Heritage Audio heeft een nieuw speeltje voor de gevoelige oortjes. De “HERCHILD 670/660” maar je moet wel gespaard hebben. Want deze compressor kost net geen 10.000 dollar. Van Stam Audio zijn er geruchten dat er een nieuwe versie komt “zoals die van UnderToneAudio Unfairchild “ deze zou alleen in de versie 670 beschikbaar zijn en zou 7k moeten kosten. Als je naar dit geluid opzoek bent omdat je een beetje fervent audiofile bent zijn dit toch wel mooie tijden want het origineel gaat op internet voor 80.000 euro als je hem daar voor krijgt.

 

Attachments

  • 0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    145,5 KB · Bekeken: 12.725
nog 2... 2 met compressor 3 zonder. alhoewel de sample al met de 670 op een afzonderlijke track is opgenomen.
 

Attachments

  • sample0002.wav
    11,4 MB
  • sample0003.wav
    9 MB
Laatst gewijzigd:
In die eerste opname is het complete stereobeeld kapot, alsof je probeert alles door een tuinslang te duwen ofzo.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Jeb..
luister naar het originele nummer ... the den... The Motions ga naar het concert wanneer ze in Nederland zijn. ...wanneer weet ik niet... erg coole band..

The Motions was een Haagse Nederbietband, in 1964 opgericht door Henk Smitskamp, Robbie van Leeuwen, Rudy Bennett en Sieb Warner. De band werd in 1970 opgeheven

Jammer, net te laat voor het concert DRe
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Jeb..

themotion 1 is met compressor sa670 let daarbij op de scherpe gitaar vergeleken met de nummer 2 mp3
themotion 2 is zonder compressor

luister naar het originele nummer ... the den... The Motions ga naar het concert wanneer ze in Nederland zijn. ...wanneer weet ik niet... erg coole band..
1 klinkt superb.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
watch

deze bedoel ik.
 
In die eerste opname is het complete stereobeeld kapot, alsof je probeert alles door een tuinslang te duwen ofzo.
Er zitten een paar dipjes in door dat ik een andere setting elke 10 sec in dial. Van heftig tot alleen een walkthru.
 
Jeb..

themotion 1 is met compressor sa670 let daarbij op de scherpe gitaar vergeleken met de nummer 2 mp3
themotion 2 is zonder compressor

luister naar het originele nummer ... the den... The Motions ga naar het concert wanneer ze in Nederland zijn. ...wanneer weet ik niet... erg coole band..
Bij 1 gaat de compressor op 0:25 en op 1:20, 2:34 aan maar ook zachter ?
Ik vind de release te lang. grooved niet met de track en er gat flink wat punch verloren.
Wel mooi hoe de mix eerst wat schel is maar daarna juist heel smooth.
Gaat duidelijk een hoop hoog weg.

Ik heb nooit een Fairchild of kloon gehad maar hoor hier toch wel dat je hem niet voor mastering moet gebruiken als je je top end wilt bewaren.
Je kunt evt het hoog dik boosten en hopen dat de shimmer te voorschijn komt 12k high shelf of zo met 3 - 6db boost.
 
Hier hoor je dat drums echt ballen krijgen.
Eigenlijk alles wat hij er door haalt.
Maar idd slow release...
Maar als maar een paar db's compressed wanneer het metertje maar heel weinig beweegt klink wat er uitkomt vet als een duitse braadworst.

 
De 660/670 van wat ik begrepen heb is niet zo speciaal kwa sound, zie Fairchild 660 & 670
Dus die prijs is meer om dat hij zo zeldzaam is.
Een 1176 of la2a vind je in veel studio's omdat die vrij veelzijdig zijn.
Na DR mix zijn demo moet ik stellen dat de Fairshild F*cking vet klinkt.
 
Op mijne zit ook wetANDdry op … dus op 1 kan je hem ook zetten. Deze samples zijn allemaal op 100% of dry of wet op genomen Gewoon om het verschil te laten horen. De wet and dry werkt als een buscompressor. Over een paar maanden krijg ik een versie / diy die ik zelf kan instellen. (hoop ik natuurlijk).
 
Op mijne zit ook wetANDdry op … dus op 1 kan je hem ook zetten. Deze samples zijn allemaal op 100% of dry of wet op genomen Gewoon om het verschil te laten horen. De wet and dry werkt als een buscompressor. Over een paar maanden krijg ik een versie / diy die ik zelf kan instellen. (hoop ik natuurlijk).
ja vet, ik ben gek op parallel compressie zo kun je wat transients behouden.
Compressors op de aux send bus of aux bus bv.

Diy? krijg je een drip electronics 670?
Zag daar alleen de pcb voor 550 euro op reverb staan.

De zooi Sowter transformers die daar in zitten schat ik al op 2500 euro.
Heel mooi maar als ik daar aan begin dan heb ik nooit meer tijd om muziek te spelen maken.
Ik heb eigenlijk de Dla2a om die reden gekozen. Kost rond de 2000 euro,
 
@R. Koppes erg tof. ik heb gisteren mijn sowter transformers binnen gekregen en vrijdag krijg ik mijn panels terug voor een DLA2A.
 
Ik ben verslaafd aan mijn 670.. alles wat ik opneem gaat eerst door dat ding. elke In elkaar gedraaide 670 ‘s stereo versies kan je nieuw niet meer kopen onder de 6500 dollar. Ik gebruik hem meestal op stand 5 .. er zitten 14 transformers in en 18 to 20 buizen. Klinkt super transparent. Nadeel 15 min voorkooktijd ik heb hem op een WiFi schakelaar dat scheelt een minuut of 6 preparation. Dan valt het wel weer mee.
 
Tip:
Amtec is ermee gestopt maar er staat nog 1 te koop bij Digital Audio Service.
De dingen zijn meesterlijk gebouwd en gebruiken 'standaard'buizen, dus makkelijk te onderhouden en repareren.
 
Ik ben verslaafd aan mijn 670.. alles wat ik opneem gaat eerst door dat ding. elke In elkaar gedraaide 670 ‘s stereo versies kan je nieuw niet meer kopen onder de 6500 dollar. Ik gebruik hem meestal op stand 5 .. er zitten 14 transformers in en 18 to 20 buizen. Klinkt super transparent. Nadeel 15 min voorkooktijd ik heb hem op een WiFi schakelaar dat scheelt een minuut of 6 preparation. Dan valt het wel weer mee.
Welke versie heb jij dan? Een echte Fairchild ?
 
Sa670MKI

Mmm stel je voor zeg .. een echte.
 

Attachments

  • 7A97BCE5-CAA1-4C73-843E-748EFBA5F22E.jpeg
    7A97BCE5-CAA1-4C73-843E-748EFBA5F22E.jpeg
    248,6 KB · Bekeken: 78
Back
Top