Setup advies gewenst

psycho

Nieuwkomer
Lid sinds
19 december 2014
Berichten
3
Beste mensen,

Ik heb voor het eerst een mengpaneel en ik twijfel hoe ik dit het beste kan aansluiten.

Novation launchkey controller midi to USB. Dus die moet gewoon rechtstreeks op de computer.

Geluidsbronnen: Korg monotron en korg delay synths. Hebben beide alleen headphone Jack in en out.
Verder heb ik nog een gare keytek CTs synth met midi in en out.

Geluidskaart m audio audiophile 2496

Esi near studio monitoren. Tulp en xls

Verder hen ik nog een m audio midisport 2x2 liggen. Ik heb geld gereserveerd voor een echte synth maar ik wil eerst dit voor elkaar Hebben. Mijn gevoel zegt dat ik de genoemde geluidsbronnen op de behringer mengpaneel moet aansluiten en de output daarvan naar de geluidskaart moet sturen en vervolgens naar de monitoren. Maar aangezien mijn geluidskaart behalve monitor mixer ook nog andere opties heeft kan ik volgens mij ook de geluidsbronnen naar mijn geluidskaart dan naar de behringer en vervolgens naar de monitoren? Verder hebben die korgs ook input en het lijkt me leuk om drumloopjes e.d ook naar die apparaten te sturen. Dus dan zou de routing weer anders moeten? Ik hoop dat jullie mij willen helpen. Ik heb sowieso nog wat pluggen en kabels nodig hebben. Zodra ik jullie antwoord van jullie hebben kan ik tellen wat ik nu eigenlijk precies tekort kom.
2. Als ik die korgs rechstreeks op de line in van mijn geluidskaart aansluit komt het geluid veel te zacht binnen. Ik ben laatst een hele avond avond aan het puzzelen geweest en had uiteindelijk voor elkaar dat het geluid werd voorversterkt als ik rechtstreeks in soundforge op nam, maar in ableton kreeg ik dat niet voor elkaar. Betekend dit
dat ik misschien ook nog een pre amp nodig heb of is het gewoon een kwestie van de gain van het inputkanaal op de behringer opendraaien?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Laatst gewijzigd:
Die m-audio is een insteek kaart voor een desktop toch?? Deze heb ik zelf ook (geloof ik) nog eens gehad, en heeft een relatief lage latency, wat je kunt proberen is synths>mixer>audiokaar/pc>monitors. Een audio spoor aanmaken in live en zo de mogelijkheid hebben om daar je hardware audio bron nog te kunnen bewerken met wat je maar Wilt. Tevens kun je de audio output van je kaart nog terug routen naar je mixer om audio van je pc erover te gooien. Je zit dan wel met master volume regeling dit zou je master schuifje in ableton worden.. Groetjes
 
Tevens kun je de audio output van je kaart nog terug routen naar je mixer om audio van je pc erover te gooien. Je zit dan wel met master volume regeling dit zou je master schuifje in ableton worden.. Groetjes
Dus: Audio PC-> Mixer-> Audio PC-> Mixer-> etc...
Is dat geen feedback loop, als je maar 1 stereo outputbus op de audio interface hebt?
 
Ah je hebt er maar eentje out indd.. Die gaan naar je speakerts.. Even over t het hoofd gezien. Dacht dat er nog eentje vrij was
 
De meeste behringer mixers hebben een Tape in en output. Ik heb ook een tijd een mixertje met een Audiophile samen gebruikt, en toen had ik de Tape in / out aangesloten op de out / in van de Audiophile.

Op die manier kan je dan je luidsprekers gewoon op de mixer aansluiten en de Master of Control Room volume (afhankelijk van je eigen voorkeur en of je een mixer met Control Room output hebt) gebruiken als volume voor je luidsprekers.

De Tape out gebruik je dan om op te nemen in je computer wat je ook over de speakers hoort.
De Tape in kan je gebruiken om geluid van je computer ook op je luidsprekers te laten horen.

Je kan eventueel de output van de Audiophile ook op een stereokanaal (of 2 mono kanalen) op de mixer laten binnenkomen als je genoeg kanalen hebt, dan kan je ook nog EQ e.d. toepassen, pas in dat geval wel op voor het maken van een feedback loop.

Er zijn natuurlijk ook nog andere manieren om het aan te sluiten die ook goed kunnen werken. Het is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf fijn vindt werken en waarvoor je je computer allemaal wilt gebruiken.
 
Back
Top