Neon Aesthetics [LED CV Patch Cables Demo, Ambient, Moog Mother-32/Subharmonicon, Vermona Mono Lancet '15]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
373
Locatie
Limburg
Instrumenten: Moog Mother-32, Moog Subharmonicon, Vermona Mono Lancet '15
Geluidseffecten: Boss CE-2W, Boss DM-2W, Boss DD-8, Boss RV-6

Heb recent een aantal LED CV patchkabels gekocht, om extra sfeer te creëren in de muziekstudio. Alhoewel ze ook een functioneel/leerzaam element hebben i.v.m. het visualiseren van bijvoorbeeld LFO's. Daarnaast ziet het natuurlijk heel esthetisch uit in de Droomsfeer videootjes. Zie onderstaand voorbeeld. De beelden lopen alleen niet volledig synchroon met de muziek, omdat het meerdere losse filmpjes zijn die naderhand zijn samengevoegd tot één geheel.

 
Heel lekker weer!
Qua sync met beeld heb je eigenlijk meer camera’s ‘nodig’
Maar dat een behoorlijke stap omhoog qua kosten en edit werk.
Playbacken is een optie, maar veel moeilijker dan inspelen (ik heb het vaak geprobeerd, maar film nu gewoon alles uit 1 hoek)
 
Om met meerdere camera's aan de slag te gaan zodat het allemaal in één keer synchroon kan worden opgenomen, zie ikzelf niet zitten. Daarvoor moet ik sowieso een tweetal of drietal dure camera's gaan aanschaffen, plus een streaming setup. En of dat de kijker/luisteraar nu echt zo veel boeit? Voor mij gaat de lol er ook vanaf als ik me op teveel zaken tegelijk moet focussen tijdens de opnames. En achteraf nog de hele video bewerken en renderen, daar gaat ook de nodige tijd in zitten. Alhoewel dat met een multicamera setup eenvoudiger en sneller gaat. Dan liever op deze manier, of gemixt met bewegende afbeeldingen en videomateriaal zonder copyright. Ben nog zoekende wat een definitief format zou kunnen worden als standaard voor alle Droomsfeer video's.
 
Om met meerdere camera's aan de slag te gaan zodat het allemaal in één keer synchroon kan worden opgenomen, zie ikzelf niet zitten. Daarvoor moet ik sowieso een tweetal of drietal dure camera's gaan aanschaffen, plus een streaming setup. En of dat de kijker/luisteraar nu echt zo veel boeit? Voor mij gaat de lol er ook vanaf als ik me op teveel zaken tegelijk moet focussen tijdens de opnames. En achteraf nog de hele video bewerken en renderen, daar gaat ook de nodige tijd in zitten. Alhoewel dat met een multicamera setup eenvoudiger en sneller gaat. Dan liever op deze manier, of gemixt met bewegende afbeeldingen en videomateriaal zonder copyright. Ben nog zoekende wat een definitief format zou kunnen worden als standaard voor alle Droomsfeer video's.
Nee snap ik helemaal.
Ik houd het gewoon bij 1 camera en 1 hoek.
Beetje creatieve hoek kan best. Met mooie kleine scherptediepte (als je er de camera voor hebt).
Kost al genoeg tijd zo.

En als je de belichting goed genoeg hebt en zelf ook aan het 'draaien' (knoppen) bent ondertussen, gebeurt er iig wat.
Persoonlijk zou ik de beelden graag 'in focus' zien, maar dit wazige past wel bij een droom denk ik.

Ik vind dat deze man (denk ik) het altijd erg mooi in beeld brengt.
Hij switcht wel af en toe van hoek, maar dat kun je dan compenseren door zelf bewegend in beeld te komen met je handen tijdens het afspelen.
Het gaat me meer om de belichting en compositie die hij gebruikt. Dat vind ik erg geslaagd.



Ik weet natuurlijk niet of je alles 'live' doet, maar dat leent zich wat mij betreft goed voor een integrale opname.
 
Back
Top