De goede producten van Behringer (positiviteit voor de verandering ;))

Umc1820 is fijn vind ik. Veel ingangen en vooral relaxed dat hij twee koptelefoon uitgangen heeft aan de voorkant.

De X-touch One is ook zeker een fijn ding. Klein stevige transport controller met een lange motor fader. Scrollwheel is tof icm Bomes software te gebruiken ook.

Model D heb ik, maar eigenlijk nog bijna niet gebruikt. Dus die moet ik maar eens af gaan stoffen. Die 101 heb ik ook in het blauw. Die wil ik gaan ruilen voor de ms-20 clone denk ik.
 
De Model-D vind ik een goed product niet omdat het vergelijkbaar is met de Moog en dat de Moog goed is, maar omdat de Model-D effectief goed werkt en goed klinkt, simpel toch?

wat betreft de schakelaars in de TD-3:
in de echte 303 zitten kwalitatieve made-in-japan ALPS switches, gaan minstens 10 jaar goed werken en nog een veelvoud langer als je stof er van weghoudt, deze in de TD-3 zijn een volledig andere soort en hebben vers uit de doos reeds last van "double triggers", wat het heel lastig maakt om correct een pattern te programmeren, vermoedelijk zijn ze binnen een paar jaar rijp voor de vuilnisbelt als je ze niet vervangt
Dat 95% van de gebruikers ofwel niet snapt hoe je een pattern programmeert erop, ofwel midi gebruiken, ofwel de editor op de computer, doet niet ter zake: als je het toestel gebruikt zoals het bedoeld is (dus zoals de 303 bedoeld was), ga je er mee in ruzie komen.

Maar goed, ik ga er verder geen tijd in steken. On-topic met goede producten vanaf heden :)
De kwaliteit kan je over twisten TB-303 mods and maintenance
 
om terug on topic te gaan: mijn Behringer cable tester CT100 is een goed product :)

Die werkt hier tot zover ook prima. Geen idee hoeveel ze hier zelf aan hebben toegevoegd (is 'n clone, wist je al) maar dan in elk geval goed geleend en geproduceerd.

Alhoewel je natuurlijk een filosofische discussie zou kunnen opzetten voor een dergelijk apparaat.... als in dat je nooit zeker kunt weten of nu die kabel daadwerkelijk stuk is of dat de tester dat ten onrechte aangeeft, maar let's not go there ... 8o)

Die HD400 ook prima. Ik heb ook de duurdere en veel robuustere Ebtechs, maar voor de toepassingen zover geen enorm verschil.
 
Haha, het heeft 5 pagina's geduurd maar dan komt toch de kritiek om de hoek kijken.

Maar wees 'ns eerlijk; als je naar de prijs van een TD-3 kijkt wat mag je dan verwachten, een apparaat wat 30 jaar meegaat?
Ik vind dat je de dingen wel in verhouding mag zien.

In 1981 toen ie op de markt kwam kostte de 303 $395 en de gulden deed toen tussen de 2 en 2,50, vermenigvuldig dat met elkaar en je gaat richting de 900 a 1000 gulden.
Dat betekent dat Uli 'm op de markt brengt voor 20% van de prijs omdat de euro ruim 2 gulden was en wat toen een gulden was is nu ivm inflatie die 100 euro misschien hetzelfde als 100 gulden en dus 10% van wat ie toen kostte.
Mogen dan de knoppen iets beter zijn bij een apparaat wat 10 keer zo duur was?

Dus eigenlijk is de TD-3 een perfekt apparaat als je de prijs in ogenschouw neemt.
Toch weer iets positiefs voor Behringer. :)
 
Laatst gewijzigd:
Wat is dit toch een fascinerend topic @MeneerJansen. Ik heb echt een teringhekel aan Behringer en dan zoveel positieve posts lezen. Prachtig! je zou toch bijna gaan denken dat ik er volledig naast moet zitten.

(Niet om weer een flame-war te starten, daar hebben we er al genoeg van. Ik vind het oprecht fascinerend al die positiviteit.)
 
Laten we ook die Behringer stickers niet vergeten die ze er maar steeds bij blijven stoppen.

Prima stickers! Ik bedoel, prima toch dat ze daar hun naam op hebben gezet?
Als ze dat niet hadden gedaan dan was de kans groot geweest dat mensen hun omgeving waren gaan vervuilen met stickergeplak.
Nu is dat effectief voorkomen, hulde aan die stickers! :D 8)
 
Maar wees 'ns eerlijk; als je naar de prijs van een TD-3 kijkt wat mag je dan verwachten, een apparaat wat 30 jaar meegaat?
Ik vind dat je de dingen wel in verhouding mag zien.
Nee, maar je mag ook benoemen dat goedkope troep goedkope troep is :D

De TD-3 is gewoon een brolding. Hij klinkt minder goed dan andere TB-303 clones (ook clones die niet duur zijn), de bediening is matig en de bouwkwaliteit is pover. Is dat gek voor €100? Nee, natuurlijk niet. Kun je er leuk mee pielen? Ja uiteraard. Maar laten we niet net doen alsof hij mee kan met de grote jongens, want dat is gewoon niet zo.
 
