Neosoul - jazz track. nog geen titel

De Brainworx plugs heb ik ook (M/S spul, maar wel de UAD versie), de rest niet, maar als ze echt kritiek zijn kan ik ze wel aanschaffen.
 
nee niet nodig. 2 zijn gratis en dan blijft Output Movement over. zal daar gewoon de fx appart voor bouncen.
Is wel relaxed dat je met Ableton werkt zeg.
 
Ah top, dat moet lukken dan. En kwa Ableton, heel lang geleden was ik een Reason gekkie (als ik de sequencer nu zie vraag ik me nog steeds af hoe ik daar zo snel in heb kunnen werken), daarna een paar jaar de release presentaties en allerlei maffe workshops voor Ableton gedaan. Nu ben ik zo oud dat ik niet meer kan switchen naar iets anders 🥸 Maar het werkt perfect voor wat ik doe, ieder API kanaal loopt zelfs standaard door Ableton, dus ik heb eigenlijk een console setup die eigenlijk gewoon aanvoelt als een ITB set. Ja. Had beter een nieuwe summing box en wat pre-amps kunnen kopen destijds, maar dit staat wel veel stoerder. Goed ik dwaal af.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Hier een 'nog altijd' Reason Gekkie :P
Maar ik zal niet vragen 'waarom, want ik twijfel ook over Ableton' omdat ik dan deze draad helemaal kapot uitwijd en nog verder afdwaal.....
Ik moet zeggen dat ik Reason nog steeds een geweldig inspirerende omgeving vind. Sinds Reason als VST in te zetten is gebruik ik 'm weer heel vaak. En het modulaire concept is natuurlijk gewoon briljant. Plus het klinkt gewoon hartstikke lekker. Zelfs de init patch van de Subtractor heeft gewoon iets magisch. Ik hoopte komend weekend wat te experimenteren om control voltages uit te wisselen met mijn (fysieke) Eurorack, maar begreep van @Eurikon dat de integratie nog niet zo goed is. Maar ik bedoelde Reason gekkie wel als iets positiefs dus, laat dat duidelijk zijn!
 
Ik moet zeggen dat ik Reason nog steeds een geweldig inspirerende omgeving vind. Sinds Reason als VST in te zetten is gebruik ik 'm weer heel vaak. En het modulaire concept is natuurlijk gewoon briljant.
Ja, ik ben 90% tevreden over Reason. Met name om muziek te maken. Maar voor live werk, is het niet bedacht.
Dus vandaar de interesse in Ableton.
Plus het klinkt gewoon hartstikke lekker. Zelfs de init patch van de Subtractor heeft gewoon iets magisch. Ik hoopte komend weekend wat te experimenteren om control voltages uit te wisselen met mijn (fysieke) Eurorack, maar begreep van @Eurikon dat de integratie nog niet zo goed is. Maar ik bedoelde Reason gekkie wel als iets positiefs dus, laat dat duidelijk zijn!
Ja zeker. Zo vatte ik het ook op.
Maar omdat je de overstap gemaakt hebt, triggerde het me (als Reason gebruiker die Ableton overweegt).
Maar ik dwaal toch nog verder af :)
Sorry @flyweight ...
 
ik ben ook een lang Reason gebruiker geweest. nu heb ik al weer een tijdje Reason lite. Vind de sequencer veel beter dan Ableton 10. daarna werd het bij Ableton beter. Jammer dat Malstrom niet in de lite versie zit.
 
ik ben ook een lang Reason gebruiker geweest. nu heb ik al weer een tijdje Reason lite. Vind de sequencer veel beter dan Ableton 10. daarna werd het bij Ableton beter. Jammer dat Malstrom niet in de lite versie zit.
Ik heb nog geen ervaring met Ableton, maar denk er wel over om de lite versie een x te proberen.
Moet toch m'n nieuwe laptop helemaal opnieuw inrichten, dus mogelijk dat ik Ableton Lite daar op zet om te proberen.
Ik merk dat ik 'vergroeid' ben aan die rack view en mogelijkheden van Reason. De sequencer heeft voor mij een aantal beperkingen en ook heel fijne eigenschappen (de pitch correctie is super fijn, net als het heen en weer kunnen schuiven van verkeerd getimede basnoten in een audio opname).
Ik verwacht dat ik met Ableton ook een heel eind ga komen overigens, maar heb die voor nu vooral in het vizier voor live werk. (backing tracks afspelen met wat midi erbij voor synths etc.)
Reaper gebruik ik ook veel, maar meer als multitrack recorder. Muziek 'maken' lukt me daar niet in.
 
