Bespoke modulaire synth/DAW

Ik ben met Bespoke uiteindelijk op Linux (onder Wine) ook weer gestopt. Er zijn mij nog te veel dingetjes die nog niet echt lekker lopen. Het is ook nog een vrij nieuw programma, dus kan het in de toekomst zeker interessant worden.
 
Dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg die Linux versie niet geïnstalleerd. Inmiddels heb ik ook zoveel andere software waar ik zonder problemen mee aan de slag kan dat ik Bespoke (hoe leuk dat er ook uitziet) nu maar liever even laat voor wat het is.
 
Ik vindt het een leuk project en de sequencer modules zijn echt wel tof ( midi out ..Yiehaa ) , maar de dsp algo's vindt echt niet om naar huis over the schrijven
 
Ik heb inmiddels één en ook meteen het belangrijkste probleem wat ik had kunnen uitzoeken en dat is dat ik niet zo makkelijk op en neer kan springen tussen verschillende settings en sequences. Wat je daar dus voor moet gebruiken is een zogenaamde Presets module, daarmee kun je met SHIFT+CLICK in een cel de settings of één setting van één of meerdere modules opslaan zoals ze op dat moment ingesteld staan. Dus je kunt daarmee ook bijvoorbeeld een breakdown programmeren waarbij in één klap driekwart van je modules gemute worden, en paar nieuwe aangezet kunnen worden, terwijl je ook nog eens bijvoorbeeld het filter of de waveform kunt wijzigen.

Dat maakt het echt een stuk interessanter voor me om echt tracks mee te bouwen.

Je kunt bovendien ook meerdere presets modules tegelijk gebruiken en zelfs presets modules met presets modules automatiseren!
 
Ik heb inmiddels één en ook meteen het belangrijkste probleem wat ik had kunnen uitzoeken en dat is dat ik niet zo makkelijk op en neer kan springen tussen verschillende settings en sequences. Wat je daar dus voor moet gebruiken is een zogenaamde Presets module, daarmee kun je met SHIFT+CLICK in een cel de settings of één setting van één of meerdere modules opslaan zoals ze op dat moment ingesteld staan. Dus je kunt daarmee ook bijvoorbeeld een breakdown programmeren waarbij in één klap driekwart van je modules gemute worden, en paar nieuwe aangezet kunnen worden, terwijl je ook nog eens bijvoorbeeld het filter of de waveform kunt wijzigen.

Dat maakt het echt een stuk interessanter voor me om echt tracks mee te bouwen.

Je kunt bovendien ook meerdere presets modules tegelijk gebruiken en zelfs presets modules met presets modules automatiseren!
Dit is echt een gouden tip! Merci. Het ontbreekt nog altijd aan uitgebreide documentatie rondom Bespoke (zoals iemand al zei: het is ook nog nieuw en zo). Ik speel er zelf sinds een paar maanden mee en hoewel alles zelf uitvinden ook iets leuks heeft, frustreert het ook.

Bovendien heb ik issues met het importeren van Waves plugins. Ze worden wel "gezien" maar zorgen voor instant crash als ik ze inzet. Herkent iemand dit?
 
Bovendien heb ik issues met het importeren van Waves plugins. Ze worden wel "gezien" maar zorgen voor instant crash als ik ze inzet. Herkent iemand dit?

Zie mijn post van 24 januari 2022.
 
Zie mijn post van 24 januari 2022.
Ja, dat lijkt erop inderdaad. Maar het is niet helemaal wat ik bedoel. De melding die jij beschrijft, krijg ik ook. Maar dan werken die betreffende plugins ook gewoon niet en kun je ze niet selecteren vanuit je project.

Bij mij herkent ie de waves plugins (specifiek die developer) goed genoeg om ze wel "selecteerbaar" te maken, maar neemt hij niet de juiste naamgeving over. Alle plugins heten dan WAVESHELL11 of zoiets. Maar belangrijker: het project crasht bij het selecteren van zo'n plugin.

