Ik heb al heel wat met de mijne gedaan.
Helaas hier niet toegelaten.
Tis een track met modular voor soundscape, beetje ody, soms een ody dreun maar vooral Jupiter 4 unison bass power waar de bro one zo een riddeltje op doet voor extra theatraliteit.
En de riff later die ik van plan was met een casio of braids iets FM achtig.
Heeft die ook gestolen.
En er is een ander bass partij waar de pro one de bass doet.
Normaal ging ik enkel kijken of die werkt ma na het uitpakken was die op een of andere manier van tafel op een stenen vloer gekletst.
Dus moet wel alles intens testen, ziet er nog even nieuw uit, en werkt.
Dus de boukwaliteit is niet super slecht denk ik, ik heb veel dure vintage waar de kans groot is dat er iets niet meer ok is na zo een accident.
Er zijn wel wat issue's of dingen die ik jammer vind.
Bass Boost, zoals de Karp of Atlantis had wel leuk geweest.
Meer detuning voor oscillator 2
De Pulse With gaat bij mij van 0 naar 10 een beetje op een rare manier.
Cool mixable of eerder stackble waveforms voor de LFO.
Voor de oscillators ook maar saw en square wordt niet dikker
Op de Axxe of CS-10 zijn saw en square mixbaar en beide op 10 is wel dik als 2 apparte osillators.
De triangle maakt de sound dan wel dikker. voor 1 oscillator.
De sync is alles behalve spannend. Ik heb er toch nog niks mee kunnen doen.
Ik gebruik sync niet veel, helft van mijn 2 oscillator mono's heeft dat niet eens.
De gene die het wel hebben, vind ik in sync minder boeiend dan als het aanstaat.
Op de Nyx 50/50, detuning sounds op Erebus V1 of Nyx V1 zijn ook wat lastiger want er zijn geen streepjes naast de knoppen faders dus moet het puur op gehoor doen.
De tuning van die oude erebus loopt al scheef per octaaf dus die moet de hele tijd retuned worden.
Op Grandmother vind ik sinc vet als je er een FM waveform uit braids bij gooit en de oscillators wat moduleerd, krijg je een prima blend en vrij unieke sound, met Roland filter,
ook creamy en organisch ma meer uitgesproken in details etc ... dan de Moog filter de met zijn ultra creamy dik ook wel zou werken om makkelijker van waveforms
die droog helemaal nie goed blenden. De sync van de system 500 zelf geen idee, heb nog maar pas de VCA kunnen vinden voor 200 euro en zonder gebruikssporen.
( veel te gierig om die nieuw te kopen, elke module kost zoveel als tweee Bro Ones bij Thomann op black friday )
Dus met de vca van grany had ik maar een halve system 500 tot nu toe.
PWM is altijd toffer als Pulse en With apart te regelen zijn, geeft zoveel meer mogelijkheden.
Maar is geen drama.
Mss moet ik nog wat meer prutsen met de pwm's ma bij mij lijken ze in plaats van 0 naar 10 te gaan.
Meer alsof er een aantal weak spots en sweat spots tussen 0 en 10 zitten.
Of heeft die klap toch iets stuk gemaakt.
Heb enkel de Prophet 5 rev 3 kort gehad.
Ma geen idee wat ik daar precies op gedaan heb, enkel dat ik sounds zoals de terminator soundtrack.
en nog dikkere basses. Ben wel 100 percent zeker dat die wat lusher en minder fizz in de highs ook.
Ma da's bij de rev 4 ook zo, die is ook wat minder lush, minder muzikaal.
Ik vind hem alleszins beter klinken dan de meeste DSI stuff. Prophet 6, Rev 4 en OB-6 zijn van de weinige dsi synths die mij interesseren.
Ma de Uli doet het super in parts met met enkel Jupiter 4 en das niet de makkelijkste taak, op de riff doet de Jupiter 4 ook de bass, maar daar drumt het wel en zitten nog vst's tussen.
Zien verder wel. Ken de synth nog niet echt, moet eens een youtube video kijken met bro 1 tricks.
Ma sounds die ik wil lukken al.
Ik denk dat de mijne in sync loopt, op de riff part melodie loopt die mee met vst's en het is mij niet opgevallen,
ma de attack en glide staan niet op superstrak dusja.
Bij de Jupiter wel ma die heb ik ingespeeld, maar visueel zit ik wel op de maat, daar.
Heb er nog niet op gelet.
Wat wel opvalt is dat ie hier in Logic maar zelden in een midi loop terecht komt.
En zet jem op sequencer is die weer ontloopt.
Terwijl mijn pro solo's na elke play in een midi loop vast zitten.
Iets super irritant aan Logic. Geen idee waar het probleem bij mij ligt.
Kben alleszinds niet de enige met dat probleem.
En over hel algemeen valt het nog mee.
Ma bij die Pro Solo's is sequencen op MS-20 vintage, Yamaha CS 10 en 30 is tot nu toe.
Ik gebruik die wel nog veel, CS-10 en MS-20 toch, maar moet wel nog ouderwets op toetsen duwen.
Ipv het veel coolere moderner piano met blokje zet en mailen naar synth voor sneller dan mezelf speel toestanden.
Ik heb nog maar een keer echt sneller dan mezelf gespeeld in echt toetsenwerk, tijdens mijn Eastside Ambient Techno Vlaamse Beat rap poeziƫ en het was impro, ik had voor de recording 1 keer iets gelijkaars gespeelt. Ik kan helemaal nie zo wild vangelissen. Verder wat erebusgebass en mijn vriedin die vooral poesje zegt in diverse vormen van dictie/delevery Man die Vive La Fete masterd vond het zelf vet, alleen kut dat ik suck in mixen. Wou dat ik altijd zo kon impro spelen, waarschijnlijk had mega goesting om te pingelen op de logic drummer, had een idee dat ik niet echt wist en verstand op 0 gezet.
Als ik modular jam, en ff geen ideeen meer heb dus ga stoppen, zet ik ook mijn hersens uit en zijn de laatste 5 min ook plots boeiend.
Nuja terug on topic.
ik denk Uli Pro 1 en ik wel goede vrienden gaan worden
Klets on ground Pro One hier, weet niet of de dingen die ik raar vin standaard zijn, of klets on ground PW weirdish maakt en saw + square nie supervet stacked ...