Oberheim is terug met de OB-X8

oberheim-drinks-770x425.jpg


Oberheim is terug! Een nieuw hoofdstuk is aangebroken.

Aangeboden door Tom Oberheim, voormalig Oberheim-ingenieurs Marcus Ryle en Tony Karavidas, in samenwerking met Sequential's Dave Smith en zijn team.

Bezoek www.oberheim.com en schrijf je in om gek gemaakt te worden met teasers en meer.



Muziek door J3PO

edit: vertaling in het Nederlands en toevoeging video en foto door het mod-team

toevoeging 5 mei: Oberheim OB-X8 Leak
 
Last edited by a moderator:
Maar zal het 5k zijn ?
Ik vrees eerlijk gezegd meer ... $5k zou de adviesprijs zijn, maar US prijzen zijn zonder BTW, er komt nog invoer/import/marge op en de euro <> dollar koers is ook niet echt geweldig op dit moment.
 
Ik betaal gek genoeg toch liever 5k voor een echte nieuwe Oberheim van legend Tom dan zo'n schrale Aldi kopie van copycat Uli.
Die Aldi kopie kost dan ook geen 5K.

Ik vind 5K in ieder geval te veel. Tom Oberheim is gewoon een knakenpoetser.
 
Die Aldi kopie kost dan ook geen 5K.

Ik vind 5K in ieder geval te veel. Tom Oberheim is gewoon een knakenpoetser.
Is toch gewoon vraag en aanbod is volgens mij niets mis mee Tom mag toch vragen wat ie denk dat de markt er voor over heeft,anders kun je toch bij Uli shoppen.
Als ie klinkt zoals ik verwacht ga ik hem zeker aanschaffen.
 
Nou ja, ik vind Tom zijn synths wel altijd behoorlijk prijzig, maar moet ie lekker zelf weten idd.
 
Ze houden in elk geval wel lekker hun waarde vast denk ik. Het is niet als bij een digitale workstation dat je 50% af kunt schrijven zodra het nieuwe model uitkomt zoals me bij de Yamaha Motif weleens overkomen is.
 
Is toch gewoon vraag en aanbod is volgens mij niets mis mee Tom mag toch vragen wat ie denk dat de markt er voor over heeft,anders kun je toch bij Uli shoppen.
Heef net juist niets met vraag en aanbod te maken in dit geval.

Er is juist net veel vraag voor vintage re-issues,dus als je in grote getallen produceerd en toch hoge prijzen najaagt is het zuiver profitariaat.

In tegenstelling tot Baloran bvb,die moet wel een hoge prijs vragen om uit de kosten te komen gezien de kleine productie aantallen.
 
Heef net juist niets met vraag en aanbod te maken in dit geval.

Er is juist net veel vraag voor vintage re-issues,dus als je in grote getallen produceerd en toch hoge prijzen najaagt is het zuiver profitariaat.

In tegenstelling tot Baloran bvb,die moet wel een hoge prijs vragen om uit de kosten te komen gezien de kleine productie aantallen.
misschien begrijp ik het verkeerd maar je zegt dus eigenlijk dat hij niet zelf mag bepalen wat ie ervoor gaat vragen want dan ben je een profiteur maar waarvan dan er is toch zoiets als een vrije markt of moet het allemaal liefdadigheid zijn?
 
misschien begrijp ik het verkeerd maar je zegt dus eigenlijk dat hij niet zelf mag bepalen wat ie ervoor gaat vragen want dan ben je een profiteur maar waarvan dan er is toch zoiets als een vrije markt of moet het allemaal liefdadigheid zijn?
Dat is helemaal niet relevant,profiteur wil ook niets meer of minder zeggen dan profiteur

Je moet de achterliggende logica focusen ,niet het woord profiteur.

Behringer doet ook niet aan liefdadigheid.

