uw elektronische invloeden.

Klaus Schulze, Tangerine Dream, Roger Powell, Eno, Ash Ra Tempel, Miles Davis ( vooral Bitches Brew ) Pink Floyd ( vooral Umma Gumma ). Björk, Kate Bush ( vooral The Dreaming ), Peter Gabriel ( z'n 1e 4 )...en natuurlijk Todd Rundgren
 
+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒ ̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ Æ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒ ̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ Æ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿

░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒ ̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ Æ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒ ̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ Æ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒ ̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ Æ +͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿+͕͙̦͚̰̖̹̙̎ͣ̿̒͐+̣̞̬̝̂̑+̻̳̰̏͆̏͑͑̔+̙̳̝͙͕̣̐̓̐̎̔̾̎̾+̠͛+̫̲̰̲̗̝̰̩̣́̋̀+̞̳̖̜́ͮͬ̅͑ͤͯ+̱̮̹̫̥̤̓̈̉ͣ͑̿ͣ̌+̭̖̞̺̙̟̖͉ͤͤ+͇̞̝̤̖̬̣̈́̅ͫ+͔͖̜̼̭̼̲͐̂+͖͕̖͒+̫̳̬͖͕̭͕̽ͫ+͇͙̯͎͍̒+͙͚̲͈̙̤͍ͪ̐+̤̻̜̩͈̪̞̾̉̆̀́̅ͅ+͇͕̱ͤͫ̅ ͈͎̻͖̱̯̫̻̼͖͉̺̗͎̯̥͙̻̟̻͉̬̣̜̜̙͖̳̠͚̣͔̝͖̣̣͈̦͚͎̭̠͍͍̣͎̦͉͚͍̜͉̞̺̥̗̭͓̖̜̬ͥ͋ͩ̿̊̒͂ͨ͛̄ͥͯ͌̌̒̐ͩ͐́͋͋͂̀͗ͦͭ̉͛̓̍̎͋̅̒̈ͨ̒ͬ̎̈̽̈̅̀̔ͮ̏́̄̚̚ ░̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿̿

glitch in the matrix?
 
Oei, het begon denk ik met dat ik op m'n zestiende een joint rookte en ondersteboven was van In Sides van Orbital. Daarna Homework van Daft Punk, Boards of Canada, Autechre, Aphex Twin, veel artiesten van het Warp label met bijbehorende videoclips...ook het planet Mu label, op een label avond in de Melkweg was ik ondersteboven van Vex'd...rolde wat in de dubstep in die tijd. Later techno ontdekt op lowlands, Ellen Alien, vervolgens in detroit techno en techno uit duitsland gedoken. Minimal techno, micro house e.d. was hip, feestjes in Amsterdam, zaten ook goede dingen tussen (ook wel inspiratieloze meuk.) Drum and bass avonden op Dour festival in België. Later via via bij west coast sound of holland beland, bunker/clone records e.d. Op het fusion festival in duitsland liep ik dan weer tegen electronische muziek uit zuid amerika aan, digital cumbia en wat niet, en luisterde een tijd naar dingen van ZZK records. Ook wel liefhebber van dub soundsystems als ik eens de kans krijg.

Nu luister ik zoveel diverse genres en mixen op youtube, dat ik mijn zicht op waar ik nu precies naar luister een beetje aan het verliezen ben ;)
 
Laatste tijd word ik wel gecharmeerd door Hania Rani.
De vooral minimalistische piano stukjes a la `Philip Glass.Ze speelt daarin soms muzikale frases waar je kippenvel van krijgt.Vooaal dit stukje 'Glass' is echt prachtig.
 
Erg vet Hania Rani. maar dat is geen electronische muziek. meer neo classical met af en toe een synth.
 
Erg vet Hania Rani. maar dat is geen electronische muziek. meer neo classical met af en toe een synth.
JA,akkoord(deels)maar dit kan wel sommige stukken in mijn elektronische muziek beïnvloeden
 
In the 70'

Clockwork Orange
Popcorn
Apocalypse des animaux
War of the worlds
Oxygene
Equinox

en later nog honderden meer..
 
Waarom zou je ter inspiratie elektronische muziek moeten hebben?
De TS vroeg om "Wat zijn je grootste muzikale invloeden in de elektronische muziek?". Dus op zich is het dan logisch dat mensen zich daar tot beperken in de reactie.
 
Toen ik begon voornamelijk DJ Muggs, RZA, Havoc, El-P en Beatnuts. Door de jaren heen wel wat andere electronische invloeden bijgekomen (o.a. Alchemist, Portishead, Roc Marciano, Ka, Madlib, Supreme NTM, Psycho Realm) maar als k min of meer zou moeten uitleggen waartoe m'n sound te herleiden is het die eerste vijf.
 
Liam Howlett.. die vond (vind) ik echt geniaal - daar keek ik echt tegenop.. Tracks als 'Android', 'Charly', het album 'Experience'. Die dikke breakbeats, coole vocals samples uit rap platen. Die totale vrijheid van alles kunnen samplen.. ieder vet geluidje of stukje beat. Dat wilde ik ook!

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top