MP gebruikers be like.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
(ik schrijf dit voor een vriendin 8~)

1 januari : Aangeboden : Synth x. UNIEK!
Weinig gebruikt, echt uniek ding. Maar niet mijn ding.
Vaste prijs € 3000,- Koopje, want niet te krijgen en nieuw veel duurderder.
Geen interesse in ruil.
Foto's op aanvraag.
Afhalen in Belgisch Brabant. Verzenden niet gewenst gezien gewicht.

5 januari :
Kick.

8 januari :
Hij is nog beschikbaar.

12 januari :
Eenmalige pricedrop naar € 2950,-

15 januari :
Kick.

20 januari :
Eventuele ruilvoorstellen : Moog one 16 voice of Juno D.

25 januari :
Kick.

31 januari:
Nog beschikbaar.

5 februari:
KICK.

10 februari:
Interesse gehad, maar haakte af
Pricedrop naar € 2930,-

13 februari:
Hier nog wat foto's. Zoals je ziet zijn de toetsen wat vergeeld. Verder wel in goede staat.

En dan nog 20x KICK kick kick KICK kick kickerdekick
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Die excuses van mensen die niet meer willen kopen...in ieder geval meer entertainment dan degenen die zich dood houden:

"ik ga uw lamp niet meer kopen want ik heb net een cadeaubon voor een lamp gekregen"...in de 2 dagen tussen koopakkoord en ophalen.
"ik ga uw monochrome PC monitor niet meer kopen want ik heb er eentje in mijn voorraad gevonden"...een half uur na het uitbrengen van het bod.

"toeval bestaat niet" zeggen ze dan zeker?
 
Die excuses van mensen die niet meer willen kopen...in ieder geval meer entertainment dan degenen die zich dood houden:

"ik ga uw lamp niet meer kopen want ik heb net een cadeaubon voor een lamp gekregen"...in de 2 dagen tussen koopakkoord en ophalen.
"ik ga uw monochrome PC monitor niet meer kopen want ik heb er eentje in mijn voorraad gevonden"...een half uur na het uitbrengen van het bod.

"toeval bestaat niet" zeggen ze dan zeker?
Oh ja, zeer irritant.
Direct reageren. Snel een deal. Oh nee. Toch niet.
 
Een aantal jaar geleden kon je hier echt nog wel leuk onderhandelen, was er altijd wel een dialoog.
Als je tegenwoordig reageert op een item en je biedt niet meteen de (vaak erg hoge) vraagprijs krijg he niet eens meer antwoord. Als je bod volgens die persoon "onrealistisch" is krijg je ook rare reacties. Soms heb ik gewoon voor een bepaald object een bepaald bedrag over, dus dan doe ik dat bod. Als dat niet voldoende is dan kan dat toch gewoon gezegd worden? Of dat je een tegenbod krijgt en zo (hopelijk) dichter tot elkaar komt. Dat is er niet meer bij tegenwoordig. Het is de vraagprijs bieden en anders word je genegeerd.
Jammer wel. Net Marktplaats zo.

En wat me al jaren verbaast zijn die mensen die totaal geen foto's plaatsen (en dat er anderen zijn die het dan nog kopen ook), hey, we zijn toch met synthgekkies onder elkaar, laten we eens wat aardiger tegen elkaar doen, wat opener in communicatie zijn en ook eens wat meer info (foto's) geven.
 
En wat me al jaren verbaast zijn die mensen die totaal geen foto's plaatsen (en dat er anderen zijn die het dan nog kopen ook), hey, we zijn toch met synthgekkies onder elkaar, laten we eens wat aardiger tegen elkaar doen, wat opener in communicatie zijn en ook eens wat meer info (foto's) geven.

Mijn ervaring is, foto's plaatsen: krijg de meest onzinnige vragen en biedingen. Geen foto's plaatsen: krijg de vraag voor een foto en dit wordt bijna altijd een deal. Dat geldt hier wat minder, maar op Marktplaats zeker.
 
Mijn ervaring is, foto's plaatsen: krijg de meest onzinnige vragen en biedingen. Geen foto's plaatsen: krijg de vraag voor een foto en dit wordt bijna altijd een deal. Dat geldt hier wat minder, maar op Marktplaats zeker.
Ja maar wat is een 'onzinnige bieding' dan. Jij hebt een bepaald bedrag in je hoofd, een potentiële koper ook. Als dat te ver uit elkaar ligt dan kom je er niet uit. Maar als er een klein verschil is kun je met elkaar onderhandelen en zo tot een mooie prijs komen waar je allebei tevreden mee bent. Of niet, dat is ook goed. Maar joh ga die dialoog gewoon aan.

