The Blender Dimension II _ track 02

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.785
Locatie
Utrecht



Eentje van The Blender Dimension. Track 02 in de concept-playlist van 't album-in-aanbouw.

Fijne reacties gekregen op track 03, waarvoor dank.

Deze komt eraan vooraf, wat mij betreft.

Misschien dat het nog verandert, later, maar het werkt wel lekker, denk ik.

In de line-up.. Jomox Airbase, TAL Bassline, Plogue Chipsounds, Analog Dreams pack voor Kontakt Player, een aantal gitaarpartijen (waarbij de TAL dubbelt via audio to midi), en live drums.

Feedback is welkom, geniet!
xx
 
Da's een heel verschil met track 3 zeg; deze heeft veel meer struktuur, dit is een coherente track vind ik en toch lekker losjes.
Die gitaarpartijen doen het erg lekker in deze track.
Misschien gek dat ik het zeg, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat die track van Can jullie hier of daar geinspireerd heeft of is het toeval dat het qua sfeer wel in dezelfde richting zit?
 
Fijne live + techno vibe. Er moet nog veel aan productie / mastering gebeuren (sorry als dit Captain Obvious is).
Sommige partijen, vooral tegen het einde wringen qua harmonie / melodie.
 
Ik vind het steengoed en neem mijn petje er voor af. De creativiteit druipt van de track, dat album wil ik zeker hebben!
 
Toffe track, zeker qua opbouw. Het wringen waar @snitch aan refereert is zo te horen bewust gedaan, ik stoor mij daar in ieder geval allerminst aan (en dit maakt het voor mij juist spannend). Enige punt van feedback die ik zou willen geven, de overall mix klinkt wat muffled, ik denk dat dat ook opzettelijk is (en geleidelijk opent eea zich wel iets), maar persoonlijk vind ik het net wat te. Ik zou het zelf net wat meer doseren (of sneller openen), met name de snare is het begin mag wat mij betreft toch iets meer naar voren komen.
 
@Robi, @krautrock1958, @snitch, @Dilago, @Montfrooij, @Laboratorio Incognito, @MacGyverGear, @Fifth Bot... dank jullie wel!! Heel gaaf om jullie reacties te lezen :halleluja


dat album wil ik zeker hebben!

Dooope :) thanks man! Gaan we regelen :okdan:


Da's een heel verschil met track 3 zeg; deze heeft veel meer struktuur, dit is een coherente track vind ik en toch lekker losjes.
Die gitaarpartijen doen het erg lekker in deze track.
Misschien gek dat ik het zeg, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat die track van Can jullie hier of daar geinspireerd heeft of is het toeval dat het qua sfeer wel in dezelfde richting zit?

Ghehe, dank je wel, en wat leuk... deze track bestond al, voordat we elkaar spraken in het vorige draadje. 't Is dus eigenlijk andersom - de interesse in krautrock / motorik / Can / Neu! / etc was er al, vandaar dat ik je aansprak, vanwege je nickname :) Maar dus zeker geen toeval qua sfeer, inderdaad!

Ik ga nog even kijken hoe dit zich ontvouwt. Heb nog meer projectjes in de stijl van track 03, dus misschien dat ik die verzamel in een aparte release. This Is Going Nowhere lijkt me wel een passende titel :D En dan het "echte album" met meer to-the-point coherent materiaal.. effe kijken nog..


Fijne live + techno vibe. Er moet nog veel aan productie / mastering gebeuren (sorry als dit Captain Obvious is).

Dank! En niet zo Captain Obvious hoor, haha.. dus fijn dat je 't zegt.

Zo heel veel was ik namelijk niet van plan om er nog aan te doen. Neemt niet weg dat je gelijk hebt.

Het is gewoon af en toe nog even zoeken naar de juiste luidheid. Bij de laatste paar renders heb ik als probeersel eens een stapje terug gedaan, qua LUFS. Dan wordt 't automatisch ook wat "slapper". Zal 't es een klein beetje terug omhoog duwen, wie weet scheelt dat nog wat.

En voor de rest zit ik vast aan mijn live-opnames, hobby-budgetten, enz. Dus 't is soms een beetje puzzelen hoe we dat kunnen camoufleren :D


Sommige partijen, vooral tegen het einde wringen qua harmonie / melodie.

Klopt, en inderdaad wat @Fifth Bot zei - dat is bewust gedaan.. excuses als je een paar tenen hebt gebroken.. :D


de overall mix klinkt wat muffled, ik denk dat dat ook opzettelijk is (en geleidelijk opent eea zich wel iets), maar persoonlijk vind ik het net wat te. Ik zou het zelf net wat meer doseren (of sneller openen), met name de snare is het begin mag wat mij betreft toch iets meer naar voren komen.

Thanks! Inderdaad ook opzettelijk.

Wat me heel dierbaar is geworden, is de pay-off, dat moment van "er zijn", waarbij de bassen een progressie hebben gekregen en het filter op de drums helemaal open is gegaan.. soms moet je de weg ernaar toe niet korter maken, maar ik kan je wel volgen... zal er es mee puzzelen :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top