The Blender Dimension II _ track 03

Werk je met muzikanten die je van samples voorzien of hebben ze dit live ingespeeld? Hoe heb je dit nummer gemaakt?

Live ingespeeld.

De routine die we inmiddels hebben, is dat we afspreken, gezellig met een bakkie of biertje.. en dan lekker jammen.

Meestal heb ik dan muziek voorbereid die aanvulling nodig heeft, soms heeft iemand zelf iets om aan te dragen - en meestal openen we op het einde een nieuw project, om compleet free-flow dingen te laten gebeuren (hangt samen met die biertjes, ghehe).

Met de opbrengst ga ik vervolgens aan de slag - om het af te ronden, dan wel klaar te zetten voor een volgende sessie (met bijvoorbeeld andere instrumenten).

Deze is begonnen als een elektronische dub-achtige beat, en daar heb ik de muzikanten overheen laten spelen - dus de akoestische gitaar, basgitaar, drums. In de tweede helft heb je misschien (beetje weggestopt) een koortje gehoord. Dat ben ik met een maat van me, in meerdere takes (en wat verzopen in galm, om te camoufleren hoe beroerd ik zing).

Door de hoeveelheid aan opnames heb ik het nodige verwijderd uit de oorspronkelijke beat - en zo ontstaat er uiteindelijk zoiets als dit. :)

Leuk detail is nog die tempo-verdubbeling, halverwege. Dat was nooit het plan - maar gewoon iets wat de drummer ineens besloot te doen. Ik weet nog dat ik tijdens de opname dacht "aiiii, zo had ik 'm niet in m'n hoofd, moeten we straks maar even editen" en later dacht "wat een fakking goeie move zeg, dayumm". Dat zijn de mooie dingen.
 
Thanks!

Voor het gemak liet ik nog even buiten beeld, dat ik hetzelfde ding doe aan de elektronische kant. Ook heel tof. In het kader van bijkletsen projecten laten horen aan een vriend/producer, die dan zegt: "mag ik...?" Tuurlijk. Ga lekker zitten, have fun.
 
Lekker jazzy!:okdan:
Nou niet bepaald drums uit een keyboard...:D

Mooi in gedrumd en een mooi gitaar sound.
Nou nog een fles lekkere whisky en het licht op dimmen.
Haaa...Relaaaax...:z:baco:
 
Ja toffe vibe hoor, ik vind um dik. En super lekker die sub, de track heeft zo nu en dan ook wel wat weg van Red Snapper, was (ben!) ik ook erg fan van, een paar keer op Lowlands mee mogen maken, hier is zeker publiek voor!
 
Lekker jazzy!:okdan:
Nou niet bepaald drums uit een keyboard...:D

Mooi in gedrumd en een mooi gitaar sound.
Nou nog een fles lekkere whisky en het licht op dimmen.
Haaa...Relaaaax...:z:baco:

Haha, zalig. Cheers en dank! :)


Ja toffe vibe hoor, ik vind um dik. En super lekker die sub, de track heeft zo nu en dan ook wel wat weg van Red Snapper, was (ben!) ik ook erg fan van, een paar keer op Lowlands mee mogen maken, hier is zeker publiek voor!

Ah ja, die kan ik wel volgen - hoewel ik Red Snapper niet door-en-door ken.. zal 't nog es opzetten, leuk! :okdan:


Hele gave track, lekker sfeertje! :okdan:

Nice, dank je wel, fijn om te lezen! :)
 
@stoter; dat klinkt wel heel gezellig allemaal hoe jullie dat met elkaar doen, lekker open sfeertje op die manier.:okdan:
Leuk ook als je vertelt dat je dan iets in je hoofd hebt en drummer gaat lekker z'n eigen gang en achteraf je dan ziet dat het allemaal goed op z'n plek valt.
Lekker die spontane dingen en hoe anderen daar weer op reageren, dat kunnen achteraf juist de mooiste momenten zijn en soms wordt het een chaos maar dat merk je wel achteraf.
 
Nicely done ..
Lekkere flow, proefde ook dj Shadow achtige vibes, (drumsectie had imo daarom misschien wat meer aanwezig mogen zijn :D) dus benieuwd naar de andere tracks!!

:mega:
 
Back
Top