Advies voor portable recorder voor Modular

T.I.E.G.

Herrieschopper
Lid sinds
29 september 2009
Berichten
215
Locatie
Leeuwarden
Beste Leden,

Ik ben van plan om wat locatie opnames te gaan maken met mijn modulaire synth.
Nu ben ik opzoek naar iets van een portable recorder om mijn locatiesessies mee op te nemen.
Ik zou gewoon een laptop + interface mee kunnen nemen, maar wil liever voor iets kleiners gaan(ik neem ook al camera gear mee) + ik wil geen laptops in de video opnames hebben.

Afijn,
Nu zit ik naar wat Zoom en Tascam producten te kijken, maar weet eigenlijk niet zo heel erg goed wat ik moet kiezen.. vandaar deze post.
Voor nu is het een strijd tussen de Zoom H4n en Tascam DP-006.

Het is belangrijk dat het apparaat op batterijen draait en jacks of XLR's hapt.
Ook is een headphone-out essentieel.

Wat adviseren jullie? Zijn er leden met ervaring met dit soort producten voor synths?
Ik begrijp dat het signaal uit de synth waarschijnlijk te "heet" is voor de recorders, maar dat probleem los ik in de synth zelf op.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ik was ook op zoek naar een recorder en was aan het kijken naar een Zoom of een Tascam. Ik kwam een video tegen die toonde dat Tascam storing in geluid had, interference.. Pikte allerlei radiosignalen op wanneer je door de stad liep.

Ik heb een Zoom h1n gekocht.. Goed doordacht ding, wat simpel maar de prijs is er ook naar.. Files wissen is alleen re-te-traag..

Interference issues!




TASCAM DR-05X TEST (interference issue)




Radio interference (foil mod)

 
Laatst gewijzigd:
Ik had dit nog niet gepost en kwam toen een collega tegen die mij een Tascam DR-60DMKII adviseerde.
Beetje overkill voor iemand die alleen een synth wil opnemen, maar aangezien ik ook veel film is dit eigenlijk ideaal.
 
Ik heb me hier voorheen een beetje in verdiept omdat ik o.a. jams en DJ sets wilde opnemen en ben uiteindelijk gegaan voor een wat oudere tweedehands Tascam DR-40. Deze accepteert XLR/jack en line level signals en was de goedkoopste optie die ik toen kon vinden!
 
Ik gebruik 2 toestellen: de Zoom H4Npro max. 96Khz/24bit met de RC4 remote en PCH-4N case en de Tascam DP-008EX max. 44,1 kHz/16 bit.
De Zoom gebruik ik als fieldrecorder ....The hunt for the ultimate sound! En natuurlijk de opnames van mijn live optredens.
De Tascam gebruik ik om live soundscapes samen te stellen met sounds van de modular en andere akoestische instrumenten.
De Tascam heeft trouwens 2 heel goede mic's om gitaar op te nemen.

Na veel trial and error vind ik persoonlijk dat deze 2 recorders voor mijn applicaties het beste zijn.
 
Back
Top