Cubase 12 is er......

hoppa weer 169 euro, alsof je een huis heb gekocht en nog steeds huur moet betalen omdat de bouwvakkers ongevraagd je badkamertje komen verbouwen

Een serieuze professionele programmeur heb je nu eenmaal niet voor het loontje van een pizzabezorger. Die mensen moeten ook leven. Waarom verwacht men toch altijd dat software super goedkoop moet zijn, liefst gratis. Omdat je geen fysiek product hebt. Dat is inherent aan software. Een synthesizer kost toch ook een hoop duiten? Dat is niet alleen materiaal hoor, daar zitten de ontwikkelingskosten ook in versleuteld. Dus ik begrijp al die ophef over de prijs van een update of van software gewoon niet.

Vroeger was Cubase trouwens veel duurder, en toen had je ook niet zo'n klaagzang. Toen begrepen mensen nog dat het (door-)ontwikkelen van een serieus product nu eenmaal geld kost, en die mensen ook moeten leven. En als je het geld niet hebt, ga dan met je goedkope/gratis software bezig. Iedereen blij.
 
Even over de elicenes enz

Heb de mail van steinberg indertijd schuin gelezen
Ik heb altijd gekozen vr met dongle te werken.
Mijn daw pc’s hadden geen internet(bewust)

Is die C12 versie enkel met licentie via internet of kan die ook met dongle werken?
Dat is mij ( van wat ik nu schuin gelezen heb:D) niet duidelijk

Noem mij kortzichtig of conservatief maar ik heb het zo niet vr die situaties nl, dat je nog iets anders nodig hebt ( in dit geval internet) om je ander reeds gekochte product te kunnen gebruiken.

Ik dacht wel iets gelezen te hebben van dat je u licentie vr drie maanden kan downloaden ofzoiets maar toch…

Kortom dat is me allemaal nog niet duidelijk, ik hoop gewoon( desnoods enkel met c11) dat ik nog een mooie lange tijd kan verder doen met mijn systeem
Dat werkt,is mega stabiel, alles is mooi geconfigureerd, en heb dat vele malen liever dan wat paar nieuwe snuifjes.

Trouwens heb toch nog veel te leren in cubase.
 
Even over de elicenes enz

Heb de mail van steinberg indertijd schuin gelezen
Ik heb altijd gekozen vr met dongle te werken.
Mijn daw pc’s hadden geen internet(bewust)

Is die C12 versie enkel met licentie via internet of kan die ook met dongle werken?
Dat is mij ( van wat ik nu schuin gelezen heb:D) niet duidelijk

Noem mij kortzichtig of conservatief maar ik heb het zo niet vr die situaties nl, dat je nog iets anders nodig hebt ( in dit geval internet) om je ander reeds gekochte product te kunnen gebruiken.

Ik dacht wel iets gelezen te hebben van dat je u licentie vr drie maanden kan downloaden ofzoiets maar toch…

Kortom dat is me allemaal nog niet duidelijk, ik hoop gewoon( desnoods enkel met c11) dat ik nog een mooie lange tijd kan verder doen met mijn systeem
Dat werkt,is mega stabiel, alles is mooi geconfigureerd, en heb dat vele malen liever dan wat paar nieuwe snuifjes.

Trouwens heb toch nog veel te leren in cubase.

ik dacht dat ze wel bezig waren met offline activation, maar hoe dat werkt heb ik niet goed gelezen.

C12 werkt zonder dongle, kan niet eens op de dongle worden gezet, het is de bedoeling; een totaal nieuw licentie-systeem.

C11, onder windows, kan je nog minimaal 10 jaar draaien, of langer zonder internet (of zelfs met..). en als de dongle het houdt (en wellicht zullen ze ook werken... nou ja, wat ze precies van plan zijn..).

C11 werkt voor mij ook nog fijn, al besloten, zal zeker 12 of 12.5 (komt ie, en komt ie dan in november, als normaal? en wanneer je een update koopt, geldt dan weer wanneer ge-aktiveerd; de huidige versie, zodat een kode later kunt gebruiken voor een latere versie..), kopen in een sale.
 
