MP gebruikers be like.

Gear Acquisition Syndrome. Oftewel lust naar nieuwe spullen.
 
Ik heb weer wat zooi op Marktplaats staan(wegens OB-X8 GAS) en krijg alweer de eerste 'wat is je laagste prijs' figuren, gevolgd door een poging tot discussie waarom die 'laagste prijs' toch nog te hoog zou zijn. Tergend.
 
'wat is je laagste prijs'

Sinds ik die conversaties meteen blokkeer en verwijder, is m'n ergernis totaal weg. Heerlijk.

Er komt toch nooit een deal uit conversaties die met die zin beginnen.
 
Paar gezegden die ik ken?

een Nederlander wil alles gratis
if a dutchman (dutchmen?) wants to buy it, you know the price is too low
als je zaken doet met een Nederlander, weet je dat je opgelicht wordt.

gelukkig was ik koppig genoeg om het toch te doen en heb al vaak daar geen spijt van gehad ;)
Maar die bekende dealer nabij Maastricht verkoopt me niks meer… die kreeg al teveel kansen.

Sterkte met de lowballers. Zo heet dat dan weer in de states. Onderbieders.
 
Sinds ik die conversaties meteen blokkeer en verwijder, is m'n ergernis totaal weg. Heerlijk.

Er komt toch nooit een deal uit conversaties die met die zin beginnen.
Nou, toch niet altijd. Het is helaas een standaard 'preset' bericht van MP (of de "wat wil je er minimaal voor hebben" variant). Teringirritant, maar ik heb toch wel een aantal keer meegemaakt dat er nog een deal uitkwam.
 
Ik heb weer wat zooi op Marktplaats staan(wegens OB-X8 GAS) en krijg alweer de eerste 'wat is je laagste prijs' figuren, gevolgd door een poging tot discussie waarom die 'laagste prijs' toch nog te hoog zou zijn. Tergend.

Dat bericht kun je dus sturen door gewoon op een knopje te drukken. Daarom krijg je die vaak. Mobiele users, makkelijker klikken dan een verhaal typen.

Overigens wel een mooie, ik vond een synth die ik al lang zocht, heb heel netjes met aanhef en afsluiting een voorstel gedaan met de vraag of hij zich daar in kon vinden.
Krijg ik "akkoord" terug en verder helemaal niets hahaha
Het kan dus ook andersom.
 
Ik vind het gezeur over gezeur nogal een gezeur eigenlijk en het gezeur over Synthforum marktplaats / marktplaats.nl (dus je mede
Synth-vrinden) echt een hele goeie manier om het nog verder te verzieken.

Ik bedoel: ik doe het nooit goed als ik iets verkoop en ook niet als ik iets wil kopen want schijnbaar moet ik me houden aan een schijnbaar geheime etiquette ofzo?

Ga toch lekker muziekmaken allemaal! Of je spullen verkopen. :D
Je hebt volkomen gelijk maar juist de zeurtopics lopen als een tierelier!
 
Klopt. Hele algoritmes van social media zijn daarop gebouwd. ;-)

En daarom MOET ik dus niets met….oh nee, dat was een ander topic :D
 
D'r is niks mis met onderhandelen zelf alleen de manier waarop het gebeurt kan soms vervelend zijn.

Ik vraag bijna altijd wat iemand ergens voor wil hebben als ik de vraagprijs (te) hoog vind, maar ik ga dan ook niet zitten zeiken als het antwoord me dan niet bevalt.

Soms krijg je dan een betere prijs dan de initiele vraagprijs, en soms is het alleen bieden zonder vraagprijs, dan stuur ik altijd een vraag met wat de vraagprijs is. Niks mis mee, waarom zal je als koper gaan zitten bieden, om anderen wakker te schudden zodat zij ook gaan bieden? Lijkt me niet.

Bieden doe ik alleen als er geen reactie komt als ik een bericht heb gestuurd, en als er dan nog geen reactie komt, wil ik soms nog wel eens verhogen of ik haal het bod weg. Bij geen reactie is het eigenlijk de moeite al niet om verder te gaan meestal.

Meeste succes heb ik dus met normaal de conversatie te beginnen en niet met bieden.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk, zo hoort het - vanmorgen in 6 minuten geregeld zonder gezeur:

Screenshot 2022-05-18 at 11.47.23.png
 
Kijk, zo hoort het - vanmorgen in 6 minuten geregeld zonder gezeur:

Bekijk bijlage 3823520
Ja ho eens even, dit is niet eerlijk, dit gaat om een lens. Totaal ander type mensen natuulk. :D

Die hebben geen last van GAS en een dagelijkse drang naar een goedkope shot synthese over de rug van de medemens :engel:
 
Er komt toch nooit een deal uit conversaties die met die zin beginnen.
Dat is voor mij absoluut niet het geval.
Ik heb meerdere verkopen en aankopen gedaan die begonnen met, 'wat is je laagste prijs'.
(of een variant daarvan).
We zijn soms gewoon mannen (ok, mensen) die het voorspel overslaan en direct ter zake komen.
Maar er zijn er ook genoeg die vervolgens niet of 'niet gewenst' reageren als er is gereageerd met € xxx,- en er komt daarna geen reactie of een opmerking (dat zou ik kunnen doen), mijn max ligt op € yyy,- dus als je hem daarvoor wilt verkopen, dan hoor ik het graag.

