Audio freeware voor Windows XP

Maar welke te kiezen?
Wat is je doel? Windows 2000 werkend krijgen kan een nog grotere uitdaging worden qua drivers. Tenzij je van vintage computing blij wordt zou ik m’n tijd in leukere dingen steken.
 
Mijn idee is om mijn oude laptopje voor vroege (abandonware) versies van Windows programma's te gebruiken, met name voor de vroege SynthEdit en wat oudere Windows DAWs. Windows XP werkte op mijn laptopje op zich naar tevredenheid, maar die vervelende activation gooit roet in het eten. Vandaar dat ik net bedacht dat dat probleem misschien kan worden opgelost door een eerdere versie van Windows te gebruiken.
 
Met eerdere versies van Windows heb je vooral nog meer kans dat bepaalde dingen op je laptop het niet doen, bijvoorbeeld je audio. Drivers gaan naar alle waarschijnlijkheid je een hoop tijd en frustratie kosten. En ga er maar vanuit dat wanneer je ‘m een minuutje hebt aangesloten op het Internet dat je al de nodige virussen binnen kunt hebben. Is me destijds in het XP tijdperk al eens overkomen met een clean install van W2K. Ik zou het je iig afraden.
 
OK - ik zal er nog eens over nadenken. Aansluiten op internet zou ik sowieso niet doen, maar gedoe met drivers heb ik ook geen zin in.
 
gedoe met drivers heb ik ook geen zin in.
Tenzij je W2K drivers van de fabrikant hebt voor jouw model laptop zou ik er dan niet aan beginnen. Ook werkt niet alles wat op XP of W98 draait goed op W2K. W98SE heb ik nog wel draaien als virtuele machine, is me nog weleens van pas gekomen bij het converteren van oude files.
 
Ik heb een combinatie gebruikt van:
1. de hier vermelde tactieken
2, een tijdelijke verandering van de OOBETimer code in het register om toegang te krijgen tot keuzes in de activation window
3. de tactiek in de eerder geposte video
 
Toen ik naar Linux overstapte heb ik de legale Windows XP versies van mijn computers gewist. Er zijn wel versies van Windows XP van het Internet Archive te downloaden en installeren, maar die beginnen na verloop van tijd om activation te vragen en blokkeren dan uiteindelijk. Activeren via de telefoon lukte mij niet, de automatische telefoondame heeft geen geduld om te wachten tot ik de gevraagde codenummers heb ingetypt en bij een foutje moet je al weer helemaal overnieuw beginnen.
 
Heb nu Windows XP aan de praat gekregen op mijn Linux computer in een VirtualBox. Of ik ook bij deze opzet na verloop van tijd toch weer gedoe met activation krijg zal de tijd leren.
 
Heb een Notebook met Windows XP op de kop getikt. De accu en CMOS-batterij zijn kaduuk, en de schroefjes van het Notebook zitten muurvast dus ik kan de accu of batterij ook niet vervangen. maar met een adapter, externe muis en F1 typen tijdens het opstarten lijkt het te werken. Vroege versies van SynthEdit, SynthMaker en FlowStone waren er ook op te installeren. Dus dat is voorlopig weer even klaar.

XP.JPG
 
Een Packard Hell, zoals we vroeger zeiden waar ik ooit 'ns werkte. Ik hoop voor je dat het meevalt. :D

Mooi! :okdan:
 
Back
Top