Pro One demo's. tracks en herrie, tips, sounds

Ik heb al veel te lang niets met mijn Pro One gedaan....schandalig eigenlijk. Moet nog steeds nieuwe bushings in het keyboard zetten en daar is het nog niet van gekomen.

Wat ik wel weet is dat in ieder geval bij mijn exemplaar de ruis juist keihard doorkomt. Als ik de regelaar maar een klein beetje opendraai dan hangen de gordijnen al te wapperen :D Geen idee of alle Pro One's dat hebben of dat het puur aan mijn exemplaar ligt.
Dat hebben ze dan bij de bro one gefixt! Grappig, bij de behringer ms101 heeft de noise slider hetzelfde als bij jouw Pro One. Op 1 (vd 10) is het al 4x te hard :D
 
Ben zo blij met gligli op de p600: hierdoor kan je de frequentie pot op octaaf zetten. Herinner me nu weer hoe vervelend het is om telkens je synth the moeten tunen met een andere. Is dit mijn gemis aan absoluut gehoor of hebben jullie hier ook last van?
ik heb absolute gehur. Zet er gewoon een tuner achter voor absoluut de juiste noot :)

Maar goed de pro one heeft toch een octaaf switch? lijkt me fijner als die in stappen van halve noten tuned.
 
ik heb absolute gehur. Zet er gewoon een tuner achter voor absoluut de juiste noot :)
Ja doe ik ook hoor, meestal met gitaatuner op mijn telefoon, alleen blijft toch wat onhandig. Moet misschien eens een volledige tuner gebruiken.
Maar goed de pro one heeft toch een octaaf switch? lijkt me fijner als die in stappen van halve noten tuned.
Ja dat is zeker een verbetering tov de p600. Die heeft geen octaaf knoppen, (origineel) alleen 2 vrije frequentie pots. Nu met gligli te kiezen tussen vrij, semitoon of octaaf.

Als oscillator B in semitones was en de ander vrij, zou het ideaal zijn.
 
Lekker recalcitrant muzakje hoor :dubbel:
sorry ik bedoel dus de envelopes. wat je vooral merkt met het filter env. in de kleine hoekjes.
Denk dat dit stepping van de digitale envelopes is.

Kan je eens opnemen wat je bedoelt? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de kleine hoekjes. Stepping valt toch wel mee? Is mij in dat ene uurtje nog niet opgevallen iig.
Wel dat de pot scanning wat vertraging heeft, er zit een kleine fractie tijd tussen pot draaien en het resultaat horen.
 
Wel ruis via USB. Gek genoeg de TD-3 niet. Heb alles maar gewoon via MIDI kabels gedaan toen was het weg. Latency nog niets van gemerkt maar ik gebruik hem in mijn huidige track meer voor FX stuff geen strakke baseliners oid.
 
Ik heb al heel wat met de mijne gedaan.
Helaas hier niet toegelaten.
Tis een track met modular voor soundscape, beetje ody, soms een ody dreun maar vooral Jupiter 4 unison bass power waar de bro one zo een riddeltje op doet voor extra theatraliteit.

En de riff later die ik van plan was met een casio of braids iets FM achtig.
Heeft die ook gestolen.

En er is een ander bass partij waar de pro one de bass doet.
Normaal ging ik enkel kijken of die werkt ma na het uitpakken was die op een of andere manier van tafel op een stenen vloer gekletst.
Dus moet wel alles intens testen, ziet er nog even nieuw uit, en werkt.
Dus de boukwaliteit is niet super slecht denk ik, ik heb veel dure vintage waar de kans groot is dat er iets niet meer ok is na zo een accident.

Er zijn wel wat issue's of dingen die ik jammer vind.
Bass Boost, zoals de Karp of Atlantis had wel leuk geweest.
Meer detuning voor oscillator 2

De Pulse With gaat bij mij van 0 naar 10 een beetje op een rare manier.

Cool mixable of eerder stackble waveforms voor de LFO.
Voor de oscillators ook maar saw en square wordt niet dikker
Op de Axxe of CS-10 zijn saw en square mixbaar en beide op 10 is wel dik als 2 apparte osillators.
De triangle maakt de sound dan wel dikker. voor 1 oscillator.
De sync is alles behalve spannend. Ik heb er toch nog niks mee kunnen doen.
Ik gebruik sync niet veel, helft van mijn 2 oscillator mono's heeft dat niet eens.
De gene die het wel hebben, vind ik in sync minder boeiend dan als het aanstaat.
Op de Nyx 50/50, detuning sounds op Erebus V1 of Nyx V1 zijn ook wat lastiger want er zijn geen streepjes naast de knoppen faders dus moet het puur op gehoor doen.
De tuning van die oude erebus loopt al scheef per octaaf dus die moet de hele tijd retuned worden.
Op Grandmother vind ik sinc vet als je er een FM waveform uit braids bij gooit en de oscillators wat moduleerd, krijg je een prima blend en vrij unieke sound, met Roland filter,
ook creamy en organisch ma meer uitgesproken in details etc ... dan de Moog filter de met zijn ultra creamy dik ook wel zou werken om makkelijker van waveforms
die droog helemaal nie goed blenden. De sync van de system 500 zelf geen idee, heb nog maar pas de VCA kunnen vinden voor 200 euro en zonder gebruikssporen.
( veel te gierig om die nieuw te kopen, elke module kost zoveel als tweee Bro Ones bij Thomann op black friday )
Dus met de vca van grany had ik maar een halve system 500 tot nu toe.