R&D is minimaal op zulke synths gezien het moderne repacking is,alles SMT,en er is amper hout op de bekasting ,minimale UI met basic schakelaars,dus als deze synth 6keuro gaat kosten kan je echt wel spreken van extra profitariaat op de winstmarge. Uit de fabriek kost deze synth tussen de 1500-1800 euro MAX
 
geen 1 bedrijf doet aan liefdadigheid.
de prijs bepaling is een belangrijk onderdeel van de marketing strategie.

Denk dat de prijs uit de fabriek nog lager is. maar dan is er nog zoiets als qa en het calibreren.

Iedereen bepaald voor zichzelf wat iets waard us. wat hij er voor over heeft.

maar dit is duidelijk competitie met BH. waar bh laag inzet op hogere aantallen en Dave en Tom op een hoge prijs en lagere aantallen.
Het is een slimme move om al die filters etc erin te zetten. Dit is het antwoord op BH die stelde dat hun Prophet kloon meer features en voices dan de competitie heeft.
Zal dan ook niet lang duren voor daar weer een antwoord op komt.
 
Dan krijg je straks weer van die vervelende YT video's waar O en B vergeleken wordt.
Natuurlijk is er verschil tussen die 2 want 2 verschillende apparaten. Alsof iemand gaat staan schreeuwen bij het horen van een poptrack: "Heeeey, verdomme...da's een echte Oberheim..." LOL
 
Wat echt geen slimme move is geweest van Tom is dat ie niet het originele design (net al de prophet 5) heeft aangehouden, het ziet er nu uit als een DSI Synth.

Ik sluit me wel aan bij Egres dat 5 of 6k vragen voor deze Synth buiten proportioneel hoog is. Echt absurd hoog zelfs. Maar aan de andere kant, boeie, wat let hem.
100% Zeker weten dat ze heel goed gaan verkopen.
 
Wat echt geen slimme move is geweest van Tom is dat ie niet het originele design (net al de prophet 5) heeft aangehouden, het ziet er nu uit als een DSI Synth.

Ik sluit me wel aan bij Egres dat 5 of 6k vragen voor deze Synth buiten proportioneel hoog is. Echt absurd hoog zelfs. Maar aan de andere kant, boeie, wat let hem.
100% Zeker weten dat ze heel goed gaan verkopen.
Het origineel is anders wel echt achterlijk idioot groot, zeker gezien het beperkte aantal controls. Dear zou ik niet blij mee zijn geweest. Ik vind de Prophet 10 ook al flink aan de maat en eigenlijk wel een beetje de max. Dus ik vind het juist wel een verstandige keuze om die footprint te kiezen. De Moog One is wel een stuk dieper, maar die moet ook veel meer knoppen kwijt.
 
Ja hoor, hoe meer keuze hoe beter toch. Ik vind het helemaal geweldig hoeveel er tegenwoordig te koop is. Toen ik echt 'instapte' met synths was er de keuze tussen tranentrekkend dure digitale 'workstations', miljarden dertien-in-een-dozijn midi controllers en onbetaalbaar en/of heel erg oude analoge hokken. Nu is er in ieder segment zoveel te kiezen, helemaal super :okdan:

Helemaal top inderdaad :). Toen ik ‘begon’ was de slim phatty de meest bereikbare analoge synth. Als je dat vergelijkt met nu…. Heb nog wel altijd spijt dat ik toen niet de belachelijke 3k voor een 808 heb neer gelegd. 8o)
 
Hehe.. waarom komt die Tr808 steeds weer naar boven. Is dat een op sessie of zo.
 
As liefhebber van elektronische muziek blijft het voor mij wel de holy grail. Ben blij met een goedkoop alternatief voor de sounds, maar zou graag de real deal in mijn homestudio hebben staan. Dat geldt trouwens ook ik voor oberheim, maar 5k plus zal ik voorlopig helaas niet kunnen verantwoorden.
 
Als je een nummer niet kunt componeren met een free softsynth,dan kun je het ook niet met een 5k synth!
 
Volgens mij is deze jongen al aan het sparen voor zijn nieuwe...euh natte Oberheim droom... :dubbel:

1652017905120.png
 
Back
Top