De Elicencer server werkt op dit moment terug erg goed,
De voorbije dagen was ie gewoon overbelast en dus heel traag of kon ie geen verbinding maken, maar 't werkt dus nog

Vengeance gaat al z'n plugins elicencer free maken,, maar ze hebben nog wel wat werk eraan, en k weet nog niet vanaf welke osx ??
 
En geschreven in Delphi. :okdan: Maar dat zal de meeste mensen niet echt interesseren. :D
Ja best wel en geloofde dit eerst niet. Ik wilde vroegah een sequencer schrijven in Delphi. Maar kwam niet ver. Nu is het Delphi van toen een stuk beperkter als dat van nu lijkt het, met alle platformen die het ondersteund.

Ik weet nog dat ze Kylix wilden lanceren (Delphi voor Linux) maar dat kwam niet van de grond. Maar het is ook alang niet meer van Borland/Inprise. Toch weer eens een keertje van dichtbij gaan bekijken.
 
Toch weer eens een keertje van dichtbij gaan bekijken.

Voor hobbywerk wil ik 'ns goed kijken naar Free Pascal, heb een ideetje wat iets lijkt op granular synthese maar dan anders, en ik heb @vink beloofd om daar 'ns iets voor te schrijven als demo. Is wel beetje een meerjarenplan... ;)
 
Echt super blij dat ik Cubase 12 heb aangeschaft. Maar ik kwam dan ook van versie 5...
Het was even wennen, maar dan heb je ook wat.
Die MIDI remote integration is geweldig. En alle andere dingen ook. :D
Ben er echt helemaal happy mee.
Ook met dingen als Padshop 2. En die piano, Verve. Zeer mooi.
Ook de analyzer van Steinberg, Supervision, is top.
 
Inmiddels is Halion Sonic 7 een maandje uit.
Deze kun je via de Download Assistant installeren en vervangt Halion Sonic SE 3 die standaard bij Cubase zat.

Er zijn een paar aardige freebies voor te krijgen: Colors Free, Lo-fi Piano en Novel Piano.

Let op dat je Colors Free en Lo-fi Piano via de website van Steinberg downloadt en dan verder gaat met het installatie proces.
Als je deze freebies (zonder eerst naar de website te gaan) rechtstreeks via de Download Assistant installeert, werkt de (gratis) licentie niet.
I found out the hard way....
 
Zou kunnen, maar dan lopen ze wel geld mis. Normaal hebben ze het ene jaar een nieuwe versie en het andere de halve update (.5). Het is nu een jaar geleden dat ze 12 hebben uitgebracht. Ach ja, wie weet en is uiteindelijk ook niet heel belangrijk.
 
Zou kunnen, maar dan lopen ze wel geld mis. Normaal hebben ze het ene jaar een nieuwe versie en het andere de halve update (.5). Het is nu een jaar geleden dat ze 12 hebben uitgebracht. Ach ja, wie weet en is uiteindelijk ook niet heel belangrijk.
Klopt, ik heb begrepen dat ze zijn afgestapt met ,5. Ik denk dat ze met de twee a drie jaar met een nieuwe versie komen
 
In het verleden was het altijd een update van een heel nummer. Toen kwamen ze eerst met een onbetaalde .5 update. Dat was bij 6. Versie 6.5 was dus een gratis update van 6. Vanaf 7 zijn ze met betaalde updates gekomen voor 7.5 Die kostte dan €50/60. De 'grote' update van 7.5 naar 8 was dan €99. In plaats van een update in 1x van € 159. Qua geld maakte het eigenlijk niet uit. Ze hebben zich een paar keer de vingers gebrand met dat de licensing server plat ging bij een nieuwe release, waardoor je licentie blokkeerde, maar de nieuwe ook niet doorliep. Waardoor je dus geen geldige licentie had en dan een dag of 2 niet kon werken. Toen zijn ze gestart met licensing zonder de USB eLicenser dongle. Misschien om die reden zijn ze vorig jaar van versie 11 in één stap overgegaan naar 12 ipv een .5 update. Maar we zullen het binnenkort zien denk ik, want er is inderdaad weer een jaar verstreken. En dan komt er normaliter een (betaalde) update.
 
Cubase 12.0.60 is uit!

 
Back
Top