Zachte gitaar track met synths en drummachine als achtergronden.

Rustig nummer hoor...:okdan:
Er zit genoeg variatie in...:okdan:
De sound is vrij log (veel bass/mid, weinig hoog) opgenomen,
waarschijdelijk door de gitaar die al wat dof klinkt, waardoor je sounds erop in hebt gespeeld.
 
origineel!maar ik begon mij wel te betrappen of mijn monitors ez..wel goed afgesteld stonden. laag: te dof en idd het algemeen geluid te schel ook.
 
Dat zou super zijn.

Meh, lukt niet... Soundflower werkt niet mee, kan de audio niet naar m'n DAW routen.. (wat gewoon zou moeten werken, vreemd...)

Als je nog steeds benieuwd bent, kan je misschien de audio even naar me opsturen, of de download-optie aanzetten in Soundcloud. Beter fix ik dat Soundflower-probleem, maar dat wordt 'm vandaag effe niet, sorry...
 
Meh, lukt niet... Soundflower werkt niet mee, kan de audio niet naar m'n DAW routen.. (wat gewoon zou moeten werken, vreemd...)

Als je nog steeds benieuwd bent, kan je misschien de audio even naar me opsturen, of de download-optie aanzetten in Soundcloud. Beter fix ik dat Soundflower-probleem, maar dat wordt 'm vandaag effe niet, sorry...
Bedankt, ik ben een paar dagen op vakantie en kan dat niet doen, doe t volgende week!
 
Laatst gewijzigd:
Hier een nieuwe mix
Ben nog niet enthousiast over het geluid zelf. Nog steeds dof en het (mid)hoog te schel. Heb je wel eens Oeksound Soothe 2 getest? Mijn beste remedie om vervelende (digitale) resonanties dynamisch aan te pakken.
 
Ben nog niet enthousiast over het geluid zelf. Nog steeds dof en het (mid)hoog te schel. Heb je wel eens Oeksound Soothe 2 getest? Mijn beste remedie om vervelende (digitale) resonanties dynamisch aan te pakken.
Bedankt voor je feedback. Dat ziet eruit als een briljante vst. 200 is me wel te veel aan de prijs voor nu. Misschien later een keer. Hoe is de vst qua cpu overhead?

Ik heb geprobeerd de feedback te harte te nemen en heb nog een versie van de mix gedaan. Ik heb gekeken naar de presence van het geheel en met name de eq van de gitaren. Naar mijn gevoel klinken de instrumenten nu meer los van elkaar en zijn er minder vervelende resonanties. Ik ben alle tracks daarvoor ook afgegaan. Hoop dat het nu beter klinkt bij jullie thuis.

 
Ik heb een beetje nagedacht over wat er misgaat. Mijn Epiphone les paul is gewoon een beetje dof. Ik heb daar te weinig op gecompenseerd, van nature heb ik een voorkeur voor (te) donkere geluidsbronnen. Verder heb ik een bootlading aan shimmer reverbs gebruikt, die heel naar schel kunnen en zullen resoneren. Wss klinkt het bij mij beter dan bij jullie, maar ik hoop dat de mix nu beter is.
 
van nature heb ik een voorkeur voor (te) donkere geluidsbronnen

Ja, zoiets dacht ik al - en da's helemaal prima, hoort bij de Gibberish-sound.


Nog steeds dof en het (mid)hoog te schel.

Dat doffe hoort bij de compositie, wat mij betreft.. het schelle inderdaad niet..

(@one_b, dit is best een mooi voorbeeld, van wat ik hier benoemde..)


Soothe2 lijkt me geweldig, @peterdh, had 'm al in 't vizier.. doet Oek af en toe aan een interessante sale..?
 
doet Oek af en toe aan een interessante sale..?
Ja, heb hem ook in de sale gekocht, €140 geloof ik. Koop normaal niet zo dure software, maar van deze heb ik geen spijt. Op KVR zal hij ook wel tweedehands worden aangeboden.
 
Back
Top