Hulp nodig - Frustratie slaat toe - Minilogue met Ableton

Grachtensurfer

Nieuwkomer
Lid sinds
30 november 2021
Berichten
6
Locatie
Gelderland
Beste mensen,

Heb de fantastische Korg Minlogue XD binnen. Werk prima met headphones maar zodra ik de Synth aansluit aan de computer met USB, komt er niets uit de boxen ..... Heel erg frustrerend. Ook geprobeerd om in Ableton te krijgen maar ook via die weg komt niets uit de boxen. Wie kan mij helpen? Wat doe ik fout??

Ik heb als gear:
- 2 KRK 5 Monitors (aangesloten aan de Devine)
- Devine 2i2o audio interface (aangesloten via USB aan computer)
- Minilogue XD (aangesloten via USB aan computer)
- PC
- Ableton 11

1638390871044.png

In Ableton heb ik maar beperkte keuze om de synth toe te voegen.

Zie instellingen
Instellingen.JPG

Met deze keuzemogelijkheden
mogelikheden om te kiezen.JPG

Als ik een toets druk dan zie ik dat het signaal wel herkent wordt maar hoor niks en zie ook niks in het spoor..

overzicht.JPG

Heeft iemand dit eerder gehad? Wat doe ik verkeerd? Heb op de Synth ook USB in de Controls gezet.
Thanks alvast... Ben inmiddels 4 uur verder en YouTube heeft geen resultaat opgeleverd.

Groet,
Bas
 
je hebt m als midi controller aangesloten, dat is het midi menu. en via usb, lijkt me louter midi.... in dit geval, de meeste gevallen, met hardware synths.

ik weet niets over hybride setups, maar je moet zeker de line-uitgang hebben van je minilogue, en die aansluiten op je devine, en dan deze ingang kiezen. lijkt me een mono uitgang te hebben de minilogue, anders pak je stereo.

dan komt de setup, voor de latency. en daar kan je niet mee helpen.

anderen zeker, hier zijn meer mensen met een hybride setup en ableton.

EDIT: het signaal dat je ziet, is het midi signaal...
 
je hebt m als midi controller aangesloten, dat is het midi menu. en via usb, lijkt me louter midi.... in dit geval, de meeste gevallen, met hardware synths.

ik weet niets over hybride setups, maar je moet zeker de line-uitgang hebben van je minilogue, en die aansluiten op je devine, en dan deze ingang kiezen. lijkt me een mono uitgang te hebben de minilogue, anders pak je stereo.

dan komt de setup, voor de latency. en daar kan je niet mee helpen.

anderen zeker, hier zijn meer mensen met een hybride setup en ableton.

EDIT: het signaal dat je ziet, is het midi signaal...

Thanks voor je hulp. Heb nu inderdaad Jacks van MIDI out naar de in van de audio interface gestopt en dat werkt. Nu nog even kijken hoe ik hem goed in Ableton krijg maar dat is een hoofdstuk voor morgen 😉

Nu kan ik iig voor nu met een voldaan gevoel naar bed
 
dat was m dus. Thanks. Morgen weer verder. Nog advies hoe ik het beste een Launchpad kan toevoegen? Die aan de Mini?

Fijne avond nog
gewoon ff googlen?

 
Nog advies hoe ik het beste een Launchpad kan toevoegen? Die aan de Mini?
Je moet de Minilogue en de launchpad als twee apparaten zien die beide binnen Ableton functioneren, als je zorgt dat de setup zoals aangegeven in de link van @flyweight in Ableton goed staat dan loopt alles vanzelf.
Kijk zoals al eerder aangegeven naar tutorials voor Ableton en tutorials over de launchpad en dan kom je er vanzelf achter hoe je de Launchpad goed kan gebruiken;

 
Back
Top