De goede producten van Behringer (positiviteit voor de verandering ;))

Ik kan heel moeilijk afstand doen van spullen dus ik heb me maar voorgenomen om minder te kopen. Ik moet mijn huis ook eens fiks op gaan ruimen.

Dat heb ik ook wel een beetje. Wat mij helpt is afvragen of ik met ding X of Y iemand blij kan maken. Als ik denk dat die kans groot is, dan is het al een stuk gemakkelijker.
 
Hier een Deepmind 12 waar ik nog jaren mee zoet ben. Maar de UMC1812 audio-interface is voor mij de oplossing. Via usb aan de iPad Pro via adat (en spdif) aan de Clarett4pre naar de Mac, geeft me 10 digitals en 8 analogs van de ipad naar de Mac. De ipad pro is een real sequencing beast!
 
Screenshot_20210906-202958_Instagram.jpg
 
Ja, zelfs na je dood ontkom je er niet aan als ik het bovenstaande zo zie?
Met Uli als 'devil in disguise' wordt ik misschien toch nog bekeerd, toch beter dan met een harp op een wolk lijkt me. :P
 
De meegeleverde 220V aansluitstekers van Behringer zijn goed. Nooit problemen mee gehad, voor de rest heb ik helaas geen enkel behringer product wat nog 100% werkt. Misschien helpt deze draad me over de streep een recente synth clone te kopen om het nog eens een kans te geven.
 
De meegeleverde 220V aansluitstekers van Behringer zijn goed. Nooit problemen mee gehad, voor de rest heb ik helaas geen enkel behringer product wat nog 100% werkt. Misschien helpt deze draad me over de streep een recente synth clone te kopen om het nog eens een kans te geven.

De synthesizers die ze maken zijn goed. Ze hebben in ieder geval een hoog Bang-for-Buck gehalte.
Ze hebben al een redelijk aantal nu en er is voor ieder wat wils.
 
De Behringer ARP 2600 Gray Meanie is super, kleiner, beter, goedkoper dan een originele, en qua klank niet te onderscheiden.
Extra functionaliteit als bonus (enkele dingen uit het aparte keyboard van ARP).

Behringer TD-3, prima ding
 
ik had gehoopt goede producten te zien hier..

zo'n TD-3 is geen goed product in mijn mening, die switches zijn volledige bagger en maken het programmeren ervan een hel
een goed product is een combinatie van kwaliteit en prijsstelling, met degelijke switches was de TD-3 wat mij betreft wel een goed product

de Model-D vind ik een goed product
 
TD3 is vergelijkbaar met 303, dus als de TD3 geen goed product is, dan de 303 ook niet. Denk dat je gewoon niet gewend bent aan de nieuwe schakelaars onder die toetsen.
 
TD3 is vergelijkbaar met 303, dus als de TD3 geen goed product is, dan de 303 ook niet. Denk dat je gewoon niet gewend bent aan de nieuwe schakelaars onder die toetsen.


De Model-D vind ik een goed product niet omdat het vergelijkbaar is met de Moog en dat de Moog goed is, maar omdat de Model-D effectief goed werkt en goed klinkt, simpel toch?

wat betreft de schakelaars in de TD-3:
in de echte 303 zitten kwalitatieve made-in-japan ALPS switches, gaan minstens 10 jaar goed werken en nog een veelvoud langer als je stof er van weghoudt, deze in de TD-3 zijn een volledig andere soort en hebben vers uit de doos reeds last van "double triggers", wat het heel lastig maakt om correct een pattern te programmeren, vermoedelijk zijn ze binnen een paar jaar rijp voor de vuilnisbelt als je ze niet vervangt
Dat 95% van de gebruikers ofwel niet snapt hoe je een pattern programmeert erop, ofwel midi gebruiken, ofwel de editor op de computer, doet niet ter zake: als je het toestel gebruikt zoals het bedoeld is (dus zoals de 303 bedoeld was), ga je er mee in ruzie komen.

Maar goed, ik ga er verder geen tijd in steken. On-topic met goede producten vanaf heden :)
 
De Model-D vind ik een goed product niet omdat het vergelijkbaar is met de Moog en dat de Moog goed is, maar omdat de Model-D effectief goed werkt en goed klinkt, simpel toch?

wat betreft de schakelaars in de TD-3:
in de echte 303 zitten kwalitatieve made-in-japan ALPS switches, gaan minstens 10 jaar goed werken en nog een veelvoud langer als je stof er van weghoudt, deze in de TD-3 zijn een volledig andere soort en hebben vers uit de doos reeds last van "double triggers", wat het heel lastig maakt om correct een pattern te programmeren, vermoedelijk zijn ze binnen een paar jaar rijp voor de vuilnisbelt als je ze niet vervangt
Dat 95% van de gebruikers ofwel niet snapt hoe je een pattern programmeert erop, ofwel midi gebruiken, ofwel de editor op de computer, doet niet ter zake: als je het toestel gebruikt zoals het bedoeld is (dus zoals de 303 bedoeld was), ga je er mee in ruzie komen.

Maar goed, ik ga er verder geen tijd in steken. On-topic met goede producten vanaf heden :)
Ik heb al behoorlijk wat patterns op de td3 geprogrammeerd (zeker 100+) en heb slechts enkele malen last gehad van een dubbele trigger. Ligt er wellicht vanuit welke hoek je de knoppen indrukt?
Verder zijn het kwalitatief zeker niet zulke goede knoppen als de alps, eens. Maar gezien de prijs denk ik ook niet dat je dat maar verwachten.
 
gezien de prijs denk ik ook niet dat je dat maar verwachten.
mja, degelijke switches ging de prijs maximum met 5 euro verhogen.. iets wat volgens mij weinig invloed zou hebben op de aantallen dat ze verkopen


om terug on topic te gaan: mijn Behringer cable tester CT100 is een goed product :)
 
Behringer Model D, Crave en de eeuwenoude Composer Pro-XL -- die laatste gebruik ik puur voor sidechaining van de kickdrum -- vind ik erg goede producten.

Ik heb nog ergens een Xenyx USB mixert liggen, maar dat was niet veel...
 
Back
Top