Ik had trouwens bij moeten zetten dat ik het zelf doorgaans op een Windows PC draai, maar op mijn Macbook doet ie het ook niet goed. Ik heb onlangs al eens al mijn plugins opnieuw geïnstalleerd (leuke middag was dat) in de hoop dat het iets uit zo maken. Maar helaas.

Misschien is het ook gewoon nog te veel geraagd om dit vanaf de user kant op te kunnen lossen en moeten er gewoon nog wat updates van Bespoke tegenaan gegooid worden. Maar ik dacht ik gooi eens een balletje op.
 
Ik vermoed ook dat het nog te vroeg is om nu al te verwachten dat de kinderziektes eruit zijn. Daarom ben ik ook weer met andere programma's aan de slag gegaan. Is er al een gebruikersforum voor Bespoke? Dat zou de zaken versnellen.
 
Alle plugin-hosting wordt door JUCE gedaan, dus alle problemen daaromtrend liggen heel waarschijnlijk daar. Werken die plugins waar je het over hebt wel in bijvoorbeeld Tracktion Waveform? (een DAW gebaseerd op JUCE)

Rapporteer sowieso alle issue op github, anders gaat niemand er naar kijken en zullen ze ook nooit gefixed worden.
 
Alle plugin-hosting wordt door JUCE gedaan, dus alle problemen daaromtrend liggen heel waarschijnlijk daar. Werken die plugins waar je het over hebt wel in bijvoorbeeld Tracktion Waveform? (een DAW gebaseerd op JUCE)

Rapporteer sowieso alle issue op github, anders gaat niemand er naar kijken en zullen ze ook nooit gefixed worden.
Tracktion Waveform heb ik nog nooit gebruikt, maar ga ik zeker eens checken.

En qua github heb je gelijk, anders gebeurt er nooit iets.
 
Erg mooie update.



new modules:

  • clockin/clockout: sync bespoke tempo to other devices via midi clock
  • abletonlink: sync bespoke's tempo to ableton link-enabled apps
  • songbuilder: pattern control interface to help you turn loops into songs (similar to a tracker's pattern sequencer, but bespokified)
  • timelinecontrol: take control of bespoke's timeline position
  • buffershuffler: a new stutter-like tool for slicing up live audio on a grid
  • ...plus a bunch of other utility modules
other cool stuff:

  • added right-click quickspawn menu system to improve module spawning workflow
  • added "drag cable into space" spawn system to speed up patch building workflow
  • many significant additions to push 2 controller integration
  • renamed presets module to snapshots module, and reframed it to be more useful as a performance/sequencing tool
  • added a bunch of OSC support
  • added looping deterministic modes to notechance, notehocket, and other randomization-driven modules
also, fixed a bunch of bugs and crashes.
 
Heb de AppImage voor Linux geprobeerd, maar die crashte onmiddelijk. Ik zag alleen een omlijsting voor wat de GUI zou moeten zijn, en moest toen mijn computer herstarten om verder te kunnen. Werkt het onder Windows wel goed?
 
Erg mooie update.



new modules:

  • clockin/clockout: sync bespoke tempo to other devices via midi clock
  • abletonlink: sync bespoke's tempo to ableton link-enabled apps
  • songbuilder: pattern control interface to help you turn loops into songs (similar to a tracker's pattern sequencer, but bespokified)
  • timelinecontrol: take control of bespoke's timeline position
  • buffershuffler: a new stutter-like tool for slicing up live audio on a grid
  • ...plus a bunch of other utility modules
other cool stuff:

  • added right-click quickspawn menu system to improve module spawning workflow
  • added "drag cable into space" spawn system to speed up patch building workflow
  • many significant additions to push 2 controller integration
  • renamed presets module to snapshots module, and reframed it to be more useful as a performance/sequencing tool
  • added a bunch of OSC support
  • added looping deterministic modes to notechance, notehocket, and other randomization-driven modules
also, fixed a bunch of bugs and crashes.
Oh wauw, die songbuilder is wel echt super nice. Ik liep al te prutsen met presets en zo.
 
Back
Top