Ik heb persoonlijk weinig met DAW's.
Er zijn wat kleine verschillen maar die hebben geen effect op de output.
Ik werk net zo fijn met Logic/protools/Reaper/Studio One.
Switchen is altijd een beetje on-comfortabel en kost tijd.
Ableton heb ik jaren lang niet fijn gevonden met allerlij irritaties.
Protools en Logic hadden de voorkeur en Reason meer een sketch pad voor ideeen,
Maar sinds Live 11 ben ik ok met AB.

Tja voor live performances weet ik het niet.
Ik moet ok een set maken icm met muziekanten, OP1, eurorack, Pro One, bas, gitaar, drums, zang, Draaitafel, TX7 of DX11, mixer ......
Maar goed weet het nog niet. Maar vrijwel zeker geen DAW.
 
Ik heb persoonlijk weinig met DAW's.
Er zijn wat kleine verschillen maar die hebben geen effect op de output.
Ik werk net zo fijn met Logic/protools/Reaper/Studio One.
Switchen is altijd een beetje on-comfortabel en kost tijd.
Ableton heb ik jaren lang niet fijn gevonden met allerlij irritaties.
Protools en Logic hadden de voorkeur en Reason meer een sketch pad voor ideeen,
Maar sinds Live 11 ben ik ok met AB.
Ja, het ligt natuurlijk aan 'hoe' je werkt en 'wat' de DAW voor je mag invullen.
Ik vind beide omgevingen (hardware setup en DAW) fijn, voor verschillende doelen.
De DAW gaat meer 'laagje voor laagje' met veel aandacht voor details. Experimenteren. En als ik meer inspiratie haal uit 'spelen' (jammen), dan pak ik de hardware er bij. Dat is gestroomlijnder en meer direct resultaat.
Beide hebben een plek voor mij.

Tja voor live performances weet ik het niet.
Ik moet ok een set maken icm met muziekanten, OP1, eurorack, Pro One, bas, gitaar, drums, zang, Draaitafel, TX7 of DX11, mixer ......
Maar goed weet het nog niet. Maar vrijwel zeker geen DAW.
Live ben ik nog aan het oriënteren.
We hebben eigenlijk 95% van de tijd enkel een clicktrack nodig. Dat kan de 707 prima doen (beter dan de DAW)
Alleen willen we 'meer' dan alleen dat gaan doen.

Ik heb 1x meer uit de 707 gehaald live met een arp, midi baslijn voor de 707 en dus de click.

Ook 2x een optreden met Reason voorbereid. Dus tracks helemaal uitwerken en cues inspreken (INTRO, 1,2,3,4 enzovoorts) die in de oortjes klonken.
En dan midi informatie en backing tracks afspelen.

Conclusie was dat de 707 heel fijn is om te jammen met de band, maar minder handig voor uitgewerkte tracks werkt.
Te beperkt qua song structuur, onhandig met backing tracks en gewoon niet bedacht voor dat werk.

Reason 'kan' het wel, maar was niet stabiel genoeg op mijn machine. Veel tijd in gestoken, maar er zaten af en toe hikjes in die voor thuis niet uit maken, maar voor live wel.
Ik kon niet achterhalen waar dat aan lag, mogelijk de laptop dus misschien geef ik de nieuwe laptop nog een kans (met Reason).

Reaper kan het afspelen van backing tracks natuurlijk ook regelen, dus dat is nog een optie.