Wat me ook opvalt is hoe weinig duidelijkheid er in veel topics hier zit bij de verkoop. Dan staat er: alleen ophalen. Maar geen locatie, dus waar moet je het ophalen dan?
Laatst maakte ik iets mee waarbij een racksynth werd aangeboden voor een bepaalde prijs en er stond iets bij in de trend van: of ik het expansionboard er bij doe weet ik nog niet. Leek mij wel leuk, wel een rompler, maar met expansion misschien wel interessant. PM gestuurd dat ik mèt die expansion wel interesse had voor de vraagprijs. Geen antwoord. Later nog eens naar gevraagd kreeg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd, dat ik lekker verder moest dromen etc.
Ik heb me niet verdiept in die dingen, zeg dan gewoon: die synth kun je voor de vraagprijs overnemen, voor die expansion vraag ik xx er bij.

Nogmaals: ga de dialoog aan, niet mensen doodzwijgen of dat ze 'lekker verder mogen dromen'. Doe gewoon een tegenbod of zeg dat je prijs vast is, dat is ook een antwoord.
In het kort: wees gewoon duidelijk.
 
Ja maar wat is een 'onzinnige bieding' dan.

Ergens 1.100 voor vragen en een bieding van 600 krijgen. Dan zwijg ik inderdaad dood, dan valt er geen dialoog meer te voeren. Mijn ervaring is dat je er nooit uit gaat komen en het is respectloos om zulke bedragen te bieden. Nogmaals, nog nooit hier gehad, maar Marktplaats is echt een verschrikking.
 
En in Belgie schijnt het hetzelfde te zijn.

Wat me doet denken aan Jeroom.....

 
ik schrijf t altijd in de advertentie: prijs is vast, laagbieders worden genegeerd, en aan de deur is de prijs niet meer te bespreken. Niet ok? Bespaar uw tijd en de mijne. Werkt echt prima.
Eens ze dan afspreken om langs te komen, herhaal ik deze zin nog een keer:

Aan de deur is de prijs niet meer te bespreken. Het is graag, of niet.
Ik haal de beste reviews op ebay en 2ehands dus ik mag niet klagen.
Sommige spullen hebben een half jaar of langer nodig om een koper te vinden, geduld is een deugd, je vist met dure dingen (ik denk even aan de gemiddelde koper zijn idee over budget) soms in een kleine pool, als je een koper zoekt
 
Een aantal jaar geleden kon je hier echt nog wel leuk onderhandelen, was er altijd wel een dialoog.
Als je tegenwoordig reageert op een item en je biedt niet meteen de (vaak erg hoge) vraagprijs krijg he niet eens meer antwoord. Als je bod volgens die persoon "onrealistisch" is krijg je ook rare reacties. Soms heb ik gewoon voor een bepaald object een bepaald bedrag over, dus dan doe ik dat bod. Als dat niet voldoende is dan kan dat toch gewoon gezegd worden? Of dat je een tegenbod krijgt en zo (hopelijk) dichter tot elkaar komt. Dat is er niet meer bij tegenwoordig. Het is de vraagprijs bieden en anders word je genegeerd.
Jammer wel. Net Marktplaats zo.
Ik ben meestal best bereid tot onderhandelen, maar als ik iets te koop zet onderzoek ik eerst altijd even wat de gangbare 2e handsprijs is, en baseer daar mijn vraagprijs (met evt. onderhandelingsruimte) op. Als iemand vervolgens komt met een bod dat daar ver onder ligt (soms echt de helft ofzo), reageer ik ook niet of poeier ik het af. Ten eerste omdat diegene dan meteen middenin mijn irritatiezone zit en ten tweede omdat mijn ervaring is dat je met lowballers en koopjesjagers bijna nooit tot een overeenkomst komt, dus het is meestal ook gewoon zonde van de tijd. Diegenen zijn niet op zoek naar een product, maar naar een voordeeltje. Dat doen ze maar bij iemand anders. Idem met de 100-vragen-stellers (is het product echt goed? zit er garantie op? wat is het serienummer? kan ik een btw bon krijgen? waarom doe je hem weg?), die hakken ook zelden de knoop door. Ik wacht wel op degene die het product echt graag wil hebben en gewoon meteen een goede prijs biedt, dan is de deal meestal binnen 2 PB'tjes beklonken.
 
Merk nog op dat veel dingen die ik de laatste 3 jaar verkocht heb, ondertussen doorverkocht zijn aan hogere prijzen... Soms véél hogere prijzen... Tja... En ik vond mijn prijzen zeker geen koopjes.
Dus als je het je kan veroorloven, geduld. Een dure audio zaak met speakers van 20k dropt hun prijs ook niet want ze weten als geen ander, er koopt heus wel een klant.
En als de dealers je berichten sturen, weet je dat 't te goedkoop is :D
 
ik schrijf t altijd in de advertentie: prijs is vast, laagbieders worden genegeerd, en aan de deur is de prijs niet meer te bespreken. Niet ok? Bespaar uw tijd en de mijne. Werkt echt prima.
Eens ze dan afspreken om langs te komen, herhaal ik deze zin nog een keer:

Aan de deur is de prijs niet meer te bespreken. Het is graag, of niet.
Ik haal de beste reviews op ebay en 2ehands dus ik mag niet klagen.
Sommige spullen hebben een half jaar of langer nodig om een koper te vinden, geduld is een deugd, je vist met dure dingen (ik denk even aan de gemiddelde koper zijn idee over budget) soms in een kleine pool, als je een koper zoekt

Dit is in ieder geval duidelijk.
 
