Advies geluidskaart voor koppelen hardware

Da-Vince

Ingeburgerd
Lid sinds
1 oktober 2008
Berichten
66
Beste Forummers,

Na een lange vakantie met veel werk en reizen (alles voor apparatuur ;-), heb ik eindelijk (bijna) mijn studio compleet.

Wat heb ik nu? Welke aansluitingen?


Acces Virus B (synth) midi in/uit/tru

E-mu Axcom 49 (master key) midi uit - usb

Korg Padkontrol (drum pad) midi in/uit - usb

Dit moet natuurlijk allemaal met elkaar doorverbonden worden, echter de vraag is natuurlijk hoe. De 1 zegt, wat met usb kan, doen via usb.
De ander zegt alles met midi met elkaar verbinden?

Maak nu gebruik van een dual core laptop. Deze wordt zo snel mogelijk vervangen door quadcore.
Geluid van synth etc, gaan via mengpaneel (24 kanaals) naar pc. Geluidskaart heeft dus naast ingangen, ook uitgangen nodig (8 sporen oid??)


Wat denken jullie?
Welke geluidskaart hoort daarbij?
Liefst zou ik een portable apparaatje hebben die ook makkelijk mee OTR te nemen is.

Budet is eigenlijk niet zo heel groot (max 200 euro, is eventueel nog wel wat uit te breiden)

Alvast weer bedankt voor de moeite

MVG Vincent
 
40 keer bekeken, maar niemand weet een antwoord?

Ben ik niet duidelijk genoeg geweest? Of heb ik dingen over het hoofd gezien?

MVG Vincent
 
Als je één geluidskaartje zoekt, om te gebruiken met je laptop, kan een USB-externe geluidskaart, de beste oplossing zijn.

Omdat je met maar één extern geluidproducerend instrument zit - de padkontrol en de Axcom zijn controllers - hoef je , voor een opname, enkel daarvan het geluid naar je computer overbrengen.

Ik heb even opgezocht en de Access Virus B heeft 6 audio-uitgangen. Afhankelijk van hoeveel aparte signalen of klanken je wil opnemen, dien je dus te kijken naar een USB-audio interface met 2 of meer in- en uitgangen.

Wil je ook nog je zangstem of meer stemmen opnemen, hou je ook hier best rekening mee, bij het kiezen van de interface. Let wel, nu heb ik het nog over opnemen.

Wil je LIVE optreden, dan is het nuttig dat alle MIDI en geluid vlot en synchroon lopen. Ook dan is mijn ervaring dat een combinatie van MIDI over USB, en een desktop of laptop, de meest stabiele is. Firewire is wellicht nog beter, maar door je beperkte budget, zou ik het op USB houden.

Omdat je het over een audio-kaart had, en bij de info enkel de USB en MIDI vermeldde, is dat wellicht de reden dat een antwoord uitbleef. ;-) Mijn antwoord is dan ook gissen naar wat je wil of kan doen en een duwtje in de goede richting hoop ik.

Alvast veel succes!
 
Back
Top