De goede producten van Behringer (positiviteit voor de verandering ;))

Ultracurve DSP 8000/8024 zijn onverwoestbaar. Werken na 20+ jaar nog steeds prima.
 
Er moet ingegrepen worden: ik lees af en toe negatieve berichten! 😁
 
Er moet ingegrepen worden: ik lees af en toe negatieve berichten! 😁


Oops, sorry, ik had alleen de pluspunten mogen noemen, en de minpunten hier moeten skippen :D

Meteen alles even herformuleren: :halleluja

+het afzichtelijke uiterlijk zorgt ervoor dat er geen Kensington-lock tegen diefstal nodig is, dus dat je FX-pedaal bij zeespiegelstijging niet kan vollopen met zout water
+het plastic is onverwacht stevig genoeg, en als het toch afbreekt kun je het meteen recyclen
+het bijna onmogelijk te openen batterijvak is bedoeld om je te laten heroverwegen (vermindert batterijgebruik, ten gunste van een adapter)
+de meeste van die dingen klinken prima, da's nog ongeacht de prijs
 
Een redelijke kwaliteit voor een habbekrats. Ik vind de Neutron echt een leuke, originele en goed klinkende bak. Ook de kloontjes Pro-1 en K-2 die ik in mijn bezit heb gehad vond ik best prima en goed klinkende bakjes met wat irritante maar vergeeflijke schoonheidsfoutjes. De TD-3 vond ik dan al met al toch niet zo geslaagd als je die vergelijkt met bijvoorbeeld de Cyclone TT-303 Bass Bot die ook prima betaalbaar is. Maar sowieso bizar dat je nu kloons van klassieke analoge synths kunt kopen die misschien wel 95% van het origineel benaderen en toch niet veel duurder - of zelfs goedkoper - zijn dan een deftige VST. Alleen daarvoor verdient Uli al de nobelprijs.
 
Het mag echt niet, he, iets negatiefs zeggen in deze thread? Ik heb ze in de spiegel dan maar uit lopen schelden. Hielp ook. :)

Wel leuk om te lezen dat zoveel mensen blij zijn met ze.

Pfoeh, toch nog positief afgesloten.
 
heb hier een DEQ 2496 Ultracurve waar als ik zin in heb, de monitors wat ruimtelijker mee kan laten klinken, en een TD03 die ik als soort speelgoed gebruik (maar echt wel plastiek ding is) voor zijn prijs echt wel o k.
 
Neutron, DM12D, TR-8, MS-1 en een mixer plus een paar pedalen van overgenomen merken, ik ben te lui om alles te listen.
Al tientallen jaren kwaliteit voor het geld en de laatste jaren nog heel veel beter.
 
Ultracurve
Boog
Vc340
Sys100m module phaser
Werkt allemaal prima , klinkt goed
 
Heb begin 2020 m'n studio opnieuw ingericht en toen ook de switch van een ESP1010 naar een UMC1820 + ADA8200 gemaakt en ik ben echt zo blij dat vrijwel al m'n gear nu z'n eigen input heeft. Dit had ik natuurlijk ook kunnen bereiken met Focusrite of andere fabrikanten, maar niet voor dat prijspunt. Laatst een distortion pedaaltje gekocht van Behringer (de OD300 met monsterlijke kleur en verpakking) en dat is nu een send-return-effect.

Heb ook wat klonen (TD-3 naast m'n TB-303, de Pro-1 en Model D) en daarover heb ik niks te klagen. Vind het democratiserend dat bepaalde onbetaalbare geluiden nu binnen handbereik van iedereen komen. En als altijd geldt wat je er uiteindelijk mee doet, niet welk logo er op de kast zit.
 
Heb een Boog en tb3. De Boog is super, de tb3 is niet zo mijn ding qua sound en bediening, maar dat ligt niet aan het apparaat, dat technisch prima is.
 
Ik heb onlangs mn ADA8000 weer aangesloten en voor het geld (lang geleden, maar ook nu ze zijn contant zo rond de 100 euro gebleven of zelfs minder) is het een perfecte oplossing. Nu is de ada8000 nog wel uit de tijd dat Behringer minder bekend stond om zijn bouwkwaliteit, en je kan dus pech hebben, maar die van mij doet het prima. Ook was altijd verhaal dat hij steriel klinkt, maar zolang je de mic pre-amps niet gebruikt klinkt het hier prima.

Eigenlijk heb ik in combinatie met een andere patchbay een super flexibele routing gekregen, even snel een analoge input van mijn interface routen naar een fx, done. En als ik even iets exotisich wil multitracken is het gewoon een kwestie van inpluggen. Ideaal.
 