PWM is altijd toffer als Pulse en With apart te regelen zijn, geeft zoveel meer mogelijkheden.
Maar is geen drama.

Mss moet ik nog wat meer prutsen met de pwm's ma bij mij lijken ze in plaats van 0 naar 10 te gaan.
Meer alsof er een aantal weak spots en sweat spots tussen 0 en 10 zitten.
Of heeft die klap toch iets stuk gemaakt.

Heb enkel de Prophet 5 rev 3 kort gehad.
Ma geen idee wat ik daar precies op gedaan heb, enkel dat ik sounds zoals de terminator soundtrack.
en nog dikkere basses. Ben wel 100 percent zeker dat die wat lusher en minder fizz in de highs ook.
Ma da's bij de rev 4 ook zo, die is ook wat minder lush, minder muzikaal.
Ik vind hem alleszins beter klinken dan de meeste DSI stuff. Prophet 6, Rev 4 en OB-6 zijn van de weinige dsi synths die mij interesseren.
Ma de Uli doet het super in parts met met enkel Jupiter 4 en das niet de makkelijkste taak, op de riff doet de Jupiter 4 ook de bass, maar daar drumt het wel en zitten nog vst's tussen.
Zien verder wel. Ken de synth nog niet echt, moet eens een youtube video kijken met bro 1 tricks.
Ma sounds die ik wil lukken al.

Ik denk dat de mijne in sync loopt, op de riff part melodie loopt die mee met vst's en het is mij niet opgevallen,
ma de attack en glide staan niet op superstrak dusja.
Bij de Jupiter wel ma die heb ik ingespeeld, maar visueel zit ik wel op de maat, daar.
Heb er nog niet op gelet.

Wat wel opvalt is dat ie hier in Logic maar zelden in een midi loop terecht komt.
En zet jem op sequencer is die weer ontloopt.

Terwijl mijn pro solo's na elke play in een midi loop vast zitten.
Iets super irritant aan Logic. Geen idee waar het probleem bij mij ligt.
Kben alleszinds niet de enige met dat probleem.
En over hel algemeen valt het nog mee.
Ma bij die Pro Solo's is sequencen op MS-20 vintage, Yamaha CS 10 en 30 is tot nu toe.
Ik gebruik die wel nog veel, CS-10 en MS-20 toch, maar moet wel nog ouderwets op toetsen duwen.
Ipv het veel coolere moderner piano met blokje zet en mailen naar synth voor sneller dan mezelf speel toestanden.
Ik heb nog maar een keer echt sneller dan mezelf gespeeld in echt toetsenwerk, tijdens mijn Eastside Ambient Techno Vlaamse Beat rap poeziƫ en het was impro, ik had voor de recording 1 keer iets gelijkaars gespeelt. Ik kan helemaal nie zo wild vangelissen. Verder wat erebusgebass en mijn vriedin die vooral poesje zegt in diverse vormen van dictie/delevery Man die Vive La Fete masterd vond het zelf vet, alleen kut dat ik suck in mixen. Wou dat ik altijd zo kon impro spelen, waarschijnlijk had mega goesting om te pingelen op de logic drummer, had een idee dat ik niet echt wist en verstand op 0 gezet.
Als ik modular jam, en ff geen ideeen meer heb dus ga stoppen, zet ik ook mijn hersens uit en zijn de laatste 5 min ook plots boeiend.

Nuja terug on topic.
ik denk Uli Pro 1 en ik wel goede vrienden gaan worden
Klets on ground Pro One hier, weet niet of de dingen die ik raar vin standaard zijn, of klets on ground PW weirdish maakt en saw + square nie supervet stacked ...
 
Wat een fijne delay en reverb zit er op dat ding zeg. Zo is -ie helemaal af. En dat voor 250 euro.

Ow wacht, da is toegevoegd! Zinloze demo dan.
:D ho ho, geen johova's of andere azijnpissers toegestaan in dit draadje 8o)

Ik vond het geen slechte demo. Er zijn maar weinig video's die synths kaal laten klinken.

Voor die 199 eu ben ik zeer tevreden en zelfs onder de indruk. Patchpoints zijn een leuke toevoeging bovenop de og
 
Back
Top