Ergens 1.100 voor vragen en een bieding van 600 krijgen. Dan zwijg ik inderdaad dood, dan valt er geen dialoog meer te voeren. Mijn ervaring is dat je er nooit uit gaat komen en het is respectloos om zulke bedragen te bieden. Nogmaals, nog nooit hier gehad, maar Marktplaats is echt een verschrikking.

Waarom is dat respectloos?
Jij vraagt in de ogen van de bieder wellicht te veel en hoopt wellicht in het midden uit te komen.
Als iemand 600 biedt dan kun je toch gewoon zeggen: ik wil er echt 1100 euro voor hebben, voor minder gaat het niet weg (o.i.d.)
Het kan ook iemand zijn die geen idee heeft. Negeren vind ik nooit netjes, ik doe het zelf ook niet.
Als je 1100 vraagt en iemand biedt 100 dan snap ik dat dat nergens over gaat, maar dan zou ik alsnog zeggen: 1100 is mijn prijs. Het hoeft niet altijd een heel verhaal te zijn.
 
Ik ga stuk om de emoties van verkopers. laatst op mp een setje deksavers gekocht. Vent was super aso maar ik kreeg een goeie prijs. Daar gaat het me eindstand toch om. En vragen stellen doe ik bij veel dingen altijd, al is het maar om te kijken of het apparaat wat ik wel echt is. Mocht ik het niet kunnen opkomen halen. Ik woon immers in een uithoek van het land dus tja dingen zijn voor mij al snel ver weg.
 
Waarom is dat respectloos?
Jij vraagt in de ogen van de bieder wellicht te veel en hoopt wellicht in het midden uit te komen.
Als iemand 600 biedt dan kun je toch gewoon zeggen: ik wil er echt 1100 euro voor hebben, voor minder gaat het niet weg (o.i.d.)
Het kan ook iemand zijn die geen idee heeft. Negeren vind ik nooit netjes, ik doe het zelf ook niet.
Als je 1100 vraagt en iemand biedt 100 dan snap ik dat dat nergens over gaat, maar dan zou ik alsnog zeggen: 1100 is mijn prijs. Het hoeft niet altijd een heel verhaal te zijn.
Ik vraag me dan altijd af of mensen dat in een restaurant of bij de bakker ook doen.

"Ja ik wil graag de spareribs, maar ik bied er €6 voor"
"Voor 50 cent neem ik dat stokbrood meteen mee"

Zou wel benieuwd zijn naar de reacties die daarop volgen, misschien toch eens proberen :D
 
Ik vraag me dan altijd af of mensen dat in een restaurant of bij de bakker ook doen.

"Ja ik wil graag de spareribs, maar ik bied er €6 voor"
"Voor 50 cent neem ik dat stokbrood meteen mee"

Zou wel benieuwd zijn naar de reacties die daarop volgen, misschien toch eens proberen :D

Dat is wat anders, want het is geen particuliere onderhandeling. Je bent geen winkel, je draagt geen BTW en geen winst af. Je hebt geen salestargets, je moet geen personeel betalen van de winst etc.

Je zet als particuliere verkoper neem ik aan ook vrij hoog in. Lukt het niet dan kun je zakken. Of een lager bod accepteren.

Overigens is het in sommige branches wel gangbaar om te onderhandelen, bijvoorbeeld bij een 2e hands auto. Maar ook daar liggen de marges anders. Ruil je iets in of niet. Krijg je er iets bij of niet. En het is tweedehands. Net als de synth die je verkoopt, dus is er onderhandelruimte. Tenzij je vooraf aangeeft dat die ruimte er niet is, dan is dat duidelijk. Maar dan moet je ook niet na 3 weken gaan zakken in prijs vind ik, dan is vast ook echt vast (en verkoop je het mogelijk niet).
 
Mensen die een ander overbieden met treurig laag bedrag, daar moet ik atijd wel om lachen.. dat vind ik echt sneu.
Die dan 152,- bieden terwijl het hoogste bod tot dan toe 150,- was. Alsof ze dan denken dat ik zo treurig ben dat ik om die 2,- sta te springen... Dan reageer ik gewoon niet, dan verkoop ik het aan hun voorganger.. :)
 
Back
Top