Enfin, wat ik iig tot dusver heb gemerkt in dit draadje (ooit begonnen als een flauwe MP conversatie gebaseerd op het schopgedrag hier) is dat 'behaalde resultaten uit het verleden' meegenomen worden in de verwachtingen naar de toekomst.
En dat er blijkbaar niet alleen bij mij enige 'verwondering' heerst over hoe MP tegenwoordig lijkt te werken.
Waarbij er veel verschil zit tussen hoe gebruikers er mee omgaan en wat verkopers / kopers verwachten en willen.
 
Ja ho eens even, dit is niet eerlijk, dit gaat om een lens. Totaal ander type mensen natuulk. :D

Die hebben geen last van GAS en een dagelijkse drang naar een goedkope shot synthese over de rug van de medemens :engel:
Hahahahahahahahaha
Ik weet niet of je je in het fotohobbywereldje begeeft (ik wel).
Maar helaas is GAS echt 'hobbyverseel'
 
Je hebt volkomen gelijk maar juist de zeurtopics lopen als een tierelier!
Best een probleem eigenlijk, ik heb recent me opgegeven om voor SF wat content te maken om mensen naar het forum te lokken via social media en dit soort topics zijn 1) succesvol 2) totaal onbruikbaar als SF lokkerje...
 
Ja ho eens even, dit is niet eerlijk, dit gaat om een lens. Totaal ander type mensen natuulk. :D

Die hebben geen last van GAS en een dagelijkse drang naar een goedkope shot synthese over de rug van de medemens :engel:
Fotografienerds zijn MINSTENS zo erg als synthnerds. Trust me.
 
HahahahahahahahahaIk weet niet of je je in het fotohobbywereldje begeeft (ik wel).
Maar helaas is GAS echt 'hobbyverseel'
Fotografienerds zijn MINSTENS zo erg als synthnerds. Trust me.

In een andere hobby, astronomie, bestaan voor prijzen een paar eenvoudige regels die de meeste mensen hanteren. Gaat het om iets dat is gebruikt, maar in prima conditie met weinig gebruikssporen (wat vaak met deze spullen het geval is, het slijt niet echt en mensen gaan er meestal voorzichtig mee om): dan 2/3 van de nieuwprijs. Gebruikt en duidelijke gebruikssporen, maar wel volledig functioneel (vaak is het dan ook wat ouder): 1/2 van de nieuwprijs. Dat omvat het grootste deel van de tweedehandsmarkt. Uitzonderingen zijn bv. als iets echt gloednieuw is en slecht één keer gebruikt, dan is de prijs hoger. Lager als de conditie duidelijk minder goed is en natuurlijk als er iets aan mankeert.

In de praktijk werkt dit goed. Het is een klein wereldje, het speelt ook mee dat je iemand wil helpen aan materiaal voor een niet al te hoge prijs. Een volgende keer heb je zelf iets nodig, dan is het ook prettig om niet de hoofdprijs te betalen.
 
In de praktijk werkt dit goed. Het is een klein wereldje, het speelt ook mee dat je iemand wil helpen aan materiaal voor een niet al te hoge prijs. Een volgende keer heb je zelf iets nodig, dan is het ook prettig om niet de hoofdprijs te betalen.
Ik denk dat ik bij deze groep hoor. Verkopen voor 'schappelijke prijzen' en hopen op schappelijke prijzen bij aankopen.
Dat verklaart iig wel de discrepantie tussen mij en sommige vraagprijzen.
 
Best een probleem eigenlijk, ik heb recent me opgegeven om voor SF wat content te maken om mensen naar het forum te lokken via social media en dit soort topics zijn 1) succesvol 2) totaal onbruikbaar als SF lokkerje...
Je hebt volkomen gelijk maar juist de zeurtopics lopen als een tierelier!
Het was iig niet de bedoeling om een zeurtopic te starten. Ik was gewoon benieuwd waarom er verschil zit in hoe ik MP gebruik (koper en verkoper) en hoe anderen dat doen.
Dat is me ondertussen duidelijker geworden, dus wat mij betreft is het topic geslaagd.
Een inkijkje in de hersenpan van een ander zeg maar.
Geen 'gezeur' (voor mij iig) en geen aanval oid. Meer een verschil van aanvliegroute.
Ik hoef niemand te overtuigen van 'mijn' manier en veroordeel die ander zijn / haar manier niet.
En ja, het gaat absoluut niet over muziek / synth techniek oid, maar daarom staat hij ook onder 'overig'.

Dat er af en toe wat boutere stellingen ingenomen worden, dat is misschien jammer (voor de sfeer), maar het geeft wel goed aan hoe mensen er in staan.
Dus wat dat betreft droeg ook dat wel bij aan mijn initiële reden om een topic te starten.

:)
 
Ik vond m tot nu toe wel amusement hoor. Lijkt me ook tijdloos, men kan altijd verse ervaringen toevoegen.
 
Back
Top