Lost Warrior - Jabaquara

Eerste indruk op laptop speakers is dat de sidechain wel heel erg zuigt, dat mag van mij wel iets minder. In de break en aansluitend de climax had van mij op een gegeven moment wel een akkoorden progressie mogen starten. Zo een die het gevoel van een key change geeft. Dat maakt het wel meer trancy dan techno, dus moet je maar net willen. Zo nog een keer in de auto luisteren.
 
Overall erg lekker, muv de sidechain die me iets te hard pompt en blijft pompen.
TBH, het schuurt voor mij nog veel tegen trance aan. Maar mijn stijlherkenning is zeker niet de beste!
Hij is wel eentonig, maar heeft weinig duistere details en best veel melodie voor techno.
 
Vanochtend in de auto kunnen luisteren en heb vanuit die luistersessie nog wat ongezouten commentaar.

Het is trance die graag techno wil zijn, en dat probeert te doen door een trance kick een keiharde bas en een lange decay te geven. Dat komt nog niet uit de verf. Die kick moet wat getemd worden en daarmee kun je 2 kanten op; de techy trance kant van Arkham Knights (niks mis mee!) door een donkere trance kick te nemen en die mooi in de mix te leggen, of je moet een goede techno rumble kick bouwen en de rest van de track daar omheen mixen.

De rest van de track vind ik erg geslaagd. Heeft de potentie om een erg goede plaat te worden :okdan: :dj:
 
Mooi nummer.
Lekkere beats

Tja, drum bass en basslijn is het vaakst het moeilijks om te mixen...
Bij dit nummer is dat mooi gedaan.
ook lekker variërend.

100.png
 
Prrrrima productie, knap werk!

Hij is wel eentonig, maar heeft weinig duistere details en best veel melodie voor techno.

Het is trance die graag techno wil zijn

Eens, goeie opmerkingen. Volgens mij kom je dan (ongeveer) op "melodic techno" uit? Maar da's ongetwijfeld vloeken in iemands kerk... heb er geen verstand van, niet echt mijn genre..

Die opmerkingen over de side-chained compressor kan ik volgen.. je kunt proberen met de dry-wet te spelen, ipv "de instellingen"... kan ook een slecht idee zijn, moet je zelf even onderzoeken... maar om in 't achterhoofd te houden..
 
Back
Top