Fairchild 670 compressor voor UAD1

UAD is bezig met het ontwikkelen van een UAD1-versie van de klassieke fairchild 670 compressor. In plaats van ongeveer 30.000 dollar die deze vintage compressor in het echie moet kosten betaal je voor de UAD1 versie straks 150 dollares.
Bedenkend hoe goed de huidige UAD1 plugins in de buurt komen van de originelen is dit ERG interessant ;)

fairchild.jpg
 
Last edited by a moderator:
Hoe lang wil je er al 1 Olaf?

(UAD-1)


Mocht ik ooit nog eens harken onder een geldboom dan wist ik het wel..........
 
ik ben nog steeds aan het wachten totdat de uad 1 nog iets geodkoper word. de uad kaart is zowiezo iets voor mij
:)

600 zou een moeie prijs zijn
 
Ze zijn toch wel tweedehands te scoren nu?

Alleen die latency lijkt mij nogal onhandig.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ze zijn toch wel tweedehands te scoren nu?

Alleen die latency lijkt mij nogal onhandig.

als je een bietje handig inkoopt kan je de UAD1 wel voor onder de 600 oiro inkopen.....koop bv in de USA via postorder.....of via ebay handelaren....

enniewee.....automatische latency-compensatie zit tegenwoordig in oa nuendo2, SX2 en samplitude 7
 
ik gebruik eigelijk alleen maar ableton . als ik op een live input latency problemen krijg add ik pas fx-en na het opnemen

of heb je ook verschil in latency als ik 2 3 4 of 5 plugs open ??
 
Re: Fairchild 670 compressor voor UAD1

Origineel geplaatst door olafmol
In plaats van ongeveer 30.000 dollar die deze vintage compressor
in het echie moet kosten...

Ik weet er nog eentje te koop staan voor slechts 15.000 Pond Sterling...
Da's 5000 dollars goedkoper... geinteresseerd?
:D :D :D

Mvg.

CoolRunning
 
heb de nieuwe compressor nog nooit gezien of gehoord en dan bedoel ik de ((echte )) kan best zijn dat ik de klank van de echte originele helemaal niet zo mooi vind. hoe moet ik nu als particulier beoordelen of de plugs van de uad authentiek klinken . mischien dat er een paar zijn met een kennis van een kennis die er ooit 1 gezien hebben .. maar goed als de uad een set plugs heeft met meer diepte detail en een voller geluid geeft is ie meer dan zn geld waard . Ik hoorde dat de pultec erg goed moet klinken ??

heb maar even een uad gehad maar die wou niet draaien op mn moederbord :(
 
Trouwens Morgan Fairchild is ook niks mis mee. :)

En ik heb ook geen schema's van die compressor kunnen vinden.

Wel de UREI 1176 en 1178 en L2A die ook door UAD-1 geemuleerd worden.
 
Origineel geplaatst door fuse
En ik heb ook geen schema's van die compressor kunnen vinden.

Klik hier voor een schematic.

Mvg.

CoolRunning
 
update-je

bij feedback kost de uad-1 nog maar 549,- :)
btw. is een powercore nu rapper/beter?...

ik hoorde laatste dat zelfs "grote" producers zoals ferry en armin de uad gebruiken ;)
 
Origineel geplaatst door virkaz
update-je

bij feedback kost de uad-1 nog maar 549,- :)
btw. is een powercore nu rapper/beter?...

ik hoorde laatste dat zelfs "grote" producers zoals ferry en armin de uad gebruiken ;)

hoezo "zelfs"?? die UAD klinkt echt als een klok man, je moet echt wel het 10voudige uitgeven wil je in de buurt komen ;)

volgens mij is er wel een thread geschreven hiero over het verschil tussen de powercore en de UAD, maar de powercore is idd veel rapper, dus veel beter geschikt voor muziek boven de 132 BPM....
 
volgens mij is er wel een thread geschreven hiero over het verschil tussen de powercore en de UAD, maar de powercore is idd veel rapper, dus veel beter geschikt voor muziek boven de 132 BPM....


whehehe dies goed

heb zelf ook een uad en vind de fairchild een soepele compressor een heel duidelijk andere compressor dan de rest .Weet zo niet hoe ik het moet omschrijven maar smooth is wel een juiste benadering . de SPL vintage warmer is ook goed alleen kost deze bijna 3 keer zoveel als de uad fairchild ( mits je de uad heb ) Het totale packet van de uad is goed hier en daar kan ik bijna hetzelfde berijken met andere vst plugs ( o . a t-racks ) maar dan nog is het een goeie koop . voor iemand die geen dsp kaart in zn pc wil kan ook even kunnen naar de bleu tubes vst plugs .
 
Origineel geplaatst door mischa
volgens mij is er wel een thread geschreven hiero over het verschil tussen de powercore en de UAD, maar de powercore is idd veel rapper, dus veel beter geschikt voor muziek boven de 132 BPM....


whehehe dies goed

heb zelf ook een uad en vind de fairchild een soepele compressor een heel duidelijk andere compressor dan de rest .Weet zo niet hoe ik het moet omschrijven maar smooth is wel een juiste benadering . de SPL vintage warmer is ook goed alleen kost deze bijna 3 keer zoveel als de uad fairchild ( mits je de uad heb ) Het totale packet van de uad is goed hier en daar kan ik bijna hetzelfde berijken met andere vst plugs ( o . a t-racks ) maar dan nog is het een goeie koop . voor iemand die geen dsp kaart in zn pc wil kan ook even kunnen naar de bleu tubes vst plugs .


PSP vintage warmer...kost ook 150 dollar..maar draait native....klinkt een heeeeeeeeel stuk minder transparant dan de UAD fairchild
 
Back
Top