Vic's Accountabillity draad 2021 en verder

Dat werkt dus niet voor mij.
Weet niet waarom maar synths zonder toetsen pots en schuiven verhuizen al snel naar de vergeethoek. De beleving van een grote bak met toetsen wielen, joysticks, aftertouch, plus goede synth interface. werkt inspirerend.
Dat is minder en kan een probleem zijn.......
kamer/garage (verder) uitbouwen, groter gaan wonen of verdeeld over 2 etages.. ik zeg maar wat :D

Ben benieuwd naar de hoeveelheid Amperè dat uit de muur wordt geslurpt als je alles aan hebt staan?
 
Ben benieuwd naar de hoeveelheid Amperè dat uit de muur wordt geslurpt als je alles aan hebt staan?
Dat gaat niet willen, dan zit het hele dorp zonder stoom :dubbel:

kamer/garage (verder) uitbouwen, groter gaan wonen of verdeeld over 2 etages.. ik zeg maar wat :D
Haha :D:dubbel: dat zou wel kunnen, maar deze draad is om mn Gearlust in toom te houden he, niet om de logeerkamer in beslag te nemen en daar nog een berg gear bij te zetten.
 
In de praktijk: synths verbruiken toch niks. 1 elektrisch kacheltje (3000W) kan equivalent zijn aan 100 synths (30W). Dus red de planeet: sta in de koude tussen stapels synths!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De Alesis Andromeda is vertrokken terug naar de eigenaar.

Nu komt er een JD800 met String kaart in de studio.
Dit is ook een toestel die ik hersteld heb en die mag hier nu een tijdje staan op logement.

Dit telt niet mee op de 4 stuks GAS beperking, het is niet van mij 8D.
 
Misschien moet ik de eindversterker maar eens door een klasse A bak vervangen, dan is het meteen 5 graden warmer in de hobbykamer. :)

Ik hou me in ieder geval aan mijn eigen afspraak: als ik even tijd vind, maak ik een synth klaar voor verkoop en dan mag er 1 andere in de plaats komen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik ga het halen, nog 10 dagen.

welke synths aanschaffen in 2022 ?

Eminent310 laten staan of vervangen door een flinke Jasper stand met 5 of 6 synths ?
 
Ik ga het halen, nog 10 dagen.

welke synths aanschaffen in 2022 ?

Eminent310 laten staan of vervangen door een flinke Jasper stand met 5 of 6 synths ?
Goed bezig!

Ik zou zeker dat laatste doen, maar het is de vraag hoe vaak je de eminent gebruikt en of je de strings ergens anders uit kan halen wat net zo overtuigend klinkt.
Zo ben ik tevreden met de streichfett ipv mijn oude string ensemble, maar gebruik m ook niet zo vaak...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Het hangt er van af, als die Eminent helemaal in perfecte staat is en doet wat die moet doen zoals vroeger, dan zou ik hem niet zo maar weg doen.
Er komen namelijk heel erg veel mooie sounds uit, maar als het een ding is met kuren, niet zo maar even te fixen, dan tjsa.. dan zou ik hem weg doen, of op laten knappen. Voor zover dat mogelijk is.
 
Weer eens tijd om mezelf te herinneren.

Max 4 stuks hé

Heb in 2022 al een "midiverb4", "roland A880" en een 2de "alpha juno 2".
Nog plaats voor 1 stuk hardware en dat wordt een 16ch analoge mixer.

Volgend jaar kunnen er weer wat synths bij.

Op de wishlist: Summit, Polybrute, Hydrasynth en ???
 
OB-X8 natuurlijk.
Niet dat het geen prachtsynth is maar heb genoeg (+-20 stuks) oud analoog, wil echt wel moderne vernieuwende dingen, Modern analoog smaakje is meest welkom. in 2021 voor de prologue, rev2 en moog one gegaan. alle drie 16voice moderne analoge klanken, daar kan ik nog meer klankkleuren van gebruiken. beetje modern digitaal is ook welkom, is toch anders dan jaren 90 en laat 80 digitaal.

Ik vraag me trouwens af hoe die Modal VA en Wavetable synths klinken ten opzichte van de nu reeds 20 jaar oude exemplaren hier. de Supernova II, an1x, Virus C zijn ook wel favorieten hier.
 
Dit jaar bijgekomen:

Midiverb4, roland A880, soundcraft 16ch mixer, @juno2, D110, tx802, jd800 (op logement), LFO modules (zelfbouw)

Aankoopsom totaal 160 euro
Onderdelen bijgekocht om het allemaal bijna 100% werkend te krijgen 105 euro.

Verkocht....Nada.

Ben dus weer van de bandwagon gevallen.
 
Ja dat is een goeie prijs zeg! Nu moet je ook nog de ruimte hebben om het allemaal uit te stallen. Of gaat het in de opslag? Ook ruimte maar minder.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Het gaat niet om Geld, ik krijg ook wel eens gratis defecte spullen van toffe mensen, doe er altijd wel leuke muzikale dingen mee, heb al wee plannen...

De tx802 wordt belayed met dx7ii voor slow but groovy DXpiano, de alfa Juno wordt gelayerd met een 2e alpha juno voor vette SAWpwm double strings. de D110 wordt aan D550 en wavestation gekoppeld voor weird lead met vector joystick controll. geen drums, geen daw. geen opname/productie stress. fun only.

In de oplag:, Kawai K5000s en wat emu rack modules mixer en A880 voor later project.
 
Back
Top