Akai MPC Live / One / X / Keys thread

Van mij ook een vraag wat ik moeilijk scherp kan krijgen.
Kan iemand hier meer licht over schijnen? Info op het web is nogal versplinterd.

Kan ik nou MPC One koppelen aan de MPC software en dan in die hoedanigheid mixen in mijn daw (Logic) zoals dat ongeveer met Maschine of FxPansion Geist werkt?
Kan je dan ook multiple outputs mappen in je daw?
 
Van mij ook een vraag wat ik moeilijk scherp kan krijgen.
Kan iemand hier meer licht over schijnen? Info op het web is nogal versplinterd.

Kan ik nou MPC One koppelen aan de MPC software en dan in die hoedanigheid mixen in mijn daw (Logic) zoals dat ongeveer met Maschine of FxPansion Geist werkt?
Kan je dan ook multiple outputs mappen in je daw?
Ik heb dat geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat.
Volgens mij moet het wel ongeveer zo 'kunnen' werken (zowel met hun eigen MPC software als met een VST in je gebruikelijke DAW)
Maar bij mij bleef een bekende foutmelding komen dat er geen PC aangesloten was.
Ik heb de moed opgegeven omdat ik hem toch terug moest sturen van mijzelf.
 
Het is mij ooit wel gelukt de VST versie van de MPC software in Ableton actief te krijgen.. maar kostte wat troubleshooting herinner ik me nog. Ik dacht dat ie niet gescanned werd in een subfolder.. had em in de root VST gezet en toen werkte het.
Iemand merkte later nog op dat je de VST als 'administrator' zou moeten toevoegen en dat ie dan in elke folder herkend zou worden.. maar het werkte toen bij mij inmiddels..

Ik heb het nooit getest met de ONE en X maar met de MPC touch die ik ook heb ging het prima.. zelfde functionaliteit als de Maschine controllers.. Hoe het met het aantal outputs zit weet ik niet meer..
 
je hebt wel die gratis MPC Beats plugin. Die werkt bij mij prima. Zou je dan niet gewoon de projects die je in de MPC one/live gemaakt hebt daar in kunnen importeren en vanaf daar verder werken?
 
je hebt wel die gratis MPC Beats plugin. Die werkt bij mij prima. Zou je dan niet gewoon de projects die je in de MPC one/live gemaakt hebt daar in kunnen importeren en vanaf daar verder werken?

Ja dat kan, mits je volgens mij dezelfde versie van 't OS hebt als de software.
 
even wat anders, Viel mij op dat mijn SD card van mijn MPC X met samples, niet te lezen zijn op mijn MPC one... (kon een goude kopen voor een leuke prijs :D )
Herkend iemand dit probleem?/?
 
Laatst gewijzigd:
Hi Fred, deze zijn hetzelfde. Het gekke is dat de plugins daar die op de SD card wel door beiden wordt gelezen. :stupid
 
Vreemd.. Had laatst andersom (MPC ONE SD in een X) geen probleem.. Ik dacht in jouw situatie ook aan een OS probleem maar misschien dat een X toch meer wegschrijft dan voor een ONE te begrijpen is??
Mijn ONE staat momenteel ingepakt. zou eens een project van de SD, gemaakt met 'n X kunnen proberen in mijn ONE om uit te sluiten of het een incident is of toch een hardware incompatibiliteitsissue.. Ga het vanavond proberen.. zeker goed om te weten als dat zo is.
 
Mijn X is sinds een paar weken de deur uit, maar de SD kaart die ik daar in gebruikte werkt prima op mijn One. Maar ik heb er nog geen samples op staan, alleen sequencen en instruments.
 
Kan je dan ook multiple outputs mappen in je daw?
tot 32 outputs te mappen binnen Ableton!! Heb een MPC Touch btw.. lang niet gebruikt maar werkte meteen weer..

Ik vond het destijds weleens leuk iets met een touchscreen te hebben binnen een DAW.. Maschine heb ik ook.. is een veel betere performance ervaring maar nootjes intikken vind ik wel fijn werken op de MPC's..

 
Heb het net met de MPC X geprobeerd maar krijg het niet aan de gang.. "Looking for computer" staat er non-stop op het scherm van de X. In de verkenner is ie als een externe schijf te zien. Als ik de software open wordt de MPC als een geluidskaart gezien.. maar het scherm blijft "looking for computer" melden..

Als iemand het wel is gelukt ben ik wel benieuwd hoe ook. :mega:
 
Mijn X is sinds een paar weken de deur uit, maar de SD kaart die ik daar in gebruikte werkt prima op mijn One. Maar ik heb er nog geen samples op staan, alleen sequencen en instruments.
Mag ik vragen waarom deze keuze?

Ik zit er over na te denken om mijn set up eens om te gooien...en hoor graag ervaringen van anderen...
 
