Oberheim is terug met de OB-X8

oberheim-drinks-770x425.jpg


Oberheim is terug! Een nieuw hoofdstuk is aangebroken.

Aangeboden door Tom Oberheim, voormalig Oberheim-ingenieurs Marcus Ryle en Tony Karavidas, in samenwerking met Sequential's Dave Smith en zijn team.

Bezoek www.oberheim.com en schrijf je in om gek gemaakt te worden met teasers en meer.



Muziek door J3PO

edit: vertaling in het Nederlands en toevoeging video en foto door het mod-team

toevoeging 5 mei: Oberheim OB-X8 Leak
 
Last edited by a moderator:
Ik heb de knoop ook doorgehakt, ik koop voor 5.5K geen OBX8 maar een UBXA, een Pro 16 en een DS80, dan hou ik nog geld over voor wat anders, ik denk een MS5.
Die piste volg ik absoluut ook. Imo en letterlijk een pak meer waar voor je geld. Maar dan rijst de vraag : hoe lang moeten we daar nog op wachten?
 
Ik heb nooit haast wat synthesizers betreft, ik wacht er ook niet op, als ze er eenmaal zijn dan zijn ze er.

Maar goed, voor mij is het maar speelgoed, het heeft geen hoge prioriteit om mijn studio uit te bereiden. Leuk als het er is, niet erg als het er nog niet is.
 
jammer dat we moeten wachten.
Maar het is een realiteit en zoals @demian zegt: je koopt iets als het er is.
Waarom de haast? Hebben we niet al zat speelgoed waar we we nog diep in kunnen duiken?
Het zou trouwens ook kunnen dat de tijd van goedkope BH synth voorbij is.
De inflatie icm met chips tekort etc.
Dat kan nog eens heel anders uitpakken dat verwacht.
 
Die piste volg ik absoluut ook. Imo en letterlijk een pak meer waar voor je geld. Maar dan rijst de vraag : hoe lang moeten we daar nog op wachten?

ubx.png


Misschien dat er op de Namm 2022 meer duidelijk over komt.
 
Laatst gewijzigd:
THx Eprom. In ieder geval de knoop doorgehakt. UB-Xa zodra beschikbaar. Een puur nostalgische aankoop.
 
Ik hoor eigenlijk heel weinig van dat multimode filter in actie op de OB-X8....voor mij wel een van de redenen om er in geïnteresseerd te zijn. Die Oberheim brasjes interesseren me eigenlijk geen reet.
 
Drie synth's in één!Altijd een Oberheim fan geweest.Vooral die pads, om van weg te dromen.
En dan te weten dat je in die tijd van toen een OB-MX voor een appel en een ei tweedehands kon krijgen.
Nu,één voice card kost 800 euro,8 voices zoals in de OB-x8....reken uit.
Mag er niet meer naar luisteren hier.......😩

Ik lees veel dat je voordat geld zou ik deze en die en dat aanschaffen en dan heb ik nog over...Dan ben je ook een goede 5000 euro kwijt en heb je een rommeltje bij elkaar en geen...OB-X8.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben echt een e-nor-me Oberheim fanboy. Maar nog eens luisterend naar de demo’s die op YT staan momenteel mis ik toch die wow factor die ik bij een OBX(a)/OB8/M12/SEM wel sterk heb.

Vind hem wel goed klinken dat wel, en ga em op ZEKER uitvoerig uit proberen als iemand uit mijn kringetje hem binnen heeft. Wellicht dat ik er dan anders over denk!
 
Toch vind ik hem hifi klinken.
 
Back
Top