• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2021 is begonnen.
    En dat mag je hier doen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Pro One demo's. tracks en herrie, tips, sounds

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik heb al veel te lang niets met mijn Pro One gedaan....schandalig eigenlijk. Moet nog steeds nieuwe bushings in het keyboard zetten en daar is het nog niet van gekomen.

Wat ik wel weet is dat in ieder geval bij mijn exemplaar de ruis juist keihard doorkomt. Als ik de regelaar maar een klein beetje opendraai dan hangen de gordijnen al te wapperen :D Geen idee of alle Pro One's dat hebben of dat het puur aan mijn exemplaar ligt.
Dat hebben ze dan bij de bro one gefixt! Grappig, bij de behringer ms101 heeft de noise slider hetzelfde als bij jouw Pro One. Op 1 (vd 10) is het al 4x te hard :D

Ben zo blij met gligli op de p600: hierdoor kan je de frequentie pot op octaaf zetten. Herinner me nu weer hoe vervelend het is om telkens je synth the moeten tunen met een andere. Is dit mijn gemis aan absoluut gehoor of hebben jullie hier ook last van?
ik heb absolute gehur. Zet er gewoon een tuner achter voor absoluut de juiste noot :)

Maar goed de pro one heeft toch een octaaf switch? lijkt me fijner als die in stappen van halve noten tuned.

MonoTron

Initiating Sequence..
ik heb absolute gehur. Zet er gewoon een tuner achter voor absoluut de juiste noot :)
Ja doe ik ook hoor, meestal met gitaatuner op mijn telefoon, alleen blijft toch wat onhandig. Moet misschien eens een volledige tuner gebruiken.
Maar goed de pro one heeft toch een octaaf switch? lijkt me fijner als die in stappen van halve noten tuned.
Ja dat is zeker een verbetering tov de p600. Die heeft geen octaaf knoppen, (origineel) alleen 2 vrije frequentie pots. Nu met gligli te kiezen tussen vrij, semitoon of octaaf.

Als oscillator B in semitones was en de ander vrij, zou het ideaal zijn.

MonoTron

Initiating Sequence..
Lekker recalcitrant muzakje hoor :dubbel:
sorry ik bedoel dus de envelopes. wat je vooral merkt met het filter env. in de kleine hoekjes.
Denk dat dit stepping van de digitale envelopes is.

Kan je eens opnemen wat je bedoelt? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de kleine hoekjes. Stepping valt toch wel mee? Is mij in dat ene uurtje nog niet opgevallen iig.
Wel dat de pot scanning wat vertraging heeft, er zit een kleine fractie tijd tussen pot draaien en het resultaat horen.