Bij mij op de hobbyzolder / thuiswerk-flexplek / pandemie-schuilkelder zijn er twee producten van Behringer te vinden, en ik vind ze beide erg prettig!
1. De eerdergenoemde 2600. Het is een beest van een synth. bijkomend pluspunt is dat ie met de kerst ook dienst kan gaan doen als versiering.
2. Een klein, rood USB geluidskaartje met tulp in en out + koptelefoon aansluiting. Voor 25 piek heb je een handig dongeltje met ASIO ondersteuning. Opnamekwaliteit is ook gewoon prima. Maar beschouw het niet als je main geluidskaart maar als een heel handig verloop-stekkertje en je hebt er heel veel plezier van.
 
Nog iets positiefs, de 2600 is in prijs gezakt bij bax zag ik. En ze hebben er ruim 600 stuks van in voorraad en dan moeten blauwe bassie en grijze ger nog komen, dus die zal nog wel meer in prijs zakken.
600 stuks lijkt me best veel namelijk, ben benieuwd hoe hard die gaan...

1630663327982.png
 
Heb de SH-01 en de ADA8200 van Behringer, en ben er zeer tevreden mee. De SH01 mist voor mij beetje analoge warmte, tis wat klinisch, maar hej dat had ik ook ergens wel verwacht.
Wat ik vooral fijn vind, is dat ik nu toch een analoogje/classic op Gig's mee kan nemen en minder bezorgd ben over schade e.d. <- niet dat ik me B's ga gooien, dat zou weer negatief zijn :)

toch paar minpuntjes, vaak missen de B's wat midi features die ik graag had gezien. Ook de ARP is wat omslachtig van de SH-01, krijg het niet lekker gesyncéd op eoa manier, maar kan daar prima mee leven.
 
Ik heb 2 C210b speakers voor als er ergens een feestje in de tuin gebouwd moet worden. Of in het bos of op het strand; de units hebben tenslotte accu's aan boord (en die gaan echt meer dan 4 uur mee, misschien wel de geadverteerde 10 uur maar zo ver ben ik nog nooit gekomen). Geluid valt ook echt niet tegen, zowel qua klank als het volume.

14727911_800.webp
 
MDX-2100 Composer stereo compressor./limiter. Heel creatief te gebruiken. Echt een blijvertje want na 20 jaar adverteren wil nog steeds niemand 'm hebben.
MIC100 en MIC200 pre-amps. Die doen het gewoon als je de 9V AC 1.3A adapters weer gevonden hebt!
Crave. Echt een topper. Voor de prijs van twee Brennenstuhl powerstrips (wie naait wie?)!
Eurorack Go. Ook helemaal prima
 
Nog iets positiefs, de 2600 is in prijs gezakt bij bax zag ik. En ze hebben er ruim 600 stuks van in voorraad en dan moeten blauwe bassie en grijze ger nog komen, dus die zal nog wel meer in prijs zakken.
600 stuks lijkt me best veel namelijk, ben benieuwd hoe hard die gaan...

Bekijk bijlage 3814245
het wordt lastiger en lastiger deze niet aan te schaffen...
 
Leuk topic @MeneerJansen!

Ach wat kan ik zeggen met een Boog, Deepmind en een Neutron, alle drie prima synths en allemaal blijvertjes behoudens dat ik de delay van de Neutron niet geweldig vind en da's jammer want met TC Electronic in het nest is een betere delay erin gewoon geen moeite maar verder fijne synths.
De Grey Meanie heb ik weer terug gestuurd omdat ik het toch een redelijk ingewikkelde synth vindt om echt alles eruit te halen maar zowel wat betreft de sound als de kwaliteit van deze bak en z'n afwerking voor die prijs echt een hele mooie synth, achteraf denk ik wel'ns dat ik me wat meer tijd had moeten gunnen met deze.
Ik heb als interface een 404 en ook nog een 1820, goeie preamps en ik heb een jaar geleden een Ultravoice XM8500 aangeschaft omdat ik af en toe een dynamische mic nodig had en die zo ongeveer een regelrechte kopie van de Shure SM58 is met goede recensies dus ja: what's not to like?
Oh ja; ik heb nog een 4 kanaalsmixertje al een jaar of 15 maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
ik denk dat de meeste mensen blij mogen zijn met Behringer en de rest van z'n concern want voor mensen met een kleine beurs maar ook voor pro muzikanten is er genoeg aanbod met oa die Wing mengtafel.
 
Back
Top