Heritage Audio heeft een nieuw speeltje voor de gevoelige oortjes. De “HERCHILD 670/660” maar je moet wel gespaard hebben. Want deze compressor kost net geen 10.000 dollar. Van Stam Audio zijn er geruchten dat er een nieuwe versie komt “zoals die van UnderToneAudio Unfairchild “ deze zou alleen in de versie 670 beschikbaar zijn en zou 7k moeten kosten. Als je naar dit geluid opzoek bent omdat je een beetje fervent audiofile bent zijn dit toch wel mooie tijden want het origineel gaat op internet voor 80.000 euro als je hem daar voor krijgt.

 

Attachments

  • 0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    145,5 KB · Bekeken: 12.727
Een LA2a cloon zou ik niet vergelijken met een 670 cloon. Een LA2a klink op een goed wijze smerig, een fairchild klinkt alsof je door een net gewassen nieuw raam kijkt. Het is ook met 20 db een super mooie buizen opamp/preamp .
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Hoe werkt een 670 eigenlijk?

Een 670 werkt met mid/side . De twee signalen wordt zoals mid/side gesplitst in midden en buitenkant. In het midden ,(de sounds die niet stereo zijn zoals bass en kick lage freq) zitten in het midden. Hoge frequentie zijn meestal meer aan de buiten kant. Nu kan je dus de compressie /volume opdelen in twee. Vanaf de buitenkant “lat” hoog en stereo en “vert” binnenkant bass of laag freq. Daarmee kun je in een bestaande track het hoog gedeeltelijk of het laag gedeeltelijk in volume en compressie veranderen.

Of gewoon in dual mono track linkt /rechts. Compressor/ opampvolume.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Bedenk dat een maker van een 670 product alleen al 100 uur bezig is met het in elkaar solderen en 150 uur bezig is met het meten en afstellen en dan ook nog de buizen in branden en matchen. Als je dat kan is het wel super tof . Ik denk dat er heel wat “in de hoek geflikkerde” 670 zijn in de wereld. Ik heb het dan ook niet eens over aanschaf van producten. Transformers en potmeters mastering quality. Enz enz
Succes
 
Back
Top