ik vind de arp2600 sequence echt prachtig kwa sound en ik hoor je eigen song design en arrangement ideeen weer volop in de song.
Kwa constructieve kritiek:
De track is niet helemaal mijn ding, ik heb er even over nagedacht waardoor dat komt en dat heeft dan voornamelijk te maken met de manier waarop je het afgemixt hebt. Voor mij komt het als een brei van sounds over die elkaar in de weg zitten en op sommige plekken delen compleet wegdrukken. De drums missen ook wat dynamiek, waardoor het niet helemaal mijn type track is.
Ik denk dat alles wel aanwezig is in de track en ik hoor ook wel mooie arrangement beslissingen, maar als je de mix hier flink van zou veranderen dan krijg je denk ik een heel ander type track kwa gevoel.
Maar dat is hoe ik het zou doen, ik kan me voorstellen dat je het hier compleet mee oneens bent
Mix veranderingen die ik zou doorvoeren:
- Elk element zijn eigen positie in EQ geven zodat ze elkaar niet maskeren (dat is nu heel erg het geval in je pad sounds en de bas die dingen wegdrukt)
- De bas staat te hard en heeft naar mijn mening een aantal overheersende frequenties. Dat kun je heel simpel oplossen door die te detecteren via het simpele EQ boost truukje (dus een een hoge Q factor voor een narrow band, dan +24 DB voor die band en dan sweep je door het frequentie gebied heen, zodra je dan de resonantie irritant begint te vinden dan stop je daar en dan doe je een Cut EQ van een x aantal DB op de die frequentie en pas je de Q factor aan zodat het gebied daar wat lucht krijgt. Dit doe je voor de meerdere frequenties die dwarsliggen in je baslijn hier. Als je een EQ gebruikt die masking aangeeft dan kun je uiteraard ook die manier gebruiken.
- Drums zou ik de transients wat meer gaan benadrukken
- als laatste misschien wat saturation op een aantal sporen toevoegen voor je mix (alhoewel dit wel een tricky mix techniek is als je niet helemaal weet hoe dit werkt).
- Levels van alle elementen op elkaar afstemmen zodat het een geheel wordt na deze veranderingen.