Vic's Accountabillity draad 2021 en verder

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
GAS of Gearlust, geef het kind een naam. Heb er al last van sinds de vroege jaren 80.

In 2021 heb ik een eigen regel gesteld van maximaal 4 stukken hardware erbij in de Studio.
Daar heb ik me kunnen aan houden, het zijn 4 moderne synths geworden.


Volgend jaar gaan we met gelijkaardige regels door het leven, maximaal 4 nieuwe speeltjes.
Het maakt niet uit of het een restoratieproject is of iets nieuws uit de winkel. Max 4
Gratis of spaarpot leegschudden, maakt niet uit, Max 4

Spullen voor onderhoud en kabels etc tellen niet mee.
DIY modular modules tellen ook niet me, spullen heb ik al liggen.

Het zullen geen 4 syths worden want ik heb een 8x8 midi patchbay en een 16ch mixer nodig, das 2 maar wachten tot 2022...héhé


Dit is mijn accountability draad, falen is geen optie =):biertje::biertje::biertje:8D
 
Hoe passen spullen die je de deur uit doet erin ? Lijkt me fair dat je dan 4+1 etc ?
Nog niet over nagedacht? maar de max is echt 4.
Verplicht 1 iets verkopen? minimaal een rack module of groter.

Dat gaan we doen, dan heb ik eind volgend jaar 4 nieuwe speeltjes en is er 1 iets de deur uit.
Elk jaar 4 stuks hardware
Yep 8D, is dat veel? =)8D:o:
 
Regels zijn voor angstige mensen die tevergeefs orde proberen te forceren in een chaotisch universum.
 
Ik doe hier eigenlijk al jaren één eruit voor één erin. Maakt het financieel wat lichter, maar bovenal is het gewoon luiheid: stekkertje uit, stekkertje in.
 
Hij was ook wel heel flauw.

Maar GAS is krachtig en wellicht met regels en discipline in toom te houden. Ik ervaar het doorgaans als een verliezende strijd.
 
Maar GAS is krachtig en wellicht met regels en discipline in toom te houden. Ik ervaar het doorgaans als een verliezende strijd.
Regels maak je zelf, dus verliezen kan niet.
Met GAS win je altijd :bekdicht:

heb vandaag afscheid genomen van een mooie Andromeda6 die hier op logement stond.
Mooie bak maar kopen is een "NO NO" zit al aan de limit voor 2021.

Heb nu een JD800 op logement voor een maandje of zo. die heb ik ook nooit gehad.
 
Hoewel mijn impulsen heel andere kanten op springen, heb ik me nog in weten te houden dit jaar.
Ik heb reëel naar de beschikbare vrije tijd gekeken en hoe vaak ik toe kom aan lekker jammen op m'n speelgoed.
Beschikbaar budget is ook meegenomen in de overweging(en) en de conclusie is dat er voorlopig weinig bij hoeft.
4 per jaar heb ik 1x gedaan en toen was het even genoeg :)
(er staan nu 4 fysieke instrumenten)
Eerst maar eens deze jongens uitmelken. Er is nog genoeg te ontdekken.
Pas als ik 50 projecten met een instrument heb afgemaakt, ga ik verder kijken.
En omdat het GAS kruipt waar het niet gaan kan (oh nee, dat was een andere draad), ben ik vooral aan het oriënteren op een grotere interface (ooit gaat het gaspedaal wel weer los) en wat pedaaltjes om iets meer uit de bestaande spulleboel te kunnen halen.

Maar goed, on topic blijven deze zondagavond.
Ik vind het een nobel streven en hoop dat je jezelf er aan kunt houden!
 
Eerst maar eens deze jongens uitmelken. Er is nog genoeg te ontdekken.
Ja, wat mij betreft heeft een synth tijd nodig voor je er alles uithaalt.
Ik heb wel een periode gehad dat ik in korte tijd verschillende dingen aanschafte maar uiteindelijk 6 monosynths had staan en met een paar ervan niet veel deed maar ze meer had om "erbij" te hebben, da's eigenlijk zonde maar het is heel menselijk om in onze wereld je af en toe te laten verleiden natuurlijk.
Maar het is voor iedereen verschillend; er zijn ook mensen die een hele wijnkelder vol hebben liggen of een garage met veel auto's, verzamelen kan ook een leuke hobby zijn. :)
 
Ja, wat mij betreft heeft een synth tijd nodig voor je er alles uithaalt.

Dat denk ik ook idd.

Ik heb wel een periode gehad dat ik in korte tijd verschillende dingen aanschafte maar uiteindelijk 6 monosynths had staan en met een paar ervan niet veel deed maar ze meer had om "erbij" te hebben, da's eigenlijk zonde maar het is heel menselijk om in onze wereld je af en toe te laten verleiden natuurlijk.
Maar het is voor iedereen verschillend; er zijn ook mensen die een hele wijnkelder vol hebben liggen of een garage met veel auto's, verzamelen kan ook een leuke hobby zijn. :)
Eerlijk gezegd zou ik ook een verzamelaar 'kunnen' zijn.
Maar ruimte en budget beperkt mij tot functioneel verzamelen.
 
Keys op 1 hooguit 2 na vervangen door racks.... en wat een ruimte ineens hé
Dat werkt dus niet voor mij.
Weet niet waarom maar synths zonder toetsen pots en schuiven verhuizen al snel naar de vergeethoek. De beleving van een grote bak met toetsen wielen, joysticks, aftertouch, plus goede synth interface. werkt inspirerend.

Dan liever minder synths maar met toetsen etc.

Het is gewoon mijn ding.
 
Dat werkt dus niet voor mij.
Weet niet waarom maar synths zonder toetsen pots en schuiven verhuizen al snel naar de vergeethoek. De beleving van een grote bak met toetsen wielen, joysticks, aftertouch, plus goede synth interface. werkt inspirerend.

Dan liever minder synths maar met toetsen etc.

Het is gewoon mijn ding.
Helemaal mee eens.
Nu nog ruimte en budget ;P
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top