Haha, het heeft 5 pagina's geduurd maar dan komt toch de kritiek om de hoek kijken.

Maar wees 'ns eerlijk; als je naar de prijs van een TD-3 kijkt wat mag je dan verwachten, een apparaat wat 30 jaar meegaat?
Ik vind dat je de dingen wel in verhouding mag zien.

In 1981 toen ie op de markt kwam kostte de 303 $395 en de gulden deed toen tussen de 2 en 2,50, vermenigvuldig dat met elkaar en je gaat richting de 900 a 1000 gulden.
Dat betekent dat Uli 'm op de markt brengt voor 20% van de prijs omdat de euro ruim 2 gulden was en wat toen een gulden was is nu ivm inflatie die 100 euro misschien hetzelfde als 100 gulden en dus 10% van wat ie toen kostte.
Mogen dan de knoppen iets beter zijn bij een apparaat wat 10 keer zo duur was?

Dus eigenlijk is de TD-3 een perfekt apparaat als je de prijs in ogenschouw neemt.
Toch weer iets positiefs voor Behringer. :)
Ik herinner me nog de manshoge stapels TB-303's en TR-606's bij Tonika. 100 gulden per stuk of eentje gratis bij een ander Roland product. 10% van de introductie prijs.
 
de TB-303 is nooit een hoogwaardig product geweest en is ook nooit zo in de markt gezet. En de enige reden dat hij populair werd is puur omdat het ding gratis weggegeven werd. A
Wij wilden die krengen op een gegeven moment niet eens meer inruilen in de winkel. Net als orgels was daar gewoon niet meer vanaf te komen 🤣
 
Ik herinner me nog de manshoge stapels TB-303's en TR-606's bij Tonika. 100 gulden per stuk of eentje gratis bij een ander Roland product. 10% van de introductie prijs.
Als dat je reaktie is op mijn stelling: het ging niet over akties omdat ze 'm niet kwijtraakten, het ging om wat die dingen indertijd nieuw kostten en wat je nu betaalt voor een TD-3.
Maar mischien wil je dat niet zien, dat kan natuurlijk en blijf je in negativiteit hangen.
 
de TB-303 is nooit een hoogwaardig product geweest en is ook nooit zo in de markt gezet.
jaren 80 "budget" Japanse kwaliteit is nog steeds een gigantisch verschil met het hedendaagse Chinese equivalent.
de meeste componenten erin zijn dan ook degelijk kwalitatief, vandaar dat ze bijna 40 jaar later nog steeds meegaan. De mijne bvb nog steeds met de originele pots.. ongelofelijk toch na al dat "misbruik"? Die van een x0x, Cyclone en andere gaan hoogstens een paar jaar mee. Benieuwd naar de TD3 binnen een paar jaar, ik denk dat de pots wel ok zijn naar hedendaagse normen, maar die switches heb ik nachtmerries van :)
 
Ja uiteraard. Maar laten we niet net doen alsof hij mee kan met de grote jongens, want dat is gewoon niet zo.
Ik zie op yt toch genoeg leuke clippies waarin ie niet slecht klinkt.
Maar goed; het was niet om hier discussies te voeren in dit topic maar bij wijze van uitzondering gewoon 'ns positief te blijven maar da's moeilijk begrijp ik?
 
jaren 80 "budget" Japanse kwaliteit is nog steeds een gigantisch verschil met het hedendaagse Chinese equivalent.
Sterker nog; de Japanse kwaliteit van de eighties en nineties is zelfs beter dan de Japanse kwaliteit van nu.
M'n Corolla indertijd eind jaren 80 was al 10 jaar oud toen ik 'm kocht en na 5 jaar nog geen lampje vervangen, beste auto qua betrouwbaarheid die ik ooit heb gehad.
Maar we raken een beetje off topic eigenlijk.
 
Ik ben erg blij met de rd6. Heb ook een echte , maar die is toe aan opknapbeurt waar ik geen zin in heb. De toegevoegde clap is een fijne bonus. Voordeel van zo’n goedkope is ook dat je hem zonder schuldgevoelens in je rugzak propt naar een optreden en je er je biertje gewoon naast kunt zetten.
 
Als dat je reaktie is op mijn stelling: het ging niet over akties omdat ze 'm niet kwijtraakten, het ging om wat die dingen indertijd nieuw kostten en wat je nu betaalt voor een TD-3.
Maar mischien wil je dat niet zien, dat kan natuurlijk en blijf je in negativiteit hangen.
Nou ik heb dit niet negatief bedoeld hoor, ik ging alleen mee met de sommetjes.
 
Ik ben zo blij met die Behringer ipad mixers. Aantal jaren terug de V-verb ontdekt.. maar de XR12 zitten ook die super lekkere reverbs en fx ook in. oh.. en in de Deepmind natuurlijk. Klinkt zeker niet verkeerd. als synth :)
 
Back
Top