Heb het net met de MPC X geprobeerd maar krijg het niet aan de gang.. "Looking for computer" staat er non-stop op het scherm van de X. In de verkenner is ie als een externe schijf te zien. Als ik de software open wordt de MPC als een geluidskaart gezien.. maar het scherm blijft "looking for computer" melden..

Als iemand het wel is gelukt ben ik wel benieuwd hoe ook. :mega:
Dit had ik dus ook.
Ik had 2 weken de tijd om te kijken of de MPC Live 2 wat voor mij was, dus heb er 'slechts' een paar uur aan besteed.
Dat was niet genoeg om dit lekker werkend te krijgen.
Dat stukje van de MPC (integratie met m'n DAW) werkte bij mij iig niet lekker.
Het zal vast aan 'iets' liggen wat ik over het hoofd zag, maar ik heb veel gezocht en geprobeerd en het uiteindelijk opgegeven.
 
Mag ik vragen waarom deze keuze?

Ik zit er over na te denken om mijn set up eens om te gooien...en hoor graag ervaringen van anderen...
Voornamelijk plaatsgebrek. In mijn nieuwe ruimte kan ik veel minder kwijt, zeker op mijn bureau. En daarvoor is de One dus wat handzamer. Ik moet ook zeggen dat ik de X verre van volledig benutte. De extra knoppen met scherpjes gebruikte ik nauwelijks en dat is toch wel 1 van de grote verschillen met de kleinere broertjes. Ik gebruikte 'm veelal alleen om mijn Eurorack mee te sequencen en dat kan de One net zo goed. De One heeft voor mij het perfecte formaat, indrukwekkend wat er allemaal in dat ding zit.
 
Dit had ik dus ook.
Ik had 2 weken de tijd om te kijken of de MPC Live 2 wat voor mij was, dus heb er 'slechts' een paar uur aan besteed.
Dat was niet genoeg om dit lekker werkend te krijgen.
Dat stukje van de MPC (integratie met m'n DAW) werkte bij mij iig niet lekker.
Het zal vast aan 'iets' liggen wat ik over het hoofd zag, maar ik heb veel gezocht en geprobeerd en het uiteindelijk opgegeven.
Heb ook op YT gekeken maar ik vind maar heel weinig video's waarin een MPC wordt gebruikt om de software te bedienen.. misschien ook niet echt heel veel nut maar in een DAW omgeving vind ik het wel een toevoeging zo'n touchscreen om je samples of nootjes te editen.
De MPC touch wordt trouwens als je hem op de PC aansluit eerst een extra bureaublad/scherm.. wat met de MPC software gevuld wordt als je die opent als VST of stand-alone.. het is verder dezelfde ervaring als een MPC live. In de video hieronder wordt toch min of meer verondersteld dat het wel moet kunnen..

 
Hier lijkt de software wel aanstuurbaar via een MPC LIVE..

 
Laatst gewijzigd:
Gelukt...
Er is voor elke MPC een driver benodigd.. ik herinner me ineens dat de Touch ook wat uitzoeken was.
In de MPC software installer map zit een 'installer_assets' mapje. Daarin zit het mapje 'drivers' waarin voor alle types MPC's en alle andere compatible controllers drivers te vinden zijn.
Als je na de installatie van de driver de MPC software opent als VST of standalone en de MPC in controller mode zet, opent de MPC software omgeving vrijwel direct op je MPC.. no longer looking for computer.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Gelukt...
Er is voor elke MPC een driver benodigd.. ik herinner me ineens dat de Touch ook wat uitzoeken was.
In de MPC software installer map zit een 'installer_assets' mapje. Daarin zit het mapje 'drivers' waarin voor alle types MPC's en alle andere compatible controllers drivers te vinden zijn.
Als je na de installatie van de driver de MPC software opent als VST of standalone en de MPC in controller mode zet, opent de MPC software omgeving vrijwel direct op je MPC.. no longer looking for computer.. :D
Dan zal ik dat vast vergeten zijn toen.
Goed om te onthouden voor als ik ooit een Force of Live 2 koop (terugkoop)
 
Voornamelijk plaatsgebrek. In mijn nieuwe ruimte kan ik veel minder kwijt, zeker op mijn bureau. En daarvoor is de One dus wat handzamer. Ik moet ook zeggen dat ik de X verre van volledig benutte. De extra knoppen met scherpjes gebruikte ik nauwelijks en dat is toch wel 1 van de grote verschillen met de kleinere broertjes. Ik gebruikte 'm veelal alleen om mijn Eurorack mee te sequencen en dat kan de One net zo goed. De One heeft voor mij het perfecte formaat, indrukwekkend wat er allemaal in dat ding zit.
Dank je. Ik merk dat ik de One wat prettiger vindt. De X is vind ik iets te chaotisch, maar dat dat is misschien misschien ook visueel. Ik kan niet wennen aan dat zwarte.. Zit te denken om mijn X te verkopen en dan te wachten op een XL.
 
Back
Top