MP gebruikers be like.

Het staat mij als verkoper niet noodzakelijkerwijs van tevoren vast wat ik er als bodembedrag voor wil hebben. Uiteindelijk wil je tot een bedrag komen dat zowel koper als verkoper ervaren als redelijk. Daar mogen best wat onderhandelingen aan vooraf gaan. Als een koper direct vraagt naar "een laagste prijs" slaat dat onmiddellijk dood. Als een koper meent dat mijn vraagprijs te hoog is, kom met een bod, het is helemaal interessant als die koper kan onderbouwen waarom ik te hoog zit met de prijs. Dat waardeer ik en wil dan heus wel iets zakken met de prijs. Gelijk beginnen over een "laagste prijs" geeft aan dat de koper inderdaad onmiddellijk een laagste prijs wil hebben en dat werkt niet. Door te onderhandelen krijgt de verkoper niet altijd de hoogste prijs, maar de koper hoeft ook niet de allerlaagste prijs te verwachten. Je werkt naar een redelijke prijs in het midden waar beide partijen mee akkoord kunnen gaan.
Perfect verwoord.
 
Toevallig 15 minuten geleden m’n MPC van Marktplaats gehaald. Staat er voor 1.000 en krijg alleen biedingen in gebrekkig Nederlands voor 250. Dan ben ik er daar wel klaar mee. Laat ‘m alleen hier staan. Liever iemand van hier en het duurt een paar maanden dan binnen twee weken met veel ergernis.
Ja, dat is echt mega irritant.
Handelaartjes (verwacht ik).
Soms wil ik nog wel eens een 'bieden vanaf' prijs toevoegen. Maar dat geeft ook de 'valse hoop' dat dat een minimumprijs zou zijn oid.
Het blijft lastig.
 
Al eens geprobeerd een geïnteresseerde naar zijn hoogste prijs te vragen? Krijg je rare reacties op. Is nochtans net hetzelfde als een verkoper meteen naar zijn laagste prijs te vragen. :)
 
Als ik geen zin heb om te onderhandelen bied ik gewoon de vraagprijs (mits redelijk). Ik goedkoper een mooie synth, verkoper kan weer iets nieuws scoren. Iedereen blij. Vraagt iemand veel te veel? Dan zoek ik wel verder, scheelt een hoop teleurstelling. Als je na dit topic de bal nog steeds bij de verkoper legt, als jij je beledigt voelt nadat je zelf afwijkt van wat er gevraagd wordt … dat snap ik echt niet. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
 
Ik heb de afgelopen tijd wel heel leuk kunnen onderhandelen met 2 synths die ik graag wilde in Duitsland en België (Wallonië). Leuk contact, goede onderhandelingen, voor alle partijen een goede prijs overeengekomen. Werd een tijd geleden hier op SF nog afgezeken om een prijs die ik voorstelde (via PM, niet openbaar) en nu heb ik toch gevonden wat ik zocht voor de gezochte prijs. Zo onredelijk was mijn bod dus niet.
 
Al eens geprobeerd een geïnteresseerde naar zijn hoogste prijs te vragen? Krijg je rare reacties op. Is nochtans net hetzelfde als een verkoper meteen naar zijn laagste prijs te vragen. :)
Haha,idd,of geen reactie,dan negeren ze ook.

Laagste prijs vragers zijn meestal ook enkel nieuwschierigen die in de meeste ,zo niet alle gevallen nooit kopen,dus nooit op aandwoorden want je maakt ze enkel slimmer,beter ze dom houden.
 
Back
Top