Gibberish - Frozen Lake (Ambient)

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht
Voor deze track veel gebruik gemaakt van mijn nieuwe tweedehandse Dreadbox NYX 2.
Moest erg wennen aan deze synth eerste dag, maar begin 'm te waarderen.
Klein beetje Moog Grandmother in de tweede helft van de track.
Laat t me weten, is t wat?
 
Ik vind het erg moeilijk deze te beoordelen, zou bij een horror score passen? Voor een ambient track mis ik een thema, een haakje.
 
Als dit je eerste nummer is met alleen de Dreadbox en een beetje Moog...dan is het goe gedaan hoor...:okdan:
De reverb is duidelijk aanwezig (misschien iets té veel)
Maar ja, het is ook experimenteren en uitproberen met zo'n 'nieuwe' tweedehandse bak.
Veel plezier met je nieuwe aanschaf....:okdan:
 


De track flink aangepast. Nu meer in het hoog met dank aan de Make Noise 0 - Coast.
Het blijft een ontoegankelijke (denk ik) en dissonante track, maar als je er naar luisterd als een soundtrack voor beelden bij een bevrozen meer hoop ik dat je het meer waardeert ;)
 
Geen bevroren meer in mijn gedachten, wel een bevroren badkuip waar een Jood inzit, en Dr. Mengele (Angel of Death), die nauwlettend toekijkt welke symptomen een mens vertoont voordat ie sterft aan onderkoeling. Zou dus perfect zijn voor een tentoonstelling over de holocaust. Dan kan ik hem beter pruimen ja. Maar er zijn heel wat hoge toontjes die pijn doen aan mijn oren, dus ik zou daar een EQ opzetten. Veel succes.
 
Dit en andere nrs een paar maanden laten liggen en toen met advies hier en van een vriend/ samenwerkingspartner nieuwe mixes/ versies gemaakt. Heb in veel gevallen wat minder belangrijke lagen weggehaald voor meer helderheid. Er zit iets meer compressie op ook. Dit nummer ligt wss wat moeilijker in het gehoor, zie ook eerder feedback hier, al krijgt t ook waardering. Ben benieuwd naar eventuele reacties.

 
Back
Top