Vic's Accountabillity draad 2021 en verder

Vic speel je nog weleens op je Prologue? En hoe gaat het met mijn MS20 ?
Kun jij met 10 vingers en met de voeten bas spelen?
De Prologue wordt bijna dagelijks gebruikt, hij is ook nog redelijk nieuw, heb hem nog maar een jaartje.
Je oude ms20 staat onder mn minimoog, dat zijn mijn lead scheurbakken.
Ik blijf je eeuwig dankbaar.

Ja, ik speel met 10 vingers en bas met de voeten. Ben een piano speler, geen organist, dus het voetenwerk is beperkt maar we leren steeds bij door dagelijks te doen.
Ik ben inmiddels wel heel erg aan het gassen op een Prophet 5/10 maar houd het bij vieze plaatjes kijken.
Geduld is een mooie zaak, mooie bak. Zou een gelegenheids koopje ook niet laten staan.
 
GAS is een zeer positief iets.

Zonder GAS zou de verkoop van spullen in elkaar storten en er geen synths meer gemaakt worden.
Het synthforum zou ook niet bestaan.

Lang leve GAS.
 
Cool, dik respect voor met 10 vinger en pedaal kunnen spelen.
Ben zelf gitarist maar voor het componeren en opnemen speel ik wel keys.
Kom niet verder dan 8 vingers, en een expressie en/of sustain pedaal :-)
Vind keys ook echt vet en stop er veel tijd in.

Deze meid kan ook aardig spelen met 11 vingers en een baspedaal :)

 
Geld speelt geen rol. Ik kom uit de armoede en weet er alles van.
Het gaat om realistische dromen / doelstellingen te zetten en ze dan waar te maken.

Ooit had ik een droom om een Hoghner reed orgeltje te bezitten, lastig met een buget van ongeveer 4euro maar het is me gelukt. (1979). Een synth of piano was toen niet realistisch.

Ik kijk er nog zo naar, het doel is een Novation Summit, er zit nu €1120 in mn potje, het gaat wel lukken, die droom wordt gerealiseerd.
Of een anderhalf jaar extra sparen voor een obx8 kan ook. Samen kan ook maar duurt langer.

Zijn we morgen weer straatarm dan doe we het wel met een stoffig gratis orgel.
 
Ja daar is ook niets mis mee.
Iedereen heeft zijn eigen motivatie en beleving.

Ik zoek meer naar een balans van tijd die ik heb en wat mijn muziek nodig heeft.
Mijn spel gaat uiteindelijk om nummers te creeeeren en authentieke werken te maken kwa klank en compositie.
Ik word ook echt niet zo opewonden van synths en apparatuur.
Wel van het maken of horen van mooie patches.

Zou ik te veel synths hebben dan kan ik niet diep in die apparaten raken.
En juist dat vind ik belangrijk.
Beter een koffer met een goede uitgebalanceerde set tools die ik goed ken dan een overvloed aan tools die ik nog moet leren.
Ik heb simpel weg de tijd niet om 200 synths te leren kennen.
En er moet ook gezongen, gedrumt en geschreven, geleerd en gespeelt en opgenomen worden.
Dus eigenlijk sla ik mezelf bij iedere aankoop weer in mijn gezicht :)
 
Het gaat goed dit jaar

Er zijn 2 stuks nieuwe hardware in huis, Juno60 en Prophet600.

Nu mag er nog 1 iets bijkomen dit jaar op voorwaarde dat er ook iets de deur uitgaat.

Dus full GAS stop plug erin...eerst iets verkopen.

Het gaat echt goed 8D
 
ooooh oooh wat erg zeg dat geGAS.

Oooh wacht er staat iemand aand de deur met een pakket vol met eurorack kits :-)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Gaat prima hier met de GAS. Ben lekker op weg met de Soma collectie, heb wat Aira's ingeslagen, paar mooie pedalen en een nieuwe Mac met van alles erbij en het eerste kwartaal zit er nog maar net op.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ja wel tof dat je voor de Soma dingen gaat.
Dat is IMO dezelfde wereld als modular.
Waar je op een bepaald moment niet meer weet wat wat doet maar het klinkt en reageerd als een organisme.

@Vic doe jij iets met modular? Ik weet dat je een MS20 hebt maar heb je nog meer in die richting?
 
@Nap Ben je pedalboards aan het maken ? Of is het meer los en ook voor onder de synths?

@flyweight heb mn ms20, ttsh Arp2600 en een zelfbouw zelfontwerp modular met een module of 15.

Nu persoonlijk zie ik nm hele studio als een soort van sound design modular, alles zijn modules voor mij.
Regelmatig wordt er een speelhoek met synths, modular spul, effectbakjes, patchbays en basspedals samengesteld om tot nieuwe creaties te komen.

Is veel werk maar daar beleef ik ook plezier aan.
 
Regelmatig wordt er een speelhoek met synths, modular spul, effectbakjes, patchbays en basspedals samengesteld om tot nieuwe creaties te komen.

Is veel werk maar daar beleef ik ook plezier aan.
Ik denk dat dit ook wel moet met een collectie van dergelijke omvang. Een paar speeltjes nemen en daar even op inzoomen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
ja ik ken dat. op een bepaald moment word alles modulair.
zo hebben we sound sources, vco's, vca's, modulators, resonators, filters, waveshapers, folders etc.
Ook electronica leren heeft mij daar bij geholpen. Daar ben jij volgens mij best goed in.

Zo denk ik ook over gitaar, cello ed. spel.
Als je met de duim speelt is het filter een stukkie dicht en met je nagels weer open.....

Hier een leuke video van de meester over je doelbewust limiteren en creativiteit dat uiteindelijk gedestileerd kan worden to wat van de twee klinkt/voelt beter:

 
Dit jaar gaat goed.
Wilde wat duurdere gear dus ben al het hele jaar zo veel mogelijk extra werk aan het doen, overuren, weekends, alles wat ik kan pakken. Als zelfstandige (zzp) lukt dat aardig.

Dit jaar zijn de nieuwelingen de Juno60, Prophet600 en Jupiter6. drie dingen---max ---STOP

De P600 en JP6 zijn nog beetje werk aan maar dat komt wel goed.

Dat is het dan, nu komt er niets meer bij dit jaar.
Er wordt wel nog iets verkocht, dat moet nu wel eens gaan lukken.
 
Wat dat verkopen betreft: in een gulle bui wil ik alles wel overkopen voor wat jij ervoor betaald hebt. *D
 
Moet ik ze eerst eerst stuk maken dan :D
Ik zou trouwens liever hebben dat prijsstijgingen veel meer gematigd zijn, ik heb daar toch niets aan.
 
Laatst gewijzigd:
Heb je al een JP6 gescoord? Wat goed! Voor een beetje fatsoenlijke prijs?
En werkt ie helemaal niet of alleen wat onderhoud nodig?

Mooie drie-eenheid! Ik heb ze ook en ondanks enige overlap hier en daar, zijn ze erg goed naast elkaar samen te gebruiken.

Jp6 en p600 samen natuurlijk de midi alpha's. Mooi stukje geschiedenis.

Imogen al geprobeerd op je p600?
 
Back
Top