Slow echo | analoge modulatie, shimmer en echo

Avontuurlijke track heb je gemaakt!
Vind het knap dat ondanks dat je met zulke verschillende sounds werkt dat het toch nog een redelijk coherente track is want als je niet oppast wordt het zomaar een chaos.
 
een raar tintje, maar komende van jou zijn we dat gewend en is ie wel toppie. Zeer experimenteel met veel, nooit gebruikte, geluiden..à la Sada Exposada ;)
 
Klinkt naar een excotisch landschap.
Even wennen maar best wel mooie sounds. :okdan:
Avontuurlijke track heb je gemaakt!
Vind het knap dat ondanks dat je met zulke verschillende sounds werkt dat het toch nog een redelijk coherente track is want als je niet oppast wordt het zomaar een chaos.
Klinkt erg avontuurlijk en ook wel wat experimenteel.
een raar tintje, maar komende van jou zijn we dat gewend en is ie wel toppie. Zeer experimenteel met veel, nooit gebruikte, geluiden..à la Sada Exposada ;)
Mooi psychedelisch sfeertje. Mooie reversed sounds 8)

Knap gemaakt!
Bedankt allemaal voor luisteren en reacties!
 
Mix is wel erg middy zo... Iets meer lucht in de mix zou helpen.
 
Hoewel het een heel ander genre is doet het me denken aan de jaren '90 cd van John Frusciante, Niandra Lades and usually just a tshirt. Zijn waarschijnlijk de reversed genre die de associatie oproepen. Maar jouw compositie is experimenteler.
 
Hoe zou jij dat aanpakken? Eq op de masterbus of anders?

Denk ik eerste instantie aan iets anders (breder en subtieler) mixen, het zit elkaar allemaal wat in de weg (klinkt ook allemaal wat overstuurd of heeft dat met soundcloud te maken?).

Eq op de master zou ik altijd als laatste optie aanhouden.
 
Denk ik eerste instantie aan iets anders (breder en subtieler) mixen, het zit elkaar allemaal wat in de weg (klinkt ook allemaal wat overstuurd of heeft dat met soundcloud te maken?).

Eq op de master zou ik altijd als laatste optie aanhouden.
Ik ben ermee aan de slag gegaan. Het laag komt er nu beter uit denk ik. Ook iets breder en meer hoog. Het air gedeelte van de track bestaat niet echt. Echt iets om op te letten, ik werk heel veel met een Moog 24DB LP en ik heb alles in dat gebied weggefiltered denk ik. Altijd een beetje de neiging donker mixes te maken. Nu dus voor gekozen wat er wel is in het hoog meer naar de voorgrond te brengen. Geheel ook iets zachter om minder vervorming te krijgen in de drukkere gedeeltes. Heb de individuele tracks bewerkt, niet de master.
 
Ik vind het wel echt heel erg lekker dit. Dit is wel iets wat ik zou draaien ja. Misschien dat je de FX outputs reverb en delay wat meer brightness en low cut kunt geven, alsof doffe instrumenten in een betegelde ruimte echoen. Dat geeft misschien ook wel een beter ruimtelijk effect. Maar hij is echt al lekker zo, ik zeg dit puur om wat toe te voegen aan die discussie over "meer hoog".
 
Echt wel goed dit hoor! :okdan: Zou zo maar op een van de meer experimentele albums kunnen staan waar ik af en toe naar luister....origineel bedacht en uitgevoerd dit.
 
Ik vind het wel echt heel erg lekker dit. Dit is wel iets wat ik zou draaien ja. Misschien dat je de FX outputs reverb en delay wat meer brightness en low cut kunt geven, alsof doffe instrumenten in een betegelde ruimte echoen. Dat geeft misschien ook wel een beter ruimtelijk effect. Maar hij is echt al lekker zo, ik zeg dit puur om wat toe te voegen aan die discussie over "meer hoog".
Echt wel goed dit hoor! :okdan: Zou zo maar op een van de meer experimentele albums kunnen staan waar ik af en toe naar luister....origineel bedacht en uitgevoerd dit.
Dank! Leuk om te lezen
 
Back
Top