En dan is er Ableton Live (gemaakt voor Live). Nog geen ervaring mee dus, maar wil ik wel gaan proberen tzt.
 
Hola Flyweight,

Een leuke track:okdan:

Wat mij wel opvalt is het orgel geluid,op 1.12,moet je er meteen uithalen :D
Of een ander instrument minder irritant,voor mij dan he.

Groeten van Andreos:)
 
Wat mij wel opvalt is het orgel geluid,op 1.12,moet je er meteen uithalen :D
Of een ander instrument minder irritant,voor mij dan he.
Ja echt waar? Dat is een Prophet 5 synth en vind het juist erg lekker :-)
Maar ja over smaak kunnen we moeilijk twisten

Anyhow thanks
 
Was een tutorial aan het volgen voor een simpele jazz progessie zie link beneden.
Heb gisteren Arturia V-collection gekocht en daar vervuldig gebruik van gemaakt.
Zit nu te denken om veel zooi te dumpen of in de kast te zetten.
Al dat gezeur met aansluiten etc.
Voor deze track alleen een PRe amp voor de bas en gitaar gebruikt.

Voor de track denk ik aan zang met evt rap. En de titel zal ik daar uithalen.
Klinkt het een beetje?

Bekijk bijlage 3821944





klinkt vet, zoals het hoort. Een vriend van me heeft de perfecte soul stem hier voor..
 
Hey Tim, da's een fijne chille track die je post, goeie progressie ook!
Nou lees ik dat je de V Collection heb gekocht en gebruikt en dat je overweegt om veel van je andere gear in de kast te zetten, makkelijk natuurlijk en je hoeft bijna niets aan te sluiten en zo.
Wat mij betreft niet doen want als ik terugdenk aan je contest track van dit jaar dan vind ik deze Neosoul track toch anders qua sfeer en karakter, die contesttrack klonk zo mooi analoog en natural dat deze track wat mij betreft qua produktie toch echt een tandje minder is, ik zou er echt nog ff over nadenken voor je het spul in de kast zet.
Als ik het zou mogen zeggen dan zou ik behalve sommige keyboards en synths de V collection vooral voor het snel inspelen van ideëen gebruiken en daarna met je analoge gear op die mixtafel het inspelen en opnemen want dat heeft wat mij betreft toch meer karakter, het heeft meer een eigen sound waarin jij doorklinkt.
 
Wat wel leuk is dat je BV de Prophet, Mini, DX7 en Arp2600, Synthi kan gebruiken en dan daarna met Behringer hardware kunt overdoen :)
Maar idd @nonklist gaat deze track als die af is door zijn Api mixert halen.
En zelf blijf ik die methode ook doen met mijn Soundcraft K1. Alhoewel ik maar gare Motu Dac's heb ( 2 ultralites )
Ik ga wel wat dingen in de kast zetten maar geen analoog. Het gaat dan vooral om romplers, piano modules en wat fx.
Dus dingen die de kast in gaan hebben alleen maar als doel om de essentie te behouden.

Zit nu wel op een Arp 2600 en Synthi te azen :)
 
@nonklist geef me nog ff. van het weekend probeer ik tekst te schrijven en vocals op te nemen en de boel 'AF' te maken.
 
@nonklist geef me nog ff. van het weekend probeer ik tekst te schrijven en vocals op te nemen en de boel 'AF' te maken.
No worries. Ik moet de laatste kabels van mijn studio toch nog aansluiten. Zeg ik al maanden. Maar deze week gaat het ECHT gebeuren..
 
Ja, ik ben 90% tevreden over Reason. Met name om muziek te maken. Maar voor live werk, is het niet bedacht.
Dus vandaar de interesse in Ableton.

Ja zeker. Zo vatte ik het ook op.
Maar omdat je de overstap gemaakt hebt, triggerde het me (als Reason gebruiker die Ableton overweegt).
Maar ik dwaal toch nog verder af :)
Sorry @flyweight ...
Als je een keer een stoomcursus Ableton wilt, let me know!
 
Back
Top