[Melodic Jam] - Ethereal

erg gaaf hoor, heerlijke jam!

die sounds vanaf 08:40 zijn echt fantastisch.
 
@quifster Ja dat is een enkele gefilterde oscillator door de nightsky heen op 100% wet. De distortion komt dus van het reverb pedaal :) (daar zit een pre/post drive switch op)
die nightsky met dat distortion effect is echt werelds kwa sound!
 
Man, wat ongelooflijk knap wel weer… ik ken geen andere voorbeelden die zulke goede muziek maken met modular. Nog helemaal mijn genre ook
 
Ik heb zelf geen modular maar vind het erg knap hoe het helemaal klinkt qals een af nummer - alsof het geen jam is. Als ik jam zitten er altijd duidelijke imperfecties in, en dat hor ik hier niet. Heb je ook postproductie gedaan of is alles in één keer opgenomen?
 
Ik heb zelf geen modular maar vind het erg knap hoe het helemaal klinkt qals een af nummer - alsof het geen jam is. Als ik jam zitten er altijd duidelijke imperfecties in, en dat hor ik hier niet. Heb je ook postproductie gedaan of is alles in één keer opgenomen?
Thanks! Het is in 1x opgenomen, maar doe meestal wel 2 of 3 takes en kies dan de beste. En hier zitten ook nog wel foutjes in hoor, maar goed dat het niet opvalt :).
 
Lekker hoor,:okdan:
Hoe lang duurt het nou voordat je sound/seq heb gepatched hebt en
met de jam kunt beginnen?
Thanks! Haha heel lang soms. Het is bij de modular vaak het leukst om lekker te experimenteren. Ik zit er vaak gewoon te klooien zonder echt naar iets toe te werken. En als iets dan leuk is, laagje erbij, nog wat dingen veranderen en toevoegen en dan is het tijd voor een jam.
De lol voor mij is het ermee bezig zijn.
 
Die diepe rokerige dub-techno van jou zit wat meer in mijn straatje.. maar deze wel liked & subbed, want het is gewoon goed. Deed me denken aan Border Community, die combi van melodieus/clean en glitchy stuff.. :okdan:
Haha goed te horen, ik ben al heel lang bezig met een nieuw rokerig album, maar nu in de afrondende fase :) Komt goed binnenkort!
 
Dit is een erg fijne Jam, kan me zo voorstellen dat je daar in blijft hangen en je uiteindelijk wel langer dan 10 minuten hebt gejammed?
Dank! Ja klopt helemaal. Sommige patches zitten er maanden in hier. Af en toe beetje spelen, dingetjes veranderen enzo. Als ik m “klaar” vind neem ik het op of trek alles leeg als ik het niet leuk genoeg vind. Dan weer met een schone lei beginnen een andere keer.
 
Hehe koel thanks! Jij bent tips & tricks op yt dan zeker? Gesubbed :)
:)
Ja klopt.
Dat is ooit bedacht toen ik dacht dat ik vooral 'hoe doe ik dit' filmpjes zou gaan maken op dit kanaal. En deels is dat nog steeds zo, maar er staan ook veel jamsessies op sinds ik de 707 heb :)
Hoe lang ben je met zo iets bezig?
En wat is die dikke zwarte kabel (met geel lusje) aan de rechter kant?
 
:)
Ja klopt.
Dat is ooit bedacht toen ik dacht dat ik vooral 'hoe doe ik dit' filmpjes zou gaan maken op dit kanaal. En deels is dat nog steeds zo, maar er staan ook veel jamsessies op sinds ik de 707 heb :)
Hoe lang ben je met zo iets bezig?
En wat is die dikke zwarte kabel (met geel lusje) aan de rechter kant?
Die dikke kabel is een db25, deze zit in een module die modular level signalen converteert naar line level en deze balanced naar de geluidskaart stuurt. Ik kan dan de kleine jack kabeltjes van modular direct multitracken naar de daw. Ik kan ook nog zo'n dikke kabel erbij prikken zodat ik van daw naar modular 8 kanalen kan sturen maar dat doe ik eigenlijk nooit...
 
Back
Top