een oplossing bij, de verzender, de transporteur, de daadwerkelijke ontvangers en niet bij de politie.

Te walgelijk gewoon.
 
Wat zou de verzender moeten doen? Die heeft correct geadresseerd, verpakt en verstuurd. Die komt met DHL ook niet verder, want het is later in dat proces misgegaan. Enige dat helaas nodig blijkt is naming and shaming via Twitter, dan willen bedrijven nog wel eens in actie komen.
De aflevering was onwettig omdat het een verzekerde verzending betrof, deze mag nooit zonder toestemming van de ontvanger bij de buren geleverd worden naar wat ik ervan begrepen heb. Ook is er geen handtekening gezet door degene die het pakket heeft aangenomen. Degene die het pakket in dat pand heeft aangenomen heeft het pakket niet laten verdwijnen, we weten met bijna zekerheid wie dit wel is, maar kunnen niks beginnen, zijn woord tegen het onze...
 
Raar hè. Totdat je over 2,5 jaar een keer bij de kantonrechter staat en iedere probleemjongere op dat adres naar een ander wijst of helemaal niet thuis geeft & jij je al die tijd hebt zitten opvreten over het onrecht.
In een situatie als deze moet je direct handelen om de kans te vergroten dat je een gunstig resultaat bereikt. Het beste is dan om het apparaat nu in handen zien te krijgen, desnoods onconventioneel. Lukt dat niet, dan heb je in ieder geval zo veel mogelijk bewijs van wie het apparaat in handen heeft om daarna de politie te bellen. Want als die mensen het bezit bloot ontkennen valt de politie heus dat huis niet binnen om je magnetronnetje op te halen. Die is straks gewoon weg. Mag jij een eindeloze briefwisseling aangaan met DHL. Veel plezier daarmee.
Dit dus, hier moet je echt bovenop zitten en out-of-the-box denken parallel aan de acties die je conventioneel uiteraard ook uitzet; alles dat maar mogelijk is doen.

Veel sterkte gewenst Takegawa, hoop dat je het hoofd koel kunt houden, heel naar dit allemaal.

Zoals al gezegd: Weet de verzender het serienummer wellicht? Die ga je mss nog nodig hebben, bijv. voor de aangifte, sowieso om de diverse shops (en ons hier) te informeren
 
Dit dus, hier moet je echt bovenop zitten en out-of-the-box denken parallel aan de acties die je conventioneel uiteraard ook uitzet; alles dat maar mogelijk is doen.

Veel sterkte gewenst Takegawa, hoop dat je het hoofd koel kunt houden, heel naar dit allemaal.

Zoals al gezegd: Weet de verzender het serienummer wellicht? Die ga je mss nog nodig hebben, bijv. voor de aangifte, sowieso om de diverse shops (en ons hier) te informeren
We hebben zelfs al met meerdere mensen tegen z'n deur staan rammen, foto's van zn woonruimte geprobeerd te maken via de overburen op gelijke etage om te zien of m'n microwave zichtbaar is, etc...
 
ik blijf er bij, de verkoper moet dit oplossen.. die heeft een afspraak met jou, en heeft DHL betaald om het bij JOU af te leveren. Niet bij je tante, niet bij de slager, niet bij je buurman. En als je niet thuis was op de dag van aflevering dan haal je het op bij een DHL afleverpunt..

Dat je zelf achter die aso buurman moet aan gaan is bizar.. al het gezeik wat daar uit voort komt.
 
Laatst gewijzigd:
ik blijf er bij, de verkoper moet dit oplossen.. die heeft een afspraak met jou, en heeft DHL betaald om het bij JOU af te leveren. Niet bij je tante, niet bij de slager, niet bij je buurman. En als je niet thuis was op de dag van aflevering dan haal je het op bij een DHL afleverpunt..

Dat je zelf achter die aso buurman moet aan gaan is bizar.. al het gezeik wat daar uit voort komt.
Daar zit wel wat in, je zou het dan kunnen beschouwen alsof hij het pakket in de leeuwenkooi van een dierentuin heeft geschoven: daar ga je 'm ook niet pakken.
Het kan zomaar ook escaleren, en ontaarden in nog meer narigheid. Dat is ook zo
 
Maar hebben ze gezegd dat ze het pakje in ontvangst genomen hebben? Wie weet is de bezorger met je MicroWave aan het surfen. Maar dan nog, DHL's probleem.
 
De aflevering was onwettig omdat het een verzekerde verzending betrof, deze mag nooit zonder toestemming van de ontvanger bij de buren geleverd worden naar wat ik ervan begrepen heb. Ook is er geen handtekening gezet door degene die het pakket heeft aangenomen. Degene die het pakket in dat pand heeft aangenomen heeft het pakket niet laten verdwijnen, we weten met bijna zekerheid wie dit wel is, maar kunnen niks beginnen, zijn woord tegen het onze...
Super zuur voor je!

Het lijkt me dat dit het belangrijkste element is om verhaal; het betreft een verzekerde en dus aangetekende zending. Deze mag niet zonder jou toestemming elders worden afgeleverd, dit is wel gedaan en daarmee voldoet dhl dus niet aan hetgeen de verzender heeft gekocht en verricht dhl zelfs een onrechtmatige daad.

Alleen heb je zin om dit bij een kantonrechter uit te gaan vechten?
Ik zou sowieso eens bij het juridisch loket gaan informeren. Volgens mij heeft DHL namelijk geen poot om op te staan, alleen het zal wslk de verzender moeten zijn die DHL aanvecht...
 
Ik heb dit omgekeerd meegemaakt. Dus als verzender naar een koper.
Ik kan je wel vertellen dat DHL er alles maar dan ook echt alles aandoet om je niet hoeven uit te betalen. Ze gaan express super traag reageren. Minimaal een week voordat je antwoord krijgt. En daar moet je dan al vaak een paar keer voor mailen voor 1 zo’n summier antwoord. Vervolgens kom je terecht bij de zgn verzekeraar. Hun enige doel is niet uit te betalen. (Zo verdienen ze hun geld)
Je moet dus echt een kneiter lange adem hebben en in de pen willen blijven klimmen voor enige retributie.
Ik heb daar de tijd en het geduld niet voor. Dus heb m’n verlies maar geslikt. Was iets van 1400 euro. (De zending was ook verzekerd voor dat volle bedrag).
Stuur ook never nooit te nimmer noch iets met DHL.
 
Back
Top