Handig LoFi effect in Reason

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Na veelvuldig 'dawless' werken, jeukte het om weer wat 'notDAWless' toe doen.
Minder 'sexy' voor youtube dan via fysieke kastjes met knoppen etc. maar de flexibiliteit gaf mij weer genoeg inspiratie.
Ik maak mijn muziek veelal voor m'n andere hobby (videografie) en voor een nieuw project wilde ik wat 'lofi' proberen.

Na wat experimenteren hoe ik iets met FX kon doen om dat gevoel te benaderen, kwam ik tot een volgende 'trick' die makkelijk werkt en voor mij prettig resultaat geeft.

 
Nice! Reason blijft toch wel een fijne omgeving he!

Ik moest denken aan iets wat ik zo’n 15 jaar terug heb gemaakt met Reason, iets van een tape distortion op de master gegooid, cv van een Subtraktor met random LFO gerouteerd naar de tape speed en gáán!

Hmm.. toch maar weer es een poging doet hoe Reason inmiddels met de rest van mijn setup integreert.. weemoed!

 
Nice! Reason blijft toch wel een fijne omgeving he!

Ik moest denken aan iets wat ik zo’n 15 jaar terug heb gemaakt met Reason, iets van een tape distortion op de master gegooid, cv van een Subtraktor met random LFO gerouteerd naar de tape speed en gáán!

Hmm.. toch maar weer es een poging doet hoe Reason inmiddels met de rest van mijn setup integreert.. weemoed!

Thnx
Ja, ik ben weer terug in Reason na een jaar bijna helemaal dawless.
Wilde weer een tijdje breed kunnen denken ipv beperkt. (Beide zijn inspirerend overigens)
Leuk, die random lfo had ik nog niet bedacht. Ga ik ff checken